Äidit 40+

Rohiseeko jonkun muun vauva? Mun poika kohta 4 kk ja rohisee, ei vaikuta kipeältä, ei yski eikä vaikuta flunssaiselta, mutta rohisee. Jatkunut jonkun aikaa, kuullostaa vaan oudolta, kai mun pitäis lääkäriin viedä varmuuden vuoksi, netistä kyllä luin että saattaa olla jotakin "maitorohinaa" tai pehmeä "kurkku" vielä joka päästelee ääntä, varsinkin makuulla.
Kertokaa olenko kauhea äiti kun en ole jo vienyt lääkäriin :(( voisko se kuitenkin olla jotakin vakavaa...
 
Päikille, voittehan te katsoa tapahtuuko mitään jos mieskin sitä mieltä että vauva saa tulla jos on tullakseen....itselläni on ne 3 kpl, tosin luulin kyllä viimeiset 13 vuotta että lapsiluku on täynnä,
ikäero siis isompiin 15 ja 13 vuotta, melkein, nyt olen onnellinen tästä pikkuisesta ja nautin joka hetkestä mutta en kyllä varmaan jaksaisi enää uutta heti perään ja onneksi olen niin vanha että viimeiseksi jää. VAUVAT ON KYLLÄ SUPERIHANIA :heart:
 
Päikki: Meillä on ollut miehen kanssa puhetta toisesta eli siis olisi mun kolmas, tosin eihän tämä mun esikko enää kotona asu, joten siksi hieman eri tilanne. Mutta siitä vaan yrittämään jos vaan miehesi taipuu asialle.

Vauvatoive10. Oletko neuvolassa kysynyt (tai soittanut) tuosta rohinasta. Saattaa johtua myös kuivasta huoneilmastakin näin talvella, mutta jos epäröit ja mieltä painaa kovasti niin lääkäriin vaan. En nyt sua huonona äitinä kyllä pidä vaikket ole vienyt lekuriin, älä semmottia mieti. :)

Poika pikkasen reilu 5 kk ja keskiviikkona tuli toinen "kunnon" rokotussatsi. Illalla oli hieman lämpöä mutta muuten meni taas hyvin.

Hyvää joulunalusviikkoa kaikille...viikon päästä jo jouluaatto, kyllä aika menee nopeaa.

Minni :xmas:
 
Ensi viikolla meillä on 4 kk neuvola, kysyn sitten vielä, juuri kävi yks kaveri kylässä ja hänkin sitä mieltä että ei tuo poika kipeältä vaikuta, iloinen ja leikkii ja syö hyvin. Toki vien lääkäriin jos yhtään alkaa enempää huolestuttaa.
Mukavaa joulunodotusta kaikille, älkää stressatko liikaa vaan nauttikaa vauvajoulusta :heart:
 
vauvatoive Rohinaa on ollut täälläkin jo pidempään. Olen pistänyt kaiken talven ja pakkasen piikkiin. Ja täällä on sitten toinenkin surkea äiti, jos se on siitä lääkäriin viennistä kiinni. Ei ole nimittäin tullut mieleenkään, että tarttis lääkärissä käydä.
 
Vauvatoive Meilläkin on tyttö rohissut, mutta ei ole nuhaa. En ole minäkään ajatellut, että siksi lääkäriin veisin niin että et ole huono äiti. Kaipa tuo on jotain vauvojen maitorohinaa. :)

Päikki En minäkään ajatellut enää lisääntyä. Aina ajattelin, että neljä lasta riittää ja hyvä kun lapset on tehty alle 30-vuotiaana. Niin vaan sain vielä ihanan tytön 41-vuotiaana parin vuoden yrityksen tuloksena. Ajattelin myös aikoinaan, että kolme saa riittää ja menin hankkimaan kierukkaa. Vaan kuinkas sitten kävikään!?? Olinkin raskaana ja neljäs tulossa.

Asunto- ja autoasiat tuppaavat järjestymään. Meidän kuusihenkinen perheemme asuu neliössä. Joskus oli isompikin asunto ja tila-auto, mutta ne olivat niitä aikoja, kun elimme ydinperheessä. Jos jotain niin sen olen elämästä oppinut, että suunnitteletpa mitä hyvänsä, niin elämä yllättää. Minut elämä yllätti avioerolla, ison kodin muuttumisella pienempään, auto vaihtui pienempään ja sain vauvan.

Summa summarum: Vauva tuo iloa, vaikka elämä muuten heittelisi. :)
 
tete Olet oikeassa, että asioilla on tapana järjestyä - tavalla tai toisella. Ehkä minä vain etsin väkisin syitä, että miksi ei suurempaa perhettä, vaikka tunteet sanoisivatkin toisin. Mun kuusihenkinen lapsuudenperheeni on itse asiassa asunut 30 neliön yksiössä, kun olin 0-3-vuotias!

Rankka päivä ollut tänään. Mun vanhemmat olivat kyläilemässä koko päivän (asuvat eri paikkakunnalla kuin minä, n. 250 km päässä). Vanhempiin on hyvät välit, mutta he todella tulevat kylään "vieraina" ts. eivät oikeastaan yhtään auta ruoanlaitto-, lastenhoito- tms. hommissa. Kaiken lisäksi meidän 5-vuotiaalle iski päälle jokin kamala uhma ja tarve esiintyä. |O
 
entäs minä, olin tehnyt myös lapseni alle 30 vuotiaana ja teettänyt sterilisaation itselleni.
Tulin raskaaksi 42 vuotiaana alle 2 kk sterilisaation purun jälkeen, mikä on jonkinlainen ihme,
ja sitten tapahtui toinen ihme että aviomies jätti kun olin puolessavälissä raskautta. Joulu panee miettimään ja muistelemaan kaikkea, päällimmäisenä mielessä kuitenkin että elämä kantaa ja lapsi on kuin lahja taivaan isältä.
 
Moi.

Olen minäkin kovasti pohdiskellut haluaisinko oikeasti vielä yrittää sisrusta tälle meidän neidille. Mies totesi jo odotusaikana, että meidän lapset jää sitten tähän..ihan järkisyillä kyllä perusteli (ikä yms.). Olen äärimmäisen kiitollinen, että vihdoin yksikin lapsi saatiin, mutta ajattelen myös tyttöä, että mukava olisi jos hänellä sisarus olisi.

Mutta taitaa tosiaan meillä jäädä lapsiluku tähän yhteen...kauhean pelottavalta toisaalta tuntuisi ruveta taas kuumeilemaankin kun se oli niin kuluttavaa toistuvien pettymysten aikaa. Olisikohan se henkisesti helpompaa kun ei ole enää lapseton?

Mutta tuolla tuo meidän tonttunen tuhisee nokosilla ja on NIIIIN ihana :xmas:

Joulu se tulla jolkottelee taas jo ihan parin päivän päästä. Vielä on touhuttavaa, mutta hyvällä mielellä sitä kyllä teen. Piparkakun ja kuusen tuoksuisia päiviä kaikille!

Pinkkis
 
Minäkin tähän vielä, että tosiaan 20 vuotiaana se esikoinen ja kun ex-mies (ei esikon isä) ei halunnut lapsia, joten olin jo ajatellut että tähän yhten jää. Sitten hupsista uusi (ihana) mies ja 2.5 vuoden yrityksen ja muutamien km:ien jälkeen vauva 46 vuotiaana....niin ja uutta ollaan päätetty yrittää. Luovutetuilla yritetään mutta se ei silti ole todellakaan mikään automaatti että onnistuu.

Nautin todellakin tästä ajasta vauvelin ja miehen kanssa. :heart:
 
Meillä 4 kk neuvola, ja kasvu ollut aivan huimaa, paino nyt 8140 (2660) ja pituus 64 (44).
Suluissa siis syntymämitat, neuvolan täti on ihmeissään, ehkä tahti tasaantuu kun alkaa kasvissoseet ym niin yletön tissittely vähenee :)) olen todella iloinen että keskosvauva on näin hyväkuntoinen ja iloinen terve miehenalku. Parempi näin päin kuin olla huolissaan että olisi laiha ja heikko....suloinen on kuin mikä.Huvittaa vaan että on jo isompi kuin melkein nelikiloisena syntynyt isoveli aikanaan samassa iässä....
 
vauvatoive Oisko tätä meikäläisen hiustenlähtöä kestänyt nyt jotain kolme kuukautta! En kyllä tajua, mistä enää lähtee, kun entinen hepanhäntä on muuttunut aivan hiirenhännäksi. Hiuksia on tässä kämpässä kaikkialla! No, kyllä tuota uuttakin hiusta näkyy pukkaavan. Hiustenaluista on kehittynyt eteen jo jonkinlainen otsatukka ja kai sitä uutta sitten muuallekin päänahkaan pukkaa.
 
Vauvatoive10, onpas teillä iso poika tosiaan. Meilläkin mentiin yläkäyrillä mutta nyt 5 kk neuvolassa jo tasaantui, eli painaa n. 8 kg ja pituutta 67 cm. Täysimetyksellä myös vielä.

Mulla alkoi vasta n. 3 viikkoa sitten hiukset lähtemään ja tosiaan kyllä niitä lähtee, aina kun kampaa niin tukko on kammassa. Ja kuten Päikilläkin, niitä on jokapaikassa, vauvan vaipoistakin löytyy. :O
 
Onpas hiljaista palstalla.....

Uusivuosi tulossa...saas nähdä häritseekö (kun siis saa aloittaa jo klo 18) vauvaa tai herääkö vauva ilotulitteluun...jota muuten vihaan...arggghhh. :mad: Mun mielestä pitäis kieltää koko juttu, ihan turhia loukkaantumisia tulee joka vuosi. (sorry avautuminen). :D

Hyvää Uutta Wuotta 2011 kaikille!!!!!
 
joo hiljaista on ollut tällä palstalla viime päivinä...mekin oltiin Tukholman risteilyllä minä ja kaikki lapset, hyvin meni ja vauva viihtyi hyvin ja matka sujui hyvin kun ei ollut mitään kotitöitä riesana sai vaan olla. Ihme jos ei maito maistu oudolta kun söin seisovaa pöytää ja karkkia.....vai tottuiko jo jouluna outoihin makuihin.
Te jotka olette jo aloittaneet soseet, kertokaa kokemuksianne, miten pääsitte alkuun, kerran päivässä peruna sosetta vai miten se meni?
 
Viimeisiä viedään tätä vuotta! Vuoden paras asia juurikin heräilee yöuniltaan (klo 10.50). On onneksi alkanut nukahtaa aiemmin kuin 24.00-01.30 eli jo tuossa 22-23.30 ja nukkuu 12 tuntia. Aloin tehdä niin, että en ole laittanut ulos päivisin nukkumaan, koska ulkona vetelisi 4-5 tuntia unia ja pätkät päälle. Sisällä menee lyhyissä pätkissä, mutta on rauhallista sorttia niin että saan hommiakin tehtyä. Isoista lapsista on tietenkin myös paljon apua.

Tänään tytöllä on 3 kk neuvola ja saa sen piikkisatsin, joka voi nostaa kuumeen. ):

Muuten, miten saatais tuolta odottajien puolelta vauvautuneita houkuteltua tänne? Siellä on useampi saanut vauvan.

Mukavaa loppu vuotta ja uuden alkua!
 
Moi!

Huomenna tosiaan uudenvuodenaatto ja paukutukset. Mekin jännäämme miten tyttö reagoi...herääkö niihin. Muuten on kyllä aikalailla erilaista meteliä sietävä, mutta nuo raketit voi olla aika erikoisia ääniä. Mun puolesta vois kans moisen rahan taivaalle ampumisen lopettaa!!:|

Me aletaan kans pikkuhiljaa miettimään soseiden aloitusta, vaikka neuvolan mukaan ei mitään kiirettä vielä pariin kuukauteen olis. Itse mietin jos alottas bataatilla....mutta olis tosiaan kiva jos joku jo soseita syöttävä viitsisi kertoa kokemuksistaan :)

Täytyy lähteä syöttämään tyttöä...

Pinkkis
 
Mä olen ajatellut että imetän sinne 6 kuukauden ikään, eli parisen vikkoa vielä. Imetys on niin helppoa, vauva tykkää, maito vielä riittänyt, vauva ei heräile useammin ja on suositeltavaa tuonne asti. Kyllä sitä ehtii ruokaa lapata sitten vauvelin suuhun. Maanantaina maistatin perunaa ja hyvin meni ei yhtään sylkenyt, joten ei tarvi harjoitteluakaan ennen sitä. Neuvolassa kyllä kertovat ajallaan ( 5 kk) miten aloitetaan ja edetään syömisissä. Vielä ei multa saa vinkkejä, mutta kohtapuoliin kyllä.

Vielä Hyvät Uudet Vuodet kaikille!!!!
 
Minä eilen ensimmäistä kertaa maistatin perunaa, ihan sitä maisteli ja pyöritteli suussaan, mutta ei sitä varmaan mahaan asti mennyt kuin ihan hitunen mutta vaatii totuttelua. Neuvolan täti sanoi että voin alkaa 4 kk iän jälkeen kun vauva on niin iso ja öisinkin syö jatkuvasti, ja on keskosena syntynyt niin tarvii kunnon ruokaa...Nan maitoa ei suostu enää ollenkaan ottamaan , olen kokeillut pari kertaa viime viikolla pulloa, kerran myös peruna-porkkana-velliä, kaikki sain kaataa pois ei suostu ollenkaan, loukkaantuu ja itkee ja mikään muu ei lopulta lohduta kun tissi. Jatkan kyllä imettämistä , mutta täytyisi jotakin saada lapsi ottamaan kun minulle tulee kohta se päivä kun olen käräjäoikeudessa useamman tunnin pois selvittämässä entiseen aviomieheen liittyviä sotkuja, mm. lapsen huoltajuus, tapaaminen, pahoinpitelyt........vauvalla kurja päivä kun ei ota pulloa, jospa oppisi siihen mennessä edes sosetta syömään ja vaikka vähän vettä päälle, vesipullosta vähän hörppää jo.
 
Joo se on kumma kun nuo vauvelit ei halua sitä pulloa jos on pelkästään rintaa saaneet. Meidän poitsulla sama juttu, yritettiin n. kuukausi sitten. Pärjäilee kyllä kolmisen tuntia ilman tisua/maitoa joten pääsen vähän oman harrastuksen pariin. En ole vielä kertaakaan käynyt treenailemassa pojan syntymän jälkeen, ensi viikolla olis tarkoitus aloittaa. Hassua kun nyt on jo tunne että raatsiiko mennä : / tulee vauvaa ikävä.

Oletko vauvatoive10 kokeillut nokkamukista. Minä olen muutaman kerran antanut vettä ihan hiukan, ilme on kyllä veikee, ajattelin huomenna testata äidinmaidolla (on pakkasessa), mutta siihen nokkamukiin ajattelin "opettaa" enkä enää tuttipuolloon.

Mitenkäs sun tilanne muuten sen exäsi kanssa. Onko miehesi nyt kuitenkin kiinnostunut vauvasta kun käsitin jossain vaiheessa ettei häntä kiinnosta. Mitenkäs teillä isommat pojat ovat suhtautuneet tähän tilanteeseen, muistelen että toisella oli hankaluuksiakin exäsi kanssa? Jaksuja sulle tähän tilanteeseen. :hug:
 

Yhteistyössä