abortti on murha!!! (ei herkille)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katsoin videon, mut ei se mitenkään "järisyttävän" kamala ollut. Dramatisoitu kyllä kovastikin. Mutta sitten itse asiaan. Minä en käsitä näitä abortin kiihkovastustajia alkuunkaan.. Minusta on parempi tehdä se abortti, mitä pukata lapsia tähän maailmaan, jos tietää ettei ole mahkuja niistä huolehtia. Siinä olen peräti ap:n kanssa samoilla linjoilla, että abortteja tehdään paljon ns "turhaan", kun ei osata eikä älytä huolehtia ehkäisystä. Jokainen tekee oman ratkaisunsa asian suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Millä tavalla mustavalkoinen, elämää ymmärtämätön abortinvastustaja on parempi ihminen kuin joku abortin tehnyt?

Eivät ole ainakaan hengenvaaraksi lapsilleen.

Aika paksua puhetta. Väitätkö tosissasi että jos on tehnyt abortin on vaarallinen lapsilleen?

Ovat teoillaan osoittaneet jo sen!

Katsoin videon, mut ei se mitenkään "järisyttävän" kamala ollut. Dramatisoitu kyllä kovastikin. Mutta sitten itse asiaan. Minä en käsitä näitä abortin kiihkovastustajia alkuunkaan.. Minusta on parempi tehdä se abortti, mitä pukata lapsia tähän maailmaan, jos tietää ettei ole mahkuja niistä huolehtia. Siinä olen peräti ap:n kanssa samoilla linjoilla, että abortteja tehdään paljon ns "turhaan", kun ei osata eikä älytä huolehtia ehkäisystä. Jokainen tekee oman ratkaisunsa asian suhteen.

Haloo!Siinä vaiheessa kun paneskelee niin vois älytä sen verran että siitähän voi tulla raskaaksi!

No se solumöykky ei kyllä oo mikään lapsi vielä. Ihan turha väittää muuta. Melko tekopyhää vauhkota tälläisestä aiheesta. Jos abortti olis kielletty, vois ihmiset tosin hoitaa ehkäisynsä paremmin. Mielummin kuitenkin abortti kun yksi kärsivä lapsi lisää. Kaikista ei oo äidiksi. ja silloin on fiksua hoitaa abortti heti.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lopettakaa jo toi jeesustelu.

Suomessa abortoitiin vuonna 2007 10 783 sikiötä. Kertokaapas, te jotka sanotte, että abortti on murha, mihinkä nämä ei toivotut lapset olisi laitettu?

Adoptioon, tietysti.. no, vuonna 2008 adoptoitiin 365 lasta....

tästä huomaa miten vähän ihmiset välittävät!!! ajattelevat että vedellään vaan paljaallaan ja heitä romut ränniin ei se mitään jos raskaaksi tulen, ainahan voin tehdä abortin!!! niin on tämän maailman moraaliarvot vääristynee, sitten mennään ja harrastetaan seksiä ties kenen puoli tutun kanssa... todellä säälittävää minkälaiseksi maailma on mennyt. Ja tarkoittaako se, että suomessa abortti on laillinen, että se tekee siitä hyväksytyn asian? Mielestäni abotti tulee olla edelleen laillinen hyväksytyistä syistä, ja valistusta ihmiset valistusta niille nuorisoillenne!!! ABORTTI EI OLE EHKÄISYKEINO!!!!

En ole missään vaiheessa sanonut, etten pitäisi ehkäisystäni huolta, enkä ole väittänyt abortin olevan ehkäisykeino.

Mutta jos nainen ei halua tai pysty lasta pitämään, on hänellä minusta oikeus vaikuttaa asiaan. Lääkärithän sen päättää lopulta, että onko naisella tarpeeksi painavat syyt raskauden keskeyttämiseen.

Enkä vieläkään saanut vastausta kysymykseeni: Mihin te olisitte laittanut yli 10 000 ei toivottua lasta?

Ei kai sun tarvii miettiä lasten kohtaloa? Luojamme tietää mitä olisi tapahtunut, jos he olisivat saaneet syntyä.
Ja luonto hoitaa nämä asiat, kuten muutkin asiat.
Luonto pitää huolen että saamme jälkeläisiä, elä sinä huoli enempää.
Ja luonto hoitaa, jos kerran olemme syntyneet miehiksi ja naisiksi,
niin jatkokin hoituu..

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Millä tavalla mustavalkoinen, elämää ymmärtämätön abortinvastustaja on parempi ihminen kuin joku abortin tehnyt?

Eivät ole ainakaan hengenvaaraksi lapsilleen.

Mitä sä tuolla tarkoitat? Onko lapsella oikeus syntyä perheeseen jossa sitä kohdellaan väkivaltaisesti tai jätetään heitteille. Mamma laittaa 1 kuukauden ikäisen vauvan itkemään pinnikseen ja lähteen viideksi tunniksi baariin ja ehkä jonkun yhdenillan jutun luokse yöksi unohtaen vauvan sinne pinnikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mitä sä tuolla tarkoitat? Onko lapsella oikeus syntyä perheeseen jossa sitä kohdellaan väkivaltaisesti tai jätetään heitteille. Mamma laittaa 1 kuukauden ikäisen vauvan itkemään pinnikseen ja lähteen viideksi tunniksi baariin ja ehkä jonkun yhdenillan jutun luokse yöksi unohtaen vauvan sinne pinnikseen.

Miks sen pitäs sellasen äidin luo jäädä?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ei kai sun tarvii miettiä lasten kohtaloa? Luojamme tietää mitä olisi tapahtunut, jos he olisivat saaneet syntyä.
niin jatkokin hoituu..

Okei, että Herran haltuun vaan, niinkö? Kaikilla on oikeus syntyä ja sitten kun syntyy niin se on Jumalan syy millaisiin oloihin syntyy. Mutta ei hätää, kaikista pidetään huoli. Paitsi että SINÄ et pidä, sinä et edes välitä syntyvien lasten kohtaloista ja elämistä.

Ristiriitaista.

Jos aborttia ei saa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ++++:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun mielestä olisi aika paljon vaadittu naiselta, että hän vastoin tahtoaan kantaa lasta 9kk.

Entä lapselta joka pakotetaan uhraan koko elämänsä naisen muakvuudenhaluille?

Tämä on totta. Ja mikä oikeus ihmisellä on leikkiä jumalaa?
Luoja päättää koska me synnymme tänne, koska me kuolemme.
Emme me ihmiset voi leikkiä elämällä ja kuolemalla ja pistää
kuoliaaksi pieniä, viattomia vauvoja!
Ja sitten armomurhaa ei sallita(en ole sen kannalla)
ja abortit tehdään "lääketieteellisenä toimenpiteenä",
koska ei voida puhua siitä mitä se oikeasti on.
Se on oikeasti elämän lopettamista.

Abortti ei ole sama kuin lelun palauttaminen kauppaan(no, en mä haluakaan
nyt tätä lelua..)

Onneksi ihmisellä on myös vaihtoehto olla uskomatta jumalaan. :)

Jos abortit kiellettäisiin, kävisi hyvin pian niin että kaikille ei riittäisi vanhempia. Laitoksissako nämä lapset sitten kasvaisivat? Onko se oikein ja ansaitsevatko he sen?

Alkuperäinen kirjoittaja Vipe:

Haloo!Siinä vaiheessa kun paneskelee niin vois älytä sen verran että siitähän voi tulla raskaaksi!

Ja jos ei älyä niin lapsi kärsii siitä loppuelämänsä vai saa armomurhan ennen ku syntyy?

Ilman laillista aborttia niin lapsia "tukehtuis" paljon ensikuukausinaan. Ja naiset yrittäis aborttia omin päin.

Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
No höpö höpö. Ei se oo ihminen vielä. Kyllä mä tiedän että jos olisin odottanut muutaman viikon niin se ois jo ollut enemmän vauvan kaltainen, mutta ei vielä silloin. Se ei ollut tunteva olento, joten mulla ei ole mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa. En ole koskaan katunut aborttia, ja tuskin tulen katumaankaan vaikka miten kaltaisesi kiihkoilijat minulle paasaisivat. Omasta mielestäni tein oikein.

Voi voi. Huomaa kyllä kuinka omaatuntoa korventaa. Ihminenhän se nyt kuitenkin oli, sun mielipiteistä ja vähättelyistäs huolimatta ;)
Lisäksi on silkkaa tekopyhyyttä vakuutella 'oikeaksi' jonkun väkivalloin tappamista. No, ehkä elämä opettaa vielä sinuakin.

Sä oot näitä ihania ihmisiä jotka pistää sanoja toisen suuhun... No siinä tapauksessa mun on turha enää puhua mitään tuollaiselle kiihkoilijalle, sä et osaa näköjään mitään muuta kuin hokea tuosta omantunnon korventamisesta, ihan sama mitä joku sulle sanoo. Onneksi noita sun kaltaisia harhaluuloisia on aika vähän ja suurin osa ihmisistä osaa ajatella järjellä. Tsemppiä, toivon että säkin tuut vielä joskus järkiisi.

No haloo itsellesi! ENkös tuossa juuri kirjoittanutkin, että abortteja tehdään paljon ns. turhaan, kun ei osata eikä alytä huolehtia ehkäsystä. Mitä kohtaa sä et ymmärtänyt?

Pistää vihaksi lukea näitä kommentteja kun tiedän lähipiirissä tapauksen jonka oma valinta abortti ei ollut ja täällä saa lukea ihmisten mustavalkoisuutta. Tuomitsevat ilman että mitään ymmärtävät.
Onko niin mahdotonta tiputtautua sieltä pilvilinnoista todellisuuteen ja tajuta että kaikki ei ole aina niin yksinkertaista?

Pakostihan se on sen naisen oma valinta, loppujen lopuksi..!??Eriasia raiskauksen yms uhrit ja varmuudella PAHASTI vammaiset sikiöt.

Älä puhu jos et tiedä. Sanotaan vaikka näin että joskus 70-luvulla asia oli "hivenen" eri kuin nykyään, ei todellakaan niin mustavalkoista kun hysteeriset abortinvastustajat kuvittelevat.

Älä valista jos et tiedä.Typerää julistaa ettei ole mitään haittaa jos tekee abortin.Sairaudet ym tajuan syyksi tottakai, mutta en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa,alkavan elämän kun jotkut pystyvät siitä vain haaveilemaan.

Mitä ihmettä sä puhut? Älä valista jos et tiedä? En ole julistanut mitään. Outoa olisi jos väittäisin että ei haittaa jos joku tekee abortin kun vierestä seuraan miten tapahtunut asia vaikuttaa henkisesti vuosikymmeniä jälkeenkin päin.
Tilanteet vaan eivät ole aina niin pirun mustavalkoisia kuin siellä pienessä päässäsi kuvittelet. Olisiko sinusta ollut parempi että henkilö olisi kuollut ja lapsi mukana vai onko sittenkin parempi että henkilö säästyi vaikka joutuikin tekemään pirun rankan ratkaisun?

Nooh Vipe miksi et vastaa tähän? Tai tavallaanhan sinä jo toit aiemmin ilmi sen että molempien olisi pitänyt kuolla, niinhän se meni että jos abortoi pitäisi kuolla itsekin. Älytöntä.

Sanoin jo tuolla aiemmin , että vammaisuus,raiskaus ym painavat syyt ovat asia erikseen. Mutta se että joku vaan ei kestä/halua/pysty huolehtimaan vauvasta on raukkamaista.Ja olen kyllä itse 18v yh:na jo raskausaikana pohtinut näitä asioita

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lopettakaa jo toi jeesustelu.

Suomessa abortoitiin vuonna 2007 10 783 sikiötä. Kertokaapas, te jotka sanotte, että abortti on murha, mihinkä nämä ei toivotut lapset olisi laitettu?

Adoptioon, tietysti.. no, vuonna 2008 adoptoitiin 365 lasta....

tästä huomaa miten vähän ihmiset välittävät!!! ajattelevat että vedellään vaan paljaallaan ja heitä romut ränniin ei se mitään jos raskaaksi tulen, ainahan voin tehdä abortin!!! niin on tämän maailman moraaliarvot vääristynee, sitten mennään ja harrastetaan seksiä ties kenen puoli tutun kanssa... todellä säälittävää minkälaiseksi maailma on mennyt. Ja tarkoittaako se, että suomessa abortti on laillinen, että se tekee siitä hyväksytyn asian? Mielestäni abotti tulee olla edelleen laillinen hyväksytyistä syistä, ja valistusta ihmiset valistusta niille nuorisoillenne!!! ABORTTI EI OLE EHKÄISYKEINO!!!!

En ole missään vaiheessa sanonut, etten pitäisi ehkäisystäni huolta, enkä ole väittänyt abortin olevan ehkäisykeino.

Mutta jos nainen ei halua tai pysty lasta pitämään, on hänellä minusta oikeus vaikuttaa asiaan. Lääkärithän sen päättää lopulta, että onko naisella tarpeeksi painavat syyt raskauden keskeyttämiseen.

Enkä vieläkään saanut vastausta kysymykseeni: Mihin te olisitte laittanut yli 10 000 ei toivottua lasta?

niin jatkokin hoituu..

Ja tässä tiivistämme teidät abortinvastustajat.
Ei väliä, että minkälaista elämää tämä ei toivottu lapsi tulee elämään, kunhan ei vain tehdä sitä aborttia.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Jahas nyt sensuuri iski kun ketju alkoi lyhenemään :D

Niinpä. Tähän se hyvin alkanu keskustelu sitten tyssäs. No, kai noille traumojen, syyllisyyden ym. abortin aheuttamien ongelmien vaivaamille on annettava se "voittonsa" :laugh:

No höpö höpö. Ei se oo ihminen vielä. Kyllä mä tiedän että jos olisin odottanut muutaman viikon niin se ois jo ollut enemmän vauvan kaltainen, mutta ei vielä silloin. Se ei ollut tunteva olento, joten mulla ei ole mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa. En ole koskaan katunut aborttia, ja tuskin tulen katumaankaan vaikka miten kaltaisesi kiihkoilijat minulle paasaisivat. Omasta mielestäni tein oikein.

Voi voi. Huomaa kyllä kuinka omaatuntoa korventaa. Ihminenhän se nyt kuitenkin oli, sun mielipiteistä ja vähättelyistäs huolimatta ;)
Lisäksi on silkkaa tekopyhyyttä vakuutella 'oikeaksi' jonkun väkivalloin tappamista. No, ehkä elämä opettaa vielä sinuakin.

Sä oot näitä ihania ihmisiä jotka pistää sanoja toisen suuhun... No siinä tapauksessa mun on turha enää puhua mitään tuollaiselle kiihkoilijalle, sä et osaa näköjään mitään muuta kuin hokea tuosta omantunnon korventamisesta, ihan sama mitä joku sulle sanoo. Onneksi noita sun kaltaisia harhaluuloisia on aika vähän ja suurin osa ihmisistä osaa ajatella järjellä. Tsemppiä, toivon että säkin tuut vielä joskus järkiisi.

Aamen.

Tein abortin ihan vaan koska en halunnut lasta. Kertaakaan en ole katunut. Katsoin myös tuon videon eikä tuntunut pahalta. Jo aborttiin mennessä otin selvää mitä tulee tapahtumaan eikä tuottanut ongelmia koska tiesin ettei alkiolla ollut vielä mitään kiputuntemuksia tms, se oli vaan soluröykkiö. Jos sitä alkaa inhimillistämään, niin samantien voisi alkaa säilömään spermaa koska "se on potentiaalinen ihminen".

Kovasti sinäkin vaan joudut tappamaasi lasta vähättelemään....mistä sitten tuollainen kylmä "järkiajattelu" johtuukaan. Et uskalla ajatella lastasi ihmisenä, jotta syyllisyyden kalvama psyykesi pysyisi edes jotenkin kasassa.

Mistäs tiedät ettei ollut tunteva olento?
Sillä vauvalla on hyvin pienenä jo sydän.
Kuule, silloin kun oli 30-40-luku ja erään tunnetun saksalaisen henkilön toimesta lopetettiin miljoonien elämä, heiltä kysymättä, niin luuletko
että tämä saksalainen mies katui tekojaan?
Ei katunut.
Piti oikeana.
Ei kolkuttanut omatunto, hänelläkään.

Niissä maissa, joissa abortti ei ole sallittu/se on kallis, asiat ovatkin todella hyvin. Missään päin maailmaa ei ole katulapsia, laitoslapsia, lapsia pakotettuna seksibisnekseen, tapettuja lapsia, lapsia kauppatavarana. Kaikki ei toivotut lapset adoptoidaan suoraan sairaalastaan uusiin ihaniin koteihin ja siellä he elävät elämänsä onnellisena. Eiku..

Niinpä. Tähän se hyvin alkanu keskustelu sitten tyssäs. No, kai noille traumojen, syyllisyyden ym. abortin aheuttamien ongelmien vaivaamille on annettava se "voittonsa" :laugh:

No mutta tajuat varmaan itsekin että sinähän se pahin pelle tässä ketjussa olet? Varmaan olet trolli, ei kukaan täysijärkinen tuollaisia puhele...

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Tein abortin ihan vaan koska en halunnut lasta. Kertaakaan en ole katunut. Katsoin myös tuon videon eikä tuntunut pahalta. Jo aborttiin mennessä otin selvää mitä tulee tapahtumaan eikä tuottanut ongelmia koska tiesin ettei alkiolla ollut vielä mitään kiputuntemuksia tms, se oli vaan soluröykkiö. Jos sitä alkaa inhimillistämään, niin samantien voisi alkaa säilömään spermaa koska "se on potentiaalinen ihminen".

Kovasti sinäkin vaan joudut tappamaasi lasta vähättelemään....mistä sitten tuollainen kylmä "järkiajattelu" johtuukaan. Et uskalla ajatella lastasi ihmisenä, jotta syyllisyyden kalvama psyykesi pysyisi edes jotenkin kasassa.

Mistäs tiedät ettei ollut tunteva olento?
Sillä vauvalla on hyvin pienenä jo sydän.
Kuule, silloin kun oli 30-40-luku ja erään tunnetun saksalaisen henkilön toimesta lopetettiin miljoonien elämä, heiltä kysymättä, niin luuletko
että tämä saksalainen mies katui tekojaan?
Ei katunut.
Piti oikeana.
Ei kolkuttanut omatunto, hänelläkään.

Ett ä oon sit Aatun kans samaa maata? Taas palstapsykologi asialla :D Onneksi en ole tosikko, voisit saada syytteen kunnianloukkauksesta.

Hei,
Ketjua moderoidaan, koska siinä on esiintynyt/esiintyy asiattomia kommentteja. Kaksplus.fi pidättää itsellään oikeuden päättää millaista materiaalia sivustoilla saa esittää ja mitä julkaistaan.

Mä en kestä enää. :'D
Nyt ne tuo jo Hitrelinki mukaa tähä. :'DDD

Ja paskan vittuako näitä abortinvastustajia kiinnostaa, että minkälaista elämää ne abortoidut sikiöt olis eläny synnyttyään. Pääasia on, että sitä "murhaa" (lue:aborttia) ei ole tehty! Tittidii! Olemme kaikki sankareita.

Yhteistyössä