Äidiksi ensikertaa 30+

Olin 32 kun vauva tuli. Ja lisää toivon mukaa tulee vielä. Olen aina ajatellut että teen lapsia "kolmevitosena", on niin paljon mitä pitää ehtiä ennen sitä. Tässä meni erinäisistä syistä pari vuotta ensiyrityksestä ennen kuin lapsi tuli. Hassua että jollekin ikä voi olla ongelma. Musta se on jokaisen henkilökohtainen juttu milloin on sopiva ikä tehdä lapsia.
 
Ja lisää löytyy: esikko syntyi, kun olin 33v, kakkonen ollessani 34v ja kuopus ollessani 35v, että kyllä sitä hyvin ehtii.
Tai kuten gynekologini totesi, kun kerran on putki auki saatu, niin kyllä niitä sieltä tulee... Nyt pitaisi putki olla jo tulpattu :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemi:
Ja lisää löytyy: esikko syntyi, kun olin 33v, kakkonen ollessani 34v ja kuopus ollessani 35v, että kyllä sitä hyvin ehtii.
Tai kuten gynekologini totesi, kun kerran on putki auki saatu, niin kyllä niitä sieltä tulee... Nyt pitaisi putki olla jo tulpattu :LOL:




 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaneli-07:
Ikää on nyt 33 v. ja raskausviikko 29 menossa (esikoinen), loppuvuodesta täytän 34 v.
Lapsettomuuspuolelta ollaan saatu apua IVF/ICSI:llä ja nyt odotuksesta onnesta soikeena =)
Onnea oikein isosti ja rutistus! =)
Meillä aikalailla samankaltainen tilanne: täytin 34 heinäkuussa ja nyt menossa rv. 21 + 4.
Pienokainen sai alkunsa kolmen inseminaation ja kahden IVF/ICSI:n jälkeen ICSI:llä.

Onnesta myös aivan mykkyrällä!
 
Nostelen tätä pinoa...

Täällä äiti 35 vee ja esikoinen 3 vkoa vanha. Lisää haluaisin, jos Luoja suo.. Ei meinannut tätäkään suoda, lapsettomuushoidoissa oltiin pitkään ja PAS:n tulos on tämä meidän pakkastyttö. Onnesta soikeana ollaan! :heart:

Lisäisin tähän kysymyksen, miksi äidiksi "vasta" 30+ ikäisenä?
Mulla elämäntilanne mahdollisti lapsihaaveet vasta just 3-kymppisenä, mutta enpä sitten raskautunutkaan usean vuoden yrittämisestä huolimatta. Inseminaation, kahden IVF:n ja lopulta PAS:n tuloksena saatiin tuo kultakimpale.
 
Tällä ämmällä ikää 33 v. ja olemme saaneet plussan testistä viime viikolla, reilun vuoden yrittämisen jälkeen! :heart: Miksi äidiksi vasta nyt? Tai epävarmaahan se vieläkin on, kun niin alussa... Nyt vasta tasapainoinen parisuhde, jossa uskaltaa ajatella perheenlisäystä. Ikää on tullut ja tilausaika taisi siksikin olla niin pitkä. Aina kuullut puhuttavan siitä, että pitää vuosi yrittää jne, vaan nytpä se on sitten omakohtaisesti koettu! Posti ehti tuoda jo lapsettomuuden jatkoselvittelyihin liittyvän paaaksun kirjekuoren, toivon hartaasti, ettei minun tarvitse perehtyä siihen tarkemmin tällä erää...
 
Mä olin 33v, kun esikko syntyi ja 36v kun kuopus. Just sain (taas) kuulla kysymyksen, että eikö olis aikasemmin kannattanu hankkia lapset??
Tuumasin, että juu, eka olis 9v, jos olis kaikki onnistunu aikanaan...
Mutta kun ei niin ei. Ihan hyvä ikä olla pienten äitinä, kiva breikki työelämään, kun vuosia jo "raatanut" =)
 
38v, isäksi haluava mies löytyi kun olin 35...eikä se raskaaksi tulo tapahtunutkaan heti vaikka yritystä oli :)

Olin kyllä henk.koht päättänyt 3-kymppisenä että minusta ei enää äitiä tule, onneksi mies sai mieleni muutettua!
 
Hei vaan! Olen aiemmin muutaman kerran selannut tätä palstaa ja päätin itsekin rekisteröityä jäseneksi :)

Odotamme tosiaan ensimmäistä lastamme mieheni kanssa. Itse olen 35v. ja mieheni 29v.
Raskauteni on hieman yli puoli välin ja rakenneultrassa selvisi, että pieni prinssi on meille tulossa :heart:
 
Kovasti toivossa elelen, että esikoiseni saisin! Alkuraskaus sujunut hienosti kamalasta kuvotuksesta huolimatta.

Tulin spontaanisti raskaaksi kesällä '07, mutta se päätyi vasemman munatorven leikkaamiseen (kohdun ulkopuolinen) vkolla 10. :snotty:

Pillerit olin silloin jättänyt n. 5 vuotta sitten ja lapsettomuusklinikalla juuri hoitoja oltiin suunnittelemassa.

Kohdun ulkopuolisen raskauden jälkeen lähdettiin kokeilemaan; 2*inseminaatiota sekä yksi IVF joista toinen pakastesiirto tärppäsi. :)

Haluaisin kannustaa kaikkia iäkkäämpiäkin tähän hommaan - luovuttaa ei kannata!! Jos tämä "nuppu" jaksaa voimistua niin saan hänestä ikimuistoisen 40 v lahjan. :flower: Elän kuitenkin realistisesti eli päivä kerrallaan ja yritän olla maalamatta turhia pilvilinnoja.

Tsemppiä kaikille lapsettomuushoidoissa oleville! Rankkaa aikaa jota kukaan muu ulkopuolinen ei voi ymmärtää.
 

Yhteistyössä