äidit ja opiskelu

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
mites teillä sujunut opiskelu lasten kanssa? Minulla 3 lasta, nuorin on alta vuoden. Haluaisin käydä kouluni loppuun,mutta en halua pientä vielä hoitoon...miten onnistuisi?

4n äiti
opiskelin toisen ammatin kun isot oli pieniä, tarhalaisia. hyvin onnistui. joskus heräilin aamulla viideltä lukemaan tenttiin ja joskus valvoin myöhään lukemassa tenttiin. läksyt ja etät tein pikkukakkosen aikana. oppi tehokkaaksi!

4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Onko mitään keinoa opiskella, ettei tarvisi pikkuista laittaa hoitoon...mitä olette keksineet omalla kohdallanne?
eikös nykyään ole verkko-opintoja ja monimuotoja tarjolla joka koulussa? semmosiin vaan. eikä hoitoon laittamisessa ole mitään vikaa.

mie
mä luen tentteihin silloin kun lapset nukkuu. Pari päivää ennen tenttiä mies on lasten kanssa heti töistä tultuaan jolloin minä menen kirjastoon loppu päiväksi.
On vaan käytettävä olemassa oleva aika todella tehokkaasti. Hyvin sujuu, hitaasti mutta varmasti :D

En kyllä usko, että täyspäiväinen opiskelu sujuu pienen kanssa. Jos isä tai isovanhemmat tms. ei voi lasta hoitaa sun opiskelupäivien ajan etkä tosiaan voi häntä hoitoon viedä (en kyllä ymmärrä miksi), niin sinuna siirtäisin hanketta vuodella.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Onko mitään keinoa opiskella, ettei tarvisi pikkuista laittaa hoitoon...mitä olette keksineet omalla kohdallanne?
Voisi auttaa vastaamisessa, jos kertoisit mitä tai vähintään missä opiskelet (esim. amiksessa ja yliopistossa opiskeluissa on eroa!) ja kuinka pitkällä opinnoissasi olet vaiko vasta aloittamassa. =)

Itse olen suorittanut opiskeluja aikuis- ja monimuotokoulutuksessa. Ja tenttimällä. Silloin pystyy kyllä lastenhoidon sumplimaan jotenkin. Välillä ollut nuorin mukana koulussakin, jos ei muuten ole onnistunut.

:)
Mä kanssa opiskelin iltaisin aikuiskoulutuksessa, tentin, ja tein etänä.Ehkä vähän Hidasta hommaa, mutta hyvin onnistui. Ja tosiaan mieluummin tein niin, kuin että olisin vienyt alle vuoden ikäisen hoitoon. :)

vieras
Jos kerran olet noin pitkällä jo opinnoissasi, tiedät varmaan itse paljonko ne sinulta vaativat aikaa ja muita resursseja. Ota ekana selvää, jos et tiedä jo, kuinka paljon voit suorittaa opintojasi etänä (verkossa tmv)

Yhteistyössä