Äiti farkuissa ja lenkkareissa lapsen kevätjuhlassa.

• Viestiketjun aloittaja Olipahan taas
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
[

Kuva itsestään, tietysti. Lähinnä lapsensa kavereiden vanhemmille. Nuo tilaisuudethan ovat osin myös edustustilaisuuksia, siellä edustetaan itseään ja omaa perhettä ja sen arvomaailmaa. Korrekti pukeutuminen herättää luottamusta, ja kavereiden vanhemmat voivat mieluummin uskoa lapsensa leikkimään ko. lapsen kotiin.
Pääasia, että kulissit on kunnossa, ei se hieno ja korrekti pukeutuminen välttämättä kerro perheestä, ja sen asoiden "hyvyydestä" yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
[

Niin niin, mutta varmaan katsoisit kieroon verkkareihin pukeutunutta pankkitätiä :D
En usko, jos asiansa osaa. Mutta on surullista, jos sulle vaan vaatteet merkkaa.
Eikä merkkaa :D On tämä vaan huvittavaa tällä palstalla, että pannaan sanoja suuhun. Lukekaa kiltit aiemmat viestini.

Mutta oletteko te oikeasti sitä mieltä, että pukeutuminen tilanteen mukaisesti on turhaa?

mää
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No kelle se lapsensa äiti antaa jonkun kuvan itsestään? Mitä merkitystä tälle äidille on sillä antamallaan kuvalla? saako sen lapsi huonomman kohtelun päiväkodissa tai koulussa, jos tällä äidillä oli lenkkarit jalassa? Luultavaa nimittäin on, että se äiti ei sieltä juhlista, jossa hänen pukeutumistaan arvostellaan, löydä yhtään sellaista ihmistä, jonka kanssa haluaisi olla huomennakin tekemisissä. Nyt ei oltu työpaikalla vaan lapsen kevätjuhlissa, joten mitä konkreettista hyötyä sille äidille olisi ollut pukeutua paremmin? Olisiko lapsi saanut kenties enemmän kavereita?
Kuva itsestään, tietysti. Lähinnä lapsensa kavereiden vanhemmille. Nuo tilaisuudethan ovat osin myös edustustilaisuuksia, siellä edustetaan itseään ja omaa perhettä ja sen arvomaailmaa. Korrekti pukeutuminen herättää luottamusta, ja kavereiden vanhemmat voivat mieluummin uskoa lapsensa leikkimään ko. lapsen kotiin.
noin ajattelet sinä. Onneksi jotkut osaavat katsoa myös pintaa syvemmälle:)!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ja mä kun luulin olevani jollain tavoin valikoiva lasteni kavereiden suhteen :eek: :eek: Mutta ei kyllä tullut ikinä meileeni - ja lapseni ovat sentään jo 21 ja 16 v - ajatella, että sillä, miltä lasteni kavereiden äidit näyttävät, olisi jotain merkitystä sille, miten heihin suhtaudun. En muuten ikinä ajatellut, että lasteni päiväkodin tai koulun juhlat olisi joku edustustilaisuus, jossa mun pitäisi näyttää parhaimmat puoleni itsestni, jotta...jotta? Siis miksi? Olen kyllä hienovaraisesti karsinut lasteni kavereita, mutten koskaan sen takia, mitä lasteni kavereiden vanhemmilla on päällä.

By the way...junnun paras kaveri on ollut junnun paras kaveri jo kohta 14 vuotta. Siitä ensimmäisestä tarhapäivästä lähtien. Pojat ovat olleet aina samassa ryhmässä, samalla luokalla tai vähintäänkin samassa koulussa. Ja yksissäkään juhlissa en ole nähnyt kaverin äidillä muita jalkineita kuin lenkkarit.

Pukeutuminen ei ole koskaan ollut mulle merkki siitä, voiko johonkin ihmiseen luottaa. Pedofiilikin voi pukeutua vaikka smokkiin ja lasten kanssa erinomaisesti toimiva paikattuihin verkkareihin. Kyllä se luotettavuus tulee jostain ihan muusta kuin siit, mitä on sattunut päälleen vaatekaapista laittamaan. Tai siis ainakin mulle tulee, sulle ehkä niillä vaatteilla on suurempi merkitys.

Mä menen muuten nykyisin asiakaspalavereihinkin t-paidassa, fleecetakissa ja jossain pitkissähousuissa. Olen päässyt osaamiseni takia siihen asemaan, että pukeutumisella ei ole merkitystä. Vaikka menisin palaveriin XXXL bikineissä, asiakkaani eivät katso ulkoista olemustani vaan kuuntelevat, mitä mä sanon. Koska mun osaamiseni ei ole mun vaatekappaleissani vaan korvieni välissä.

Mulle on ihan sama, miltä asiakaspalvelija näyttää. Oleellista on, mitä se suustaan päästää. Asiakaspalvelija voi siismun puolestani olla vaikka mummon villahousuissa, täynnä lävistyksiä ja propellihattu päässä, kunhan osaa asiansa. Pukeutumisella ei mulle myydä yhtään mitään.
Keittiönoita, niin... ensivaikutelmaa yritän tässä korostaakin. Eri asia on silloin, jos ollaan tuttuja jo vuosien takaa tai on jo ns. kannukset hankittuna, kuten sulla varmasti omalla alallasi on.

mää
Mitä lasten kevätjuhlaan pukeutumisen pitäisi viestittää muille..
Arvomaailmaa. Ehkä ne verkkarivanhemmat sitten viestittävät toisilleen rentoa elämänasennetta ja osaavat hakeutua toistensa seuraan, samoin kuin juhlaan sen arvon vaatimalla tavalla pukeutuneetkin. Ja varmaan viestejä on muitakin, mutta niistä joku tapakouluttaja osaisi sanoa enemmän.
Kumma homma. Olen aina pukeutunut sunkin asteikolla varmaan aivan asiallisesti, mutta ei noissa juhlissa kyllä ole tullut mitään suhteita luotua kehenkään. Ei oo naamat jääneet mieleen, ainoastaan lasten esittämät ohjelmat. En tiennytkään että noi juhlta on noin vakava paikka...

Mutta oletteko te oikeasti sitä mieltä, että pukeutuminen tilanteen mukaisesti on turhaa?
Mie oon sitämieltä, että on hienoa, jos pukeutuu juhlaan juhlavammin kuin arkeen MUTTA minusta ei kenenkään tulisi arvostella niitä ihmisiä, jotka kuitenkin tulevat juhliin, vaikkeivat toisten arkivaatteita kummempia juhlavaatteita omistaisikaan.
Siis alunperin mie kritisoin sitä, että ap:kin kirjoittaja arvosteli farkuissa ja lenkkareissa paikallaolluttta äitiä, vaikkei tiennyt takuulla mitään tuon äidin taustoista.

Siis se, ettei laiskuuttaan pue ylleen mitään parempaa kun verkkarit on minustakin vähän, no... moukkamaista, mutta kun en mie voi katsomalla vaan tietää kenenkään syytä miksvarten hyö niin pukeutuu, niin minusta on parempi keskittyä juhlan aiheeseen, eli lasten esiintymiseen, ja antaa kanssajuhlijoiden olla missä vaatteissa saitten ovatkin... Mitäpä se eders minulle kuuluisi.

Eikä merkkaa :D On tämä vaan huvittavaa tällä palstalla, että pannaan sanoja suuhun. Lukekaa kiltit aiemmat viestini.

Oon lukenu, ja oon ihan että mitä vittua? :eek: :eek:
Niin, mutta voisitko vastata kysymykseeni =)

Minusta sinänsä pukeutuminen tilanteen mukaan ei ole turhaa, joskin esim, lasten kevätjuhlat tilanteena nähdään pukeutumiskoodiltaan varmaan varsin monenkirjavasti. Niihin kutsuihin kai harvemmin annetaan edes pukeutumiskoodia.
Mutta minusta on ihan yhtä epähienoa tai epäkorrektia käyttää aikaansa kevätjuhlissa toisten pukeutumisen ruotimiseen kuin se että menee niihin farkuissa.

vieras
Mitä lasten kevätjuhlaan pukeutumisen pitäisi viestittää muille..
Arvomaailmaa. Ehkä ne verkkarivanhemmat sitten viestittävät toisilleen rentoa elämänasennetta ja osaavat hakeutua toistensa seuraan, samoin kuin juhlaan sen arvon vaatimalla tavalla pukeutuneetkin. Ja varmaan viestejä on muitakin, mutta niistä joku tapakouluttaja osaisi sanoa enemmän.
Mulle ainakin viimeksi työhaalarit ja verkarit ja farkut viestitti sitä että kaikki eivät joko lue koulun posteja tai sitten eivät ymmärrä lukemaansa.
Kyse oli koulun juhlista joihin tuli kutsu ja kutsussa luki JUHLALLINEN PUKEUTUMINEN,
no ok, jotkut työmiehet varmaan haluu juhlia halareissa, mut....

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Siis se, ettei laiskuuttaan pue ylleen mitään parempaa kun verkkarit on minustakin vähän, no... moukkamaista, mutta kun en mie voi katsomalla vaan tietää kenenkään syytä miksvarten hyö niin pukeutuu, niin minusta on parempi keskittyä juhlan aiheeseen, eli lasten esiintymiseen, ja antaa kanssajuhlijoiden olla missä vaatteissa saitten ovatkin... Mitäpä se eders minulle kuuluisi.
Tokihan mäkin annan kaikkien nauttia juhlasta niissä vaatteissa, joissa nyt sattuvat olemaan. Ja tuota tummennettua tässä ajankin takaa. Olen yrittänyt tuoda mielipidettäni teille esimerkkien keinoin esille, mutta jotenkin palstalaiset ovat nyt ihan täysin vastaan minua, ap:sta kirjoittajaa ja paria muuta, jotka ovat korrektin pukeutumisen kannalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tokihan mäkin annan kaikkien nauttia juhlasta niissä vaatteissa, joissa nyt sattuvat olemaan. Ja tuota tummennettua tässä ajankin takaa. Olen yrittänyt tuoda mielipidettäni teille esimerkkien keinoin esille, mutta jotenkin palstalaiset ovat nyt ihan täysin vastaan minua, ap:sta kirjoittajaa ja paria muuta, jotka ovat korrektin pukeutumisen kannalla.
Niin, ja mie ajan takaa tuota nyt itse tummentamaani kohtaa... Eli minusta on hienoa, että äiti saapuu juhlaan vaikka missä vaatteissa, vaikka kärsisi mahdollisesta masennuksesta, köyhyydestä (-> ei varaa "parempiin" vaatteisiin) tai jotain muuta... Mutta se että sinne menee, niin minusta vaan se merkkaa jotain, minusta se mitä kelläkin on yllään ei kuulu kenellekkään muulle.
Vai voiko joku sanoa rehellisesti juhlan vieraana, että hänen juhlansa on pilalla, jos joku toinen juhlija on pukeutunut farkkuihin?

Mä itse kaivan vaatteeni roskiksesta, ja kirppiksiltä, niin mulle on ihan sama, mitä jokainen pitää päällään.
Niistäkin takuulla löytää ihan lasten juhliin sopivia vaatteita :)
Sä annat itsestäs vaan TOOOOOSI pinnallisen kuvan.. Korrekti pukeutuminen herättää luottamusta, ja kavereiden vanhemmat voivat mieluummin uskoa lapsensa leikkimään ko. lapsen kotiin.

Mutta en jaksa vääntää sun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Esikoisen koulussa järjestettiin viimevuonna Itsenäisyspäivänjuhla, johon toivottiin juhlavaa puketumista, kevätjuhliin en ole vielä saanut puketumistoivetta.
Eikös juhla ole kuitenkin juhla? Eihän häihin/hautajaisiinkaan ole erityistä pukeutumistoivetta, kuin yleinen käsitys pukeutumisesta? Ei niihinkään kukaan taida verkkareissa lähteä.

Hulvaton ketju :)

Minut on kasvatettu siihen, että arki on arki ja juhla on juhla. Pukeutuminen on osa juhlaa. Arvostan lasten juhlia, esim. heidän kevätjuhliaan, synttäreitään, kastejuhlia, rippijuhlia yms. ja minulle osa heidän juhlaa on pukeutuminen. En voi enkä halua pukeutua juhlaan, kuten arkeen. Enkä halua lapsiani myöskään siihen kasvattaa.

Mä itse kaivan vaatteeni roskiksesta, ja kirppiksiltä, niin mulle on ihan sama, mitä jokainen pitää päällään.
Niistäkin takuulla löytää ihan lasten juhliin sopivia vaatteita :)
Sä annat itsestäs vaan TOOOOOSI pinnallisen kuvan.. Korrekti pukeutuminen herättää luottamusta, ja kavereiden vanhemmat voivat mieluummin uskoa lapsensa leikkimään ko. lapsen kotiin.

Mutta en jaksa vääntää sun kanssa.
Joo, ei kannatakaan. Mä olen mielipiteideni kanssa aikamoisen sisukas
:D

Yhteistyössä