Aborttikuvat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen alussa raskaana, mutta mies ei halua enää lasta, vaan odottaa että teen abortin. Googlasin ja sieltä ne lävähti silmille, miten voisin edes ajatella aborttia vaihtoehtona?! En itsekään olisi välttämättä halunnut enää äidiksi mutta siihen musta ei taida olla

Mä olen kätilön työni puolesta ollut nyt liki 15 vuotta mukana raskauden keskeytyksissä, enkä vielä KERTAAKAAN ole nähnyt sikiötä kaavintajätteessä saatika kuullut kenenkään lääkkeellisen keskeytyksen tehneen nähneen tuollaista sikiötä vuodon joukossa. Nämä netissä liikkuvat kuvat ovat abortinvastustajien provokatiivisia kuvia, joista todellisuus on kaukana. Miksi ihmeessä menit googlaamaan kuvia :O

Sijaisvanhempana taas olen sitä mieltä, että jos ei teistä kumpikaan tätä syntyvää lasta todella halua tai ole valmis vastuulliseen vanhemmuuteen, niin nyt olisi aika tehdä se vastuullinen teko!

Katopa ap seuraavaksi synnytys- tai sektiokuvia. Et ehkä halua turvautua myöskään näihin vaihtoehtoihin. Mieti, haluatko lapsen vai et, rauhassa. Kudokset ovat rumia, etkä verisiä kuvia katsomalla tule hullua hurskaammaksi.

Olen kyllä synnyttänyt ennenkin, tiedän mitä se on, tämä vastauksena edelliselle. Valitettavasti näin ne kuvat jo, en tiennyt että siellä on niitä. Itse voisin haluta lapsen, tuskin se mieskään sitä pois antaisi sitten kun on maailmassa

Mä en myöskään pystyisi tekemään aborttia jos kaikki olisi ok (en jaksa nyt eritellä). Olisi kyllä niin ylitsepäsemättömän vaikeaa.

Kyllä sille lapselle varmasti paikka löytyisi perheestänne :heart:.

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;28582822:
Mä olen kätilön työni puolesta ollut nyt liki 15 vuotta mukana raskauden keskeytyksissä, enkä vielä KERTAAKAAN ole nähnyt sikiötä kaavintajätteessä saatika kuullut kenenkään lääkkeellisen keskeytyksen tehneen nähneen tuollaista sikiötä vuodon joukossa. Nämä netissä liikkuvat kuvat ovat abortinvastustajien provokatiivisia kuvia, joista todellisuus on kaukana. Miksi ihmeessä menit googlaamaan kuvia :O

Sijaisvanhempana taas olen sitä mieltä, että jos ei teistä kumpikaan tätä syntyvää lasta todella halua tai ole valmis vastuulliseen vanhemmuuteen, niin nyt olisi aika tehdä se vastuullinen teko!

Minä näin abortin yhteydessä alkion.

[QUOTE="huom";28582798]Aborttikuvissa pitäisi olla ihmisiä jotka ovat surullisia mutta myös tavattoman helpottuneita siitä, että he saavat elää haluamansa kaltaista elämää.[/QUOTE]

Eli pitäisi kääntää selkänsä totuudelta: abortissa murhataan ihminen.

jos on käynyt ultraäänikuvissa aiempien lapsien kanssa, ei tarvitse paljoakaan mielikuvaa mitä siellä vatsassa on. suos miettimään perhetilannetta vaikkapa 5 vuoden kuluttua, millaiselta silloin kuvittelet tuntuvan hyvältä/ahdistavalta, olet pitänyt lapsen /et ole pitänyt.

En ole kuukkelin aborttikuvia katsellut tai abortista kokemusta mutta vk 13 kohtuun menehtyneen lääkkeellisessä tyhjennyksessä oli jo pieni nyrkinkokoinen ihminen, ja varmaan selkeä ihmisalku olisi ollut muutamaa viikkoa aiemminkin. Ei voinut välttyä näkemästä. Yhdessä keskeytyneessä keskenmenossa, vk 7 ja jotain mutta tuli ilmi vasta vk 11 pullahti kylppärin lattialle isohko osin verinen möhkäle, en tarkemmin tutkinut mitä sisälsi.

Kuvittelin ehkä joskus nuorempana, ennen kuin olin tavannut mieheni ja ennen kuin meillä oli lapsia, että mikäli tulisin raskaaksi jostain hiukan "epämääräisestä" tilanteesta, niin voisin tehdä abortin. Noh, onneksi en ikinä joutunut tuollaiseen tilanteeseen. Tavattuani mieheni, on meille syntynyt useampi lapsi, enkä ikinä voisi kuvitella tekeväni aborttia, vaikka meille "vahinko" raskaus sattuisikin. Yhteisten lastemme myötä, olen myös syvemmin tajunnut, että kuinka merkittäviä ne omat lapset on. Nyt tiedän, että mikäli olisin joskus nuoruudessa mennyt tekemään abortin, enkä sitä olisi silloin ehkä niin kovin jäänyt vellomaan, niin nyt omien lasten myötä olisin kuitenkin viimeistään tajunnut, että kuinka kamalan ylipäätsemättömän rikoksen olinkaan mennyt tekemään. Moni on alkanut katumaan vastaavissa tilanteissa vuosia jälkikäteen. Onhan se hyvä asia, että sen sitten tajuaa, vaikkakin liian myöhään, ja tärkeää on kyllä sitten päästä sen ylikin, ja saada se annettua itselleen anteeksi. Selkeäksi varmaan tuli se, etten voi mitenkään suositella kenellekään aborttia. Toivottavasti kukaan ei ota tästä nokkiinsa, joka on mennyt abortin tekemään, sillä se ei ole lainkaan tarkoitukseni. Tarkoitus on vain tuoda ilmi oma kantani peruuttamattomaan asiaan.

Mitä meritystä sillä on, miltä alkio näyttää? Ettekö te kuitenkin järjellä ymmärrä, että sillä on tietoisuutta paljon vähemmän kuin pakastebroilerilla? Olisiko abortti helpompi tehdä, jos ulkonäkö olisi vaikka nuijapään kaltainen?

Jaa, mitä te sitten siellä abortoitte, ellette ihmissikiöitä? Ne on olleet ihmisen alkuja, pieniä sikiöitä, vaikka niitä ei kaiken silpomisen jälkeen enään erottaiskaan ihmisen sikiöksi. Ei siitä ole mitenkään todellisuus kaukana, sellaisia ne on olleet ennekuin ne on kaavittu graavisti ulos, tapettu ja imuroitu jätteenä ja ties mitä. Ja eikai niitä nyt esim. abortin tekevälle voitaisi näyttääkkään kokonaisena, taikka sikiönä jolta on raajat revitty irti.

En ole mikään ehdoton abortin vastustaja, mutta veetuttaa tuollainen asian silottelu, VALEHTELU ja silmien sulkeminen. Abortti on sikiön tappamista, siitä nyt ei pääse yli eikä ympäri. Ei se ole mikään mötikkäkasvaimen poisto, vaikka moni niin haluaa ajatella ja moni niin asian esittää.

Jaa, mitä te sitten siellä abortoitte, ellette ihmissikiöitä? Ne on olleet ihmisen alkuja, pieniä sikiöitä, vaikka niitä ei kaiken silpomisen jälkeen enään erottaiskaan ihmisen sikiöksi. Ei siitä ole mitenkään todellisuus kaukana, sellaisia ne on olleet ennekuin ne on kaavittu graavisti ulos, tapettu ja imuroitu jätteenä ja ties mitä. Ja eikai niitä nyt esim. abortin tekevälle voitaisi näyttääkkään kokonaisena, taikka sikiönä jolta on raajat revitty irti.

En ole mikään ehdoton abortin vastustaja, mutta veetuttaa tuollainen asian silottelu, VALEHTELU ja silmien sulkeminen. Abortti on sikiön tappamista, siitä nyt ei pääse yli eikä ympäri. Ei se ole mikään mötikkäkasvaimen poisto, vaikka moni niin haluaa ajatella ja moni niin asian esittää.

Suurin osa abortoidaan ihan vasta alkioina. Ne on alkioita, jakautuneita soluja. Ei edes vielä sikiöitä.

Suurin osa abortoidaan ihan vasta alkioina. Ne on alkioita, jakautuneita soluja. Ei edes vielä sikiöitä.

Juu, mutta arvon kätilö puhui nyt sikiöistä, ja sikiöitäkin abortoidaan. Alkio muuttuu sikiöksi jo 8. kehitysviikolla.

Ja edelleen, en ole mikään fanaattinen aborttien vastustaja, mutta kyllä asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä ja rehellisesti. En ymmärrä miksi abortista pitäisi antaa kuva että siinä vaan ulkoistetaan joku solumöykky, vaikka todellisuudessa näin ei ole vähääkään myöhemmillä viikoilla.

Juu, mutta arvon kätilö puhui nyt sikiöistä, ja sikiöitäkin abortoidaan. Alkio muuttuu sikiöksi jo 8. kehitysviikolla.

Ja edelleen, en ole mikään fanaattinen aborttien vastustaja, mutta kyllä asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä ja rehellisesti. En ymmärrä miksi abortista pitäisi antaa kuva että siinä vaan ulkoistetaan joku solumöykky, vaikka todellisuudessa näin ei ole vähääkään myöhemmillä viikoilla.

Joo, abortteja ilman sen suurempia syitä tehdään viikolle 12 ja alkiosta tulee sikiö viikolla 10. Eli kyllä suurin osa on alkioita.

Ja otetaan huomioon et niillä viikoilla missä suurin osa aborteista tehdään se alkio ei ole katkarapua kummempi.

missä ihmeessä oot töissä. meidän sairaalassa ne sikiöt kalastetaan sieltä ämpäristä pois ja laitetaan kaarimaljassa etiäpäin, patologiaan vai minne nyt menevätkään hävitettäväksi

Yhteistyössä