Adoptiota harkitsevien/alkutaipaleella olevien oma topic.

Ketkä olisivat innokkaita tapaamaan kesällä, missäpäin kukakin asuu ja mitä paikkakuntaa ehdottaa tapaamispaikaksi?

Johanna72/Pirkanmaalta/Ehdotus:Tampere

Rööni/Etelä-Karjalasta/Tampere(kin) käy

Reseda/ Helsinki/ Ehdotus Hki (tai Tre)

Tosi hauska idea treffata. Koska se olisi? Kesäkuussa?
 
Reseda: Kiitos, kiitos! Viikonloppuna riittää töitä paperinpyörityksen ja valokuvien liimailujen parissa..

Minulle sopii mikä kesäkuukausi vaan, jos kyseessä on viikonloppu. Kesäkuulla taisi olla Tampereella Kristillassa adoptioäitien ja adoptio-odottaja"äitien" saunailta. Pitäiskös meidän joukkoilmoittautua sinne ja jatkaa siitä sitten omaa tapaamista?
 
No voi hitsin hitsi, tuo saunailta onkin keskellä viikkoa. Ei taida onnistua pitkänmatkalaisille. Ehdotelkaa joku tarkkaa tapaamispäivää, niin katsotaan kuinka moni pääsisi tapaamiseen. Olisiko Tampere sitten keskeisin paikka?

************************************************************************
Adoptioperheet ry:n kalenterista lainattu:
"Naisten perinteinen saunailta Kristillassa Tampereella
Keskiviikko, Kesäkuu 10, 2009

Hei kaikki adoptioäidit!

Olette kaikki adoptioäidit ja adoptio-odottajaäidit tervetulleita yhteiseen naisten saunailtaan Tampereen Kaukajärven maisemiin Kristillaan ( http://www.tampere.fi/liikuntajavapaaaika/ulkoilu/leirinta/kristilla.html ) 10.6.2009, klo 18:00 - 22:00.

Tarkoituksenamme on viettää perinteistä naisten saunailtaa jutellen kaikesta mukavasta ilman lapsostemme ja/tai miesväkemme häirintää! Halukkaat voivat saunoa ja uida (uimavarusteet mukaan), pakollista ohjelmaa ne eivät ole ;-D

Tarjoilu hoituu tällä kertaa järjestäjien toimesta ja siihen kuuluu salaattia, patonkia, grillimakkaraa ja lisäksi pientä naposteltavaa. Kaikki tuonevat tullessaan omat juomat mieltymystensä mukaisesti.

Tilavuokraa perimme 5,- euroa / osallistuja paikanpäällä maksettuna ja sitovat ilmoittautumiset toivomme teidän tekevän viimeistään 7.6. Huomautuksena vielä, että tilaan mahtuu noin 20 henkeä mukavasti, joten nopeimmat varmistavat paikkansa hyvässä seurassa!"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna72:
graintad: Kiitos ja onnea teillekin neuvonnan maaliin saattamisesta :flower: Ymmärsinkö oikein, että Venäjälle voi lähettää paperit jo ennen luvan saantia? Sehän on hienoa.
Juu, ei saa lähettää...
Mulla vaan pyörii toi Venäjä tänään niin paljon mielessä että kirjoitan sitä nähtävästi joka paikkaan... Paperit siis lähtevät PELAan, ei Venäjälle... :p
 
Ketkä olisivat innokkaita tapaamaan kesällä, missäpäin kukakin asuu ja mitä paikkakuntaa ehdottaa tapaamispaikaksi?

Johanna72/Pirkanmaalta/Ehdotus:Tampere

Rööni/Etelä-Karjalasta/Tampere(kin) käy

Reseda/ Helsinki/ Ehdotus Hki (tai Tre)

Graintad/ Etelä-Suomi/ Hki tai Tampere sopii hyvin...



Ehkä jos aikataulu vaan sopii niin mä uskaltaisin paikalle... Varsinkin jos tapaan Röönin nyt maantaina...


Kesäkuu on mulle täysin mahdottomuus joten Heinäkuussa sopisi mulle paremmin

 
Moi kaikille odottajille. Minä hyppään mukaan joukkoon jälleen. En ole vielä tuolla teidän "virallisella" listalla, mutta ei se haittaa.
Meillä oltiin justiinsa alkuinfossa. Pää on vähän sekaisin kaikesta, vaikka paljon jo tiesin ennen infoakin. Pitäisi sopia lääkärit ja hakea virkatodistukset sitä alkulomaketta varten. Jännitää kaikki hirveesti. Itse olen diabeetikko. Kuinka siihen kv-adoptioissa suhtaudutaan?? Vasta rakennettu ok-talo ja paljon velkaa. Minä itse satunnaisissa töissä. Onneksi miehellä hyvä palkka.
Kun lukee noita teidän aikaisempia kirjoituksia, níin ei jonotilanteet paljon toivoa anna.
Meillä ei ole vielä kerrottu adoptioaikeista kenellekään. Arveltiin, että pitää päästä neuvontaan ainakin ja ehkä siinäkin vähän eteenpäin, että uskalletaan kertoa. Vähän kuin oikeassakin odotuksessa (kai), että ei uskalla kertoa liian aikaisin. Meillä toiset vanhemmat aika vanhoolliset. Reaktio voi olla mikä vaan.
Onko kellään tietoa Intian adoptioista. Onko kukaan jonossa sinne?? Ja mitä tarkoitatte Filippiinien uusilla kriteereillä????

Mukava tulla joukkoonne, sillä vertaistuki on tosiaan tarpeen. Käväisin noilla muillakin palstoilla, mutta esim. suomi24 -palstalla oli sellasia hörhökirjoituksia, että pisti oikein vihaksi.

 
Johanna72/Pirkanmaalta/Ehdotus:Tampere

Rööni/Etelä-Karjalasta/Tampere(kin) käy

Reseda/ Helsinki/ Ehdotus Hki (tai Tre)

Graintad/ Etelä-Suomi/ Hki tai Tampere sopii hyvin..

Seelia77/Pohjoinen Suomi/ Tampere tai Helsinki kävisi vain heinäkuussa, ja todennäköisesti heinäkuun alkupäivät (30.6.-4.7.) olemme Etelä-Suomessa. Mutta toki voimme miettiä sitten vielä omia aikatauluja, kun suunnitelmat varmistuvat. Kesäkuu ei käy minulle, kun aikataulu on töiden takia niin tiukka.
 
Ikuinen haaveilija: laitoin postia!

Intiasta tulee tällä hetkellä harvakseltaan lapsia ja sn-lapsia pelkästään. Intiankin tilanteesta löytyy Interpedian kysymys- ja vastauspalstalta asiaa. Ja toki interpedian sivuilta saa muutenkin aika kattavan kuvan kaikista heidän kohdemaistaan.
 
Lyöttäydyn tänne seuraanne lueskelemaan! Meillä on adoptio vielä iän puolesta haaveilun asteella, mutta kovasti olen hengessä mukana. Olen itse 21-vuotias kahden lapsen äiti. Miehellä on ikää 23 vuotta, eli vielä tässä odotellaan muutama vuosi itse prosessin alkamista. Olen ollut lasten kanssa kotona 5 vuotta, joten tässä välissä olisi hyvää aikaa opiskella ja käydä töissäkin. Pelkään jo nyt, että kriteerit kiristyy ja kun meidän aika tulisi, ei meillä olisikaan mitään maavaihtoehtoja jäljellä. Tällä hetkellä Etiopia vaikuttaisi meidän tämän hetkiseen tilanteeseen sopivimmalta. Yritän vähentää tuskaani ja seuraan täällä teidän kuulumisia. :)
 
Johanna72/Pirkanmaalta/Ehdotus:Tampere

Rööni/Etelä-Karjalasta/Tampere(kin) käy

Reseda/ Helsinki/ Ehdotus Hki (tai Tre)

Graintad/ Etelä-Suomi/ Hki tai Tampere sopii hyvin..

Seelia77/Pohjoinen Suomi/ Tampere tai Helsinki kävisi vain heinäkuussa, ja todennäköisesti heinäkuun alkupäivät (30.6.-4.7.) olemme Etelä-Suomessa. Mutta toki voimme miettiä sitten vielä omia aikatauluja, kun suunnitelmat varmistuvat. Kesäkuu ei käy minulle, kun aikataulu on töiden takia niin tiukka.

Onnia/Varsinais-Suomi/Tampere tai Helsinki (mielummin Tre)
Mielummin heinäkuu

Ehdotan la 18.7. Kommentteja?
 
Johanna72/Pirkanmaalta/Ehdotus:Tampere

Rööni/Etelä-Karjalasta/Tampere(kin) käy

Reseda/ Helsinki/ Ehdotus Hki (tai Tre)

Graintad/ Etelä-Suomi/ Hki tai Tampere sopii hyvin..

Seelia77/Pohjoinen Suomi/ Tampere tai Helsinki kävisi vain heinäkuussa, ja todennäköisesti heinäkuun alkupäivät (30.6.-4.7.) olemme Etelä-Suomessa. Mutta toki voimme miettiä sitten vielä omia aikatauluja, kun suunnitelmat varmistuvat. Kesäkuu ei käy minulle, kun aikataulu on töiden takia niin tiukka.

Onnia/Varsinais-Suomi/Tampere tai Helsinki (mielummin Tre)
Mielummin heinäkuu

Ehdotan la 18.7. Kommentteja?


18.7 ei ainakaan mulle sovi... Me vietetään meidän hääpäivää just sinä viikonloppuna...
 
Tampere kävisi minulle, tosin ei 18.7. Viikonloppu 4-5.7 voisi käydä, että meneeköhän kovin vaikeaksi kaikkien kesälomasuunnitelmien vuoksi. Mutta toivottavasti löytyy sopiva ajankohta, tai sitten elo-syyskuu?
 
Ihan heinäkuun alku voisi käydä minulle myös tapaamiseen..
Taas olen täällä yökyöpelinä.

Oletteko muuten miettineet kuka teillä jää vanhempainvapaalle, kun h-hetki koittaa? Sellainenkin vaihtoehto on kuin osittainen vapaa, jossa voi olla vaikka puolison kanssa puoliksi viikon kotona ja töissä. Ihan pieni vauveli voin tietysti tarvita äitiä enemmän?
Olin jotenkin ajatellut että minä se jään, mutta miehenikin olisi kiinnostunut... Hmmm pitänee miettiä
 
Moi!
Meillä podetaan nyt flunssaa ja lapset herätteli alkuyöstä ja nyt minä en saa unta. Itselläkin taitaa olla flunssa tulossa ja viikonloppu olisi vielä töitä.

Meillä on pohdittu paljonkin tätä hoitovapaata/vanhenpainvapaata. Minä olin vuosia kotona lasten kanssa ja nyt mies on sanonut haluavansa jäädä adoptiolapden kanssa. Olemme pohtinee, että mies jää ensin muutamaksi kuukaudeksi ja minä jatkan siitä, ehkä vuoden , pari. Tai alkaisin tehdä osittaista hoitovapaata sitten vuoden kotona olon jälkeen ja tekisin 4 päivästä työviikkoa.

Niin, tervetuloa kaikki uudet palstailijat!
 
Moi. Mie en osaa sanoa mahdollisesta kesätapaamisesta vielä mitään. Mun kesätöissä saa listat 3vkoa ennen ja se on ihan töistä kiinni, että osuuko ne viikonlopulle eli ei. En pysty paljoa vaikuttamaan.

Me ollaan mietitty vanhempainvapaa-asiaa, muttei olla päästy lopputulokseen. Molempia kiinnostaa, ainakin jonkin verran. Haluaisin olla itse ainakin jonkin aikaa, mutta haluan myös antaa miehelle mahdollisuuden - minusta on hienoa, että hänkin on kiinnostunut.
 
kansku: Täällä myös podetaan rajua flunssaa. Osanottoni, jos samainen tauti on teillekin löytänyt :hug:

Meillä molemmat haluaisivat vanhempainvapaalle. Tuo osittainen vapaakin kuulostaisi hyvältä, mutta liekö hyvä vai huono adoptiolapsen kannata? No, tässä on vielä vuosikausia aikaa miettiä asiaa. Ties, vaikka pääsisi eläkkeelle ennen kuin se lapsi sieltä tulee.. Tosin siinä tapauksessa sieltä taitaa tulla murkkuikäinen nuori :LOL:
 
Jee, viikonloppu käytettiin tehokkaasti ja saatiin kaikki valmistelut tehtyä. Vielä muutamaa todistusta odotellaan postitse ja sitten matkataan maistraattiin notarisoimaan paperit. :D

Suurkiitos eräälle palstan lukijalle kriitikkona toimimisesta ja tulkkauksesta! :attn: :wave:
 
Kansku ja Johanna72: Parantumisia!

Tauti iski tännekin. Mulle nousi korkea kuume tänään ja olo on kuin jyrän alle jääneellä - joka paikkaa särkee. Huomenna lääkäriin, sillä pakko saada töihin sairaslomatodistus.
 
lumitytti: Kiitos samoin sinulle!

Minulla tämä tauti on kestänyt nyt viikon. Alkoi kurkkukivulla. Seuraavana päivänä tuli kuiva yskä ja vähän kuumetta. Seuraavana päivänä olikin jo limaista yskää ja nokka alkoi vuotamaan. Pari päivää ajattelin vielä katsoa ja sitten on kai pakko lähteä tsekkauttamaan, että onko edennyt tulehdukseksi. Lääkekuuria en haluaisi millään syödä, mutta liekö tämä siihen vielä johtaa :(
 
Oho! Olettepa te aktivoituneet kesän kynnyksellä! :) Juu meillä tällä hetkellä näyttäisi tuo Etiopia olevan todennäköinen kohdemaa. Ainoa muu järkevä ja mahdollinen olisi Kiina, mutta sieltä saisi odottaa sen kolme vuotta ja saisi todella pienen lapsen. Me otettaisiin ihan mielellään meille vähän isompikin taapertaja. :) Lupahakemukseen tosin tuli 0-3-vuotias, mikä on vähän pienempi haarukka kuin toivottiin, mutta ei mahda mitään. Kuopus on vielä niin pieni itsekin.

Kyllähän tämä odotus on mennyt ihan mukavasti kaiken kaikkiaan tähän asti. Kun me aloitettiin, lupajono oli sen 8 kk, ja nämä ylimääräiset odotukset ovat tavallaan menneet sen odotuksen sisään ja loppujen lopuksi lupa saadaan kesä-elokuussa (en tiedä lautakunnan loma-aikatauluja?) niin kuin alunperinkin ajateltiin. :)
 
Johanna72/Pirkanmaalta/Ehdotus:Tampere

Rööni/Etelä-Karjalasta/Tampere(kin) käy

Reseda/ Helsinki/ Ehdotus Hki (tai Tre)

Graintad/ Etelä-Suomi/ Hki tai Tampere sopii hyvin..

Seelia77/Pohjoinen Suomi/ Tampere tai Helsinki kävisi vain heinäkuussa, ja todennäköisesti heinäkuun alkupäivät (30.6.-4.7.) olemme Etelä-Suomessa. Mutta toki voimme miettiä sitten vielä omia aikatauluja, kun suunnitelmat varmistuvat. Kesäkuu ei käy minulle, kun aikataulu on töiden takia niin tiukka.

Onnia/Varsinais-Suomi/Tampere tai Helsinki (mielummin Tre)
Mielummin heinäkuu

Styranki/Varsinais-Suomi/Tre käy vallan hyvin, myös Hki

Pitäisikö ajankohta sopia elokuulle, koska mäkään en heinäkuusta voi luvata mitään ja kesäkuulle on jo ohjelmaa jos jonkinlaista?
 
Moi kaikille! Kolmas neuvonta takana ja neljäs aika saatiin jo kesäkuulle! Uuden neuvojan kanssa yhteistyö lähti hyvin käyntiin ja nyt on jo itsellä varmempi olo tästä prosessista, että eiköhän mekin klaarata lupaa kohti pikkuhiljaa!
 

Yhteistyössä