ADHD-lääkityksen aloitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(((

Vieras
Hei

Meillä on tytölle aloitettu medikinet-lääke viikko sitten ADHD:n hoitoon. Onko kenelläkään kokemuksia lääkkeestä? Tai ylipäätään ADHD-lääkkeistä? Kuinka nopeasti pitäisi vaikuttaa? Lapsi on kyllä rauhallisempi, mutta sivuvaikutukset ovat järkyttävät. Aggressiivisuutta (aiemmin ei ole ollut) ja itkua vähän väliä :(

Meillä aloitettiin tytöllä (11v) sama lääkitys nelisen viikkoa sitten (10 mg), nostettiin 20 mg pari päivää sitten. Ei mitään sivuvaikutuksia toistaiseksi. Käsittääkseni lääkkeen pitäisi kyllä vaikuttaa heti. Oletko ollut yhteydessä hoitavaan lääkäriin? Annostuksen muuttaminen, lääkkeen vaihto?

Ikävää :( Oma läheinen söi noita myös ja se oli kamalaa! Oli kuin toiselta planeetalta ja ihan poissaoleva. Antaisin ennemmin Eye q- nimistä lisäravintoa, se auttaa.

Meillä aloitettiin tytöllä (11v) sama lääkitys nelisen viikkoa sitten (10 mg), nostettiin 20 mg pari päivää sitten. Ei mitään sivuvaikutuksia toistaiseksi. Käsittääkseni lääkkeen pitäisi kyllä vaikuttaa heti. Oletko ollut yhteydessä hoitavaan lääkäriin? Annostuksen muuttaminen, lääkkeen vaihto?

Eihän ne sivuvaikutukset aina tule ilmi kuin vasta aikuisena ja tyttöjen kohdalla heidän jälkeläisissään - jos niitä edes tulee, kuten on joissakin ´lääkkeissä ollut "sivuvaikutuksena".

Eimerkiksi nukahtamislääkkeet huonontavat muistia, tiedetään nyt. Mutta eikös teollisuuden kannalta olekin kaikkein paras se, ettei ihminen muista tai huomaa asioita?

Unilääkkeistä muistihaittoja – unettomuuden hoitoon muutoksia - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi

[QUOTE="paula";30823339]Eihän ne sivuvaikutukset aina tule ilmi kuin vasta aikuisena ja tyttöjen kohdalla heidän jälkeläisissään - jos niitä edes tulee, kuten on joissakin ´lääkkeissä ollut "sivuvaikutuksena".

Eimerkiksi nukahtamislääkkeet huonontavat muistia, tiedetään nyt. Mutta eikös teollisuuden kannalta olekin kaikkein paras se, ettei ihminen muista tai huomaa asioita?

Unilääkkeistä muistihaittoja – unettomuuden hoitoon muutoksia - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi[/QUOTE]

Toisaalta, jos ei käytä lääkettä, niin onpa siinä normaalitilassakin usein pahoja "sivuvaikutuksia", kannattaa ottaa silti se kahdesta pahasta pienempi paha. Minulla meni elämä ihan päin helvettiä, koulut penkin alle ja mistään ei tullut mitään ja olin jo itsemurhan kynnyksellä kun normaalin ihmisen elämä oli niin käsittämättömän kaukainen asia ja kärsin niin paljon itsekin oireistani. Sitten sain diagnoosin ja lääkkeet, ajoittainen sydämen tykytys, janotus ja ehkä pitkäaikaisvaikutuksena elämän lyheneminen yms. ovat todella minimaalisen pieniä asioita jos verrataan mitä olisi ilman. Saan ainakin elää (kauemmin ainakin ylipäätään) hyvää, laadukasta ja onnellista elämää, kokea onnistumisen iloa, elää normaalissa parisuhteessa ja pstyn hoitamaan kotia, perhettäni ja kaikki on järjestyksessä.

ADHD ei ole olemassa.

Juu. Eikä ole olemassa epilepsiaa, MS-tautia, dementiaa, autismia, yliherkkyyksiä, migreeniä tai mitään muutakaan neurologista tai psykologista vaivaa. Etenkään jos ne voidaan aivokuvauksella todentaa. Mielikuvitusta sellainen, mutta lohduttavaa toki kun seuraavan kerran kun päätä särkee, voi ajatella, että sekin on vain harhaa.

Oikeastaan koko neurologia, lääketieteen alana, on aivan täysin turha ja mielikuvitusta.

Se on eri asia ylidiagnosoidaanko jotain tai olisiko se edes huono asia jos ihmisillä nyt vain on jotain vaivaa ja siihen saa apua. Muutama kymmentä vuotta sitten näitä asioita ei tutkittu tai tiedetty olevankaan ja monen elämä on mennyt kehnosti sen takia. Nimim. aikuisena diagnoosin saanut.

ADHD ei ole olemassa.

No toki jos ihmiset olisivat suvaitsevaisempia ja tajuaisivat, että kaikki eivät näe, koe, kuule ja reagoi maailmaan ja sen ärsykkeisiin keskiverrolla tavalla, niin eipä olisi adhd, autisimi tai asperger mitään ongelmia. Mutta kun ihmiset ovat lyhytnäköisiä, luulevat, että se oma tapa kokea ja reagoida on oikea ja herkemmät ihmiset vain kuvittelevat kaiken, niin pakkohan se on jotakin tehdä, että tässä maailmassa pärjää.

Minä esimerkiksi olen todella herkkä äänille. Olenko vain hankala tapaus, kuvittelenko vain, että suriseva lamppu häiritsee minua? Näinhän sitä herkästi saa kuulla. Harva ajattelee, että minä saattaisin olla oikeassa ja sen lampun surinaa kuulematon on vaan hömelö pökkelö, joka ei tunne mitään.

Yhteistyössä