Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

Eli olemme molemmat mieheni kanssa vm.81 ja pitkä, n. 8v lapsettomuustausta takana.
Ollaan oltu adoptiojonossa jo tasan vuoden eikä vieläkään neuvontaan ole tullut kutsua :(. Varmastikin loppusyksystä päästään aloittamaan n. puolentoistavuoden jonotuksen jälkeen.
Meillä on ollut jo pitkään (alusta asti) maavalintana Etelä-Afrikka. Toivottavasti mikään ei muutu, kun pääsemme siihen asti, että saamme lähettää paperimme kohdemaahan :).

Olen pitkään ollut taustailijana, mutta nyt voisin tulla mukaan adoptiokeskusteluihin, kun alkaa neuvontakin olemaan ajankohtaisempi :D.

 
Kansku, mukava kuulla, että olette saaneet prosessin taas käyntiin. Ja hienoa, että tiuhennetulla aikataululla, kun jumitti täysin teistä riippumattomasta syystä.

Empp08, tervetuloa joukkoon puhumaan ja asian vierestä :) Tuo Turun neuvontatilanne on täysin kohtuuton ja kertoo paljon Turun suhtautumisesta adoptioon. Itse olen nykyään lähikuntalainen ja kauhulla luen uutisia pakkoyhdistämisestä Turkuun. Jos asioiden hoitotaso on tuo, en todellakaan halua palata takaisin maksamaan sinne verorahojani.

:attn: :attn: :attn: :attn: :attn:
Olettehan kaikki varmasti käyneet allekirjoittamassa Adoptioperheet.fi-sivuilla perhevapaa-adressin??? Vielä on muutama päivä aikaa. Värvätkää myös ystävät ja sukulaiset allekirjoittamaan tärkeän asian puolesta.

"Vielä ehdit allekirjoittaa!
Ei palkkaa äitiyslomalta, ei vanhempainvapaata yli kuusivuotiaan adoptoivalle, ei eläkettä eikä kuntalisää yli kolmivuotiaan hoitovapaan ajalta, vammaisilla adoptoiduilla ei samoja oikeuksia eläkkeisiin...
Oletko tyytyväinen nykytilanteeseen? Jos et, käy kirjoittamassa perhevapaa-adressi. Adressi luovutetaan ministeri Hyssälälle 26.5.2009."

Johanna72, joko saitte tällä viikolla paperit notaarille? Meillä on nyt teatteri-viikonloppu buukattu, joten nyt odotellaan kesää ja kärpäsiä B)
 
Onnia:

Hienoa, että muistuttelet tuosta adressista. Erittäin tärkeä asia :attn: Toivottavasti saadaan parannusta aikaan.

Vastoinkäymisistä huolimatta saatiin kuin saatiinkin paperit notaarille. Alkuviikosta saadaan lähettää paperit eteenpäin. Jee :D
 
Tuosta tapaamisesta. Minulle sopii molemmat ehdotetut ajankohdat eli heinäkuun alku tai elokuu. Tampere taisi saada paikkana eniten kannatusta? Entä mitä me haluaisimme tehdä? Jutella adoptiosta tietenkin :LOL: mutta missä? Heittäkää ehdotuksia/toiveita, niin jospa me pirkanmaalaiset keksimme jotain.
 
Minulle ei valitettavsti käy se heinäkuun alku 4-5.7. Työ häiritsee ikävästi vapaa-aikaa, mutta elokuu kävisi mainiosti.
Tekemisehdotuksista esim. ravintolasta voi varata kabinetin vain meidän porukalle. Tai sitten keilaamaan, minigolfia (onko Tampereella sisäratoja). Lähinnä haen jotain sellaista leppoisaa tekemistä. Osa ihmisistä on varmasti puheliaita ja juttua tulee, osa ehkä "ujompaa". Olisi mukava, jos kaikki tuntisivat olonsa rennoksi, eikä tarvitsisi tönkkösuolana kauhusta jäykistellä :LOL:
 
Se 4.-5.7 olisi minulle ihan täydellinen. Myös edellinen viikonloppu käy ja miksei myös viikolla niiden välissä jonakin arki-iltana, jos muutkin olette lomalla silloin? Onko 27.6. päivää vielä ehdoteltu?

Muina ajankohtina pitäisi sitten matkustaa päivä pelkästään sen tapaamisen vuoksi. Jos kesä ei onnistu, niin sitten myöhäinen syksy on meillä ihan vapaata eli lokakuussa voisi matkustella taas uudestaan etelään päin. Yhteisen päIvämäärän löytäminen lienee aika haastavaa..

Tekemiselle ehdottaisin ihan vain jossakin ravintolassa tapaamista, koska jos on liikaa tekemistä, niin ei ehkä sitten ehdi jutella?

Yritimme taas ottaa edustavaa perhekuvaa, mikä on yllättävän vaikeaa. Miten neljä ihmistä saa siististi ja iloisella ilmeellä samaan kuvaan?!
 
:flower: :flower: :flower: Onnea teille Inkkarityttö!

en ole tätä palstaa kovin kauaa seurannu, millanen historia teillä oli, menikö kauan? me ehkä päästään syksyllä vasta alottaa neuvonta, mutta Kolumbiaa ajateltu...
 
inkkarityttö:

Aivan ihania uutisia!!!!!! Paljon onnea :flower: Mahtavaa, että joku maa toimii noin nopeasti!

Kun ehdit, niin kerrothan meille enemmän esim minkä ikäinen teidän tyttö on? Kiinnostaa myös tuo paperirumba lapsiesityksen jälkeen. Tosin se taitaa olla maakohtainen? Ja muistathan, että sinulla on kunnia merkitä listaamme ensimmäinen lapsiesitys :attn:
 
Inkkarityttö,
Lämpöiset onnittelut tytön johdosta!! Ihana kesä teillä edessä! Ja mikä ihaninta, että lapsiesitys tuli näin nopeasti!
Onnellisia matkavalmisteluja teille ja NAUTTIKAA TÄYSILLÄ!!!
 
Inkkarityttö: Siis ihan uskomattoman ihania uutisia!! Valtavasti onnea uusille vanhemmille!! :hug: Siis että noinkin nopeasti ja yllättäen voi unelma toteutua. Ja olit vielä varautunut 3-4 vuoden odotukseen, eikös se niin ollut? Voin kyllä hyvin kuvitella, että kiirettä pitää. ;)
 
Onnea Inkkarityttö (vai Inkkariäiskä?)! Ihania uutisia! :flower: Uskomatonta, että me ollaan nyt siinä pisteessä, että kirjoittajille alkaa tulla lapsia! :D

Tapaamisesta, kabinetti kuulostaa hyvältä. Ei ainakaan jää epäselväksi, ketkä kuuluu porukkaan, kun aloitetaan ilta rajatussa tilassa. :) Paikalliset voi varmaan ehdottaa hyviä paikkoja.
 
Onnea hurjasti tytön johdosta! Siis aivan uskomatonta että nuin nopeaa tuli lapsiesitys! Tämähän antaa myös toivoa muille odottajille! Teillä taitaa olla aika pitkä hakumatka edessä? (4-8 viikkoa????) Siis aivan ihania uutisia!!!!!
 
Asiathan etenee vauhdikkaasti vähän joka puolella... Onnea hurjasti Johannallekin! Nyt samanlaisella vauhdilla se lapsiesitys teillekin. :p

Sen verran voin laittaa vastapainoksi meidän kuulumisia sieltä maainfosta, että Venäjä puolestaan on siinä määrin "ruuhkautunut", että papereita pääsee todennäköisesti lähettämään vasta ensi vuoden puolella. Tosin lapsiesityksiä on tämän vuoden puolella tullut ihan kiitettävästi, joten pitää toivoa, että sama tahti jatkuu ja päästäisiin vielä tämän vuoden puolella keräilemään papereita. Onneksi tämä hyvien uutisten aalto antaa kuitenkin itsellekin iloa ja toivoa. Ihanan lämmintä ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Kiitos, kiitos Kansku ja Rööni. Itse olen ajatuksella, että minimi odotusaika on 3v, mutta tuo perheen optimisti on aloittanut jo jännittämään hakumatkaa... Joten josko jotain siltä väliltä?

Rööni: Eikä? Luulin, että Venäjälle pääsee lähettämään paperit heti. Onko muuttunut hiljattain vai enkö vain ole ollut ajan tasalla?
 
Lämpöiset onnittelut inkkaritytölle lapsiesityksestä. Mahtavaa!!!
ja Johanna72:lle papereiden lähettämisestä. Me olemme edelleen neuvonnassa, ja maavalintakin on vielä auki. Ei yhtään voi arvailla, mihin paperit tulevaisuudessa lähtevät, kun tilanteet maissa muuttuvat niin nopsaan.
 
Tapaamisesta! Laitetaanko päivämääriä taas kehiin ja mikä pv saa eniten kannatusta niin koitetaan sopia tapaaminen siihen. Kaikki ei varmasti pääse osallistumaan, mutta jatkossa tapaamisia voisi olla vaikka puolen vuoden välein niin mahdollisimman monella olisi mahkuja päästä tapaamisiin! Eli aloitan, 4.7 sopisi minulle.
 

Yhteistyössä