Hei kaikille!
Olimme tänään Kultakutrin kanssa ylimääräisessä lääkärintarkastuksessa ja tuli tyttö punnittua saman tein, vaikka varsinainen 3 kk kontrolli on vasta ensi viikolla. Tänään paino oli 6035 g ja pituutta 62 cm, niin kultakutri on 12 vkoa ja rapiat. Siis ehkä hiukan solakanpuoleinen pitkänhuiskea neiti.
Siiri,
ei varmaan kultakutri ennätä teidän tytön lukemiin tiistaihin mennessä. Mutta niin se varmaan oli kuin itse ajattelin, että tyttö kasvaa nykäyksittäin...kaksi viikkoa sitten painoa oli melkein puoli kiloa vähemmän ja olin jo vähän ihmeissäni että eikö tyttö saa tarvitsemaansa ravintoa. Mä tyrkytän jopa tissiä enemmän kuin on neidin vaatimus, ja syödä saa niin pitkään ja usein kuin haluaa. Mutta neiti on aika vaatimaton ja vielä pikasyöjä, eli mietitytti tosiaan että onko ravinnosta pula. Vaikka mielestäni tyttö olikin kasvanut. No, tänään tuli sitten vakuutus että kasvaa kasvaa
.
Tänään meillä on ollu järkky lumimyrsky. Siis asun Pohjois-Norjan rannikolla eli säät voi olla kovin ankarat. Hyvä kun päästiin neuvolasta kotiin ja sen jälkeen ei olla uskallettu ulos. Suurin osa ikkunoistakin muurautui umpeen lumesta, uskokaa tai älkää. Eli sillai meillä kevättä kohti. Noh, neiti ei sitten saanut pitkiä ulkoilu päikkäreitä ja nukkui vaivaisia puolen tunnin tirsoja koko päivän. Mutta sitten laitoinkin yöunille jo ennen kahdeksaa
. Ja tyttö nukahti supernopeasti. Toivottavasti herättää eväälle ennen aamua, ettei tissit räjähdä. Kerroin tänään lääkärille meidän tytön unenlahjoista ja hän totesi että luksusta, ja ei kannata muille kertoa, ei ainakaan niille joilla on paljon valvomista
Toivottavasti jatkuu yhtä hyvin.
Mua ihastuttaa meidän neidin jokeltelu! Ihana jutella. Hauskaa on että kun yritän opettaa ottamaan tuttia, niin samantien kun tutti pistetään suuhun alkaa myös kova pälpätys. Ja nyt tosiaan on meidän mahallaan makuutus tuottanut tulosta, ja neiti niin topakasti nostaa pään ja rintakehän että meinaa kaatua kyljelleen (ja selälleen?). Ja on silminnähden riemuissaan omasta osaamisesta.
Eli tämmöiset kuulumiset keskiviikko iltana...
lämpimät terveiset lumen keskeltä, hrrrr
lokakuu ja kultakutri