abortti on murha!!! (ei herkille)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jotkut ihmiset haluavat leikkiä Jumalaa? Mielestäni kellään ihmisellä ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen elämästä oli sitten kyseessä syntymätön lapsi tai jo syntynyt ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
miettikää miten ennen vanhaan elettiin? Eipä ollut mahdollisuuksia aborttiin vaan vastuu teoistaan jouduttiin kantamaan itse.

Täällä yleisesti ottaen kovasti ajatellaan asioita aikuisten näkövinkkelistä.. ei köyhien lapsille harrastuksiin tukea ymsyms.
Ja tässä taas aikuisen pitäisi kantaa vastuu.. kuka ajattelee sitä lasta? Sitä joka voi tosiaan syntyä, vaikka fasin kera, alkoholistiperheeseen ja jonka elämän alku voi olla hyvinkin kurja.
Onko se oikein, että se lapsi joutuu kärsiä vain siksi että aikuisen pitäis kantaa vastuu?

Alkuperäinen kirjoittaja eli :
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Sopii näköjään tähänkin ketjuun erinomaisesti.

Minä en ole koskaan tehnyt aborttia enkä todennäköisesti tekisi sitä mistään muusta syystä ku siitä, että sikiö on vaikeasti vammainen. Mitkään "sosiaaliset syyt" mun vauvakuumetta ei tukahduttais. Silti puolustan aborttioikeutta sellaisena kun se nyt Suomen laissa on.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
No jos tässä nyt oikeen jeesustelemaan ruvetaan niin ap miks käytät ehkäisyä? Sähän tapat kaikki miljoonat siitiöt joista olisi voinut kehittyä lapsi. Miksi et anna niille mahdollisuutta vaan rajoitat itse lapsilukua ja samalla tapat kaikki ne jotka mahdollisesti olisivat voineet joskus olla lapsiasi?!

Voi ei :laugh: ja TAAS tätä.... no, jotkut ei kai erota elimistön (suku)soluja ja pikkuisia ihmisyksilöitä (kuten alkioita) toisistaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos tässä nyt oikeen jeesustelemaan ruvetaan niin ap miks käytät ehkäisyä? Sähän tapat kaikki miljoonat siitiöt joista olisi voinut kehittyä lapsi. Miksi et anna niille mahdollisuutta vaan rajoitat itse lapsilukua ja samalla tapat kaikki ne jotka mahdollisesti olisivat voineet joskus olla lapsiasi?!

Voi ei :laugh: ja TAAS tätä.... no, jotkut ei kai erota elimistön (suku)soluja ja pikkuisia ihmisyksilöitä (kuten alkioita) toisistaan...

niinpä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ++++:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun mielestä olisi aika paljon vaadittu naiselta, että hän vastoin tahtoaan kantaa lasta 9kk.

Entä lapselta joka pakotetaan uhraan koko elämänsä naisen muakvuudenhaluille?

Tämä on totta. Ja mikä oikeus ihmisellä on leikkiä jumalaa?
Luoja päättää koska me synnymme tänne, koska me kuolemme.
Emme me ihmiset voi leikkiä elämällä ja kuolemalla ja pistää
kuoliaaksi pieniä, viattomia vauvoja!
Ja sitten armomurhaa ei sallita(en ole sen kannalla)
ja abortit tehdään "lääketieteellisenä toimenpiteenä",
koska ei voida puhua siitä mitä se oikeasti on.
Se on oikeasti elämän lopettamista.

Abortti ei ole sama kuin lelun palauttaminen kauppaan(no, en mä haluakaan
nyt tätä lelua..)

Alkuperäinen kirjoittaja ++++:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mun mielestä olisi aika paljon vaadittu naiselta, että hän vastoin tahtoaan kantaa lasta 9kk.

Entä lapselta joka pakotetaan uhraan koko elämänsä naisen muakvuudenhaluille?

Ei se lapsi koskaan tule tuntemaan mitään, eikä ajattelemaan mitään koska ei synnykään koskaan.

Minä en oikeasti enää jaksaisi vastata näihin samoihin jankutusketjuihin joissa abortinvastustajilta puuttuu todellisuudentaju ja elämän ymmärrys ihan kokonaan. Kaikki pitäisi olla kuin pumpulissa, vauvoja tulisi adoptiovanhempien käsivarsille liukuhihnalta ja vanhempia riittäisi kaikille ja kaikki olisivat onnellisia.... tai sitten ei.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Seuraamuksen voi kestää kun tekee abortin, ihan laillinen ja hyväksytty teko se on. Ei se ole murha eikä se tee abortin tekijästä huonoa ihmistä.

Öö.. millähän logiikalla lapsensa itsekkäästi surmannut on yhtä hyvä kuin se joka ei koskaan tekisi moista kammottavaa raakuutta lapselleen??
Millä mittarilla se on yleismoraalisesti hyväksytty teko?

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
miettikää miten ennen vanhaan elettiin? Eipä ollut mahdollisuuksia aborttiin vaan vastuu teoistaan jouduttiin kantamaan itse.

Niin no... ennen vanhaa tapettiin ihmisiä tuosta noin vain. Viihdettä oli katsoa kun joku hirtettiin, että että.

Kriteerit Suomessa. Valvira käsittelee.

Lupaa raskauden keskeyttämiseen haetaan Valviralta, kun

* raskaus on kestänyt yli 12 raskausviikkoa, mutta alle 20 raskausviikkoa
* epäillään, että sikiöllä on vaikea sairaus tai ruumiinvika
* sikiöllä on luotettavan tutkimuksen avulla todettu vaikea sikiön sairaus tai ruumiinvika ja raskaus on kestänyt yli 20 raskausviikkoa mutta alle 24 raskausviikkoa
* lääkäri on antanut kielteisen aborttipäätöksen, jolloin asia käsitellään Valvirassa valitusasiana

Kiinassahan on "abortoitu" vielä muutama päivä ennen laskettua aikaa, viranomaisten määräyksestä. Kyllä minunkin mieletäni sikiö on ihminen heti hedelmöittymisestä alkaen, ja näin ollen sikiön hengen vieminen on murha. Mutta silti näen tilanteita, jolloin armomurha on myös lapsen parhaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :

Vähän sama juttu, jos ei erota aborttia ja murhaa

Seuraamuksen voi kestää kun tekee abortin, ihan laillinen ja hyväksytty teko se on. Ei se ole murha eikä se tee abortin tekijästä huonoa ihmistä.

Öö.. millähän logiikalla lapsensa itsekkäästi surmannut on yhtä hyvä kuin se joka ei koskaan tekisi moista kammottavaa raakuutta lapselleen??

Vaikka lain puutteissa?

Millä tavalla mustavalkoinen, elämää ymmärtämätön abortinvastustaja on parempi ihminen kuin joku abortin tehnyt?

Alkuperäinen kirjoittaja jag:
Kriteerit Suomessa. Valvira käsittelee.

Lupaa raskauden keskeyttämiseen haetaan Valviralta, kun

* raskaus on kestänyt yli 12 raskausviikkoa, mutta alle 20 raskausviikkoa
* epäillään, että sikiöllä on vaikea sairaus tai ruumiinvika
* sikiöllä on luotettavan tutkimuksen avulla todettu vaikea sikiön sairaus tai ruumiinvika ja raskaus on kestänyt yli 20 raskausviikkoa mutta alle 24 raskausviikkoa
* lääkäri on antanut kielteisen aborttipäätöksen, jolloin asia käsitellään Valvirassa valitusasiana

Mä hain omaa lupaani TEOlta, rv 18

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
:headwall:

turha sitä päätä seinään on hakata. Hyväksyn abortin raiskauksen jälkeen tai vakavan vammaisuuden yhteydessä(ei elinennustetta) muuten aborttiin ei mielestäni tulisi antaa oikeutta!! abortti ei ole ehkäisykeino, se on murha! kondomi ja pillerit ym ehkäisykeinoja, ja joskus nekään eivät toimi, se riski pitää tiedostaa jos seksiä harrastaa!!!!

Karmea linkki oli mutta se on totuus!

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:

Niin ja ilmeisesti teille ei ole tuttu SARKASMI käsite? voi voi... äö taitaa teillä olla sadan alapuolella reippaasti *huoh*

:D Ei se ole lapsi jos se abortti tehdään sallituilla viikoilla. Suomen laissa abortti on hyväksytty teko eikä sitä pidetä surmaamisena. Lapsia myös syntyy perheisiin joissa ei kuuluisi olla lapsia lainkaan kärsimässä kauheasta elämästä.

Turhaa mä mitään kirjoitan kun voi olettaa ettet sinä kuitenkaan sitä ymmärrä ja hyväksy aborttia.

lopettakaa jo toi jeesustelu.

Suomessa abortoitiin vuonna 2007 10 783 sikiötä. Kertokaapas, te jotka sanotte, että abortti on murha, mihinkä nämä ei toivotut lapset olisi laitettu?

Adoptioon, tietysti.. no, vuonna 2008 adoptoitiin 365 lasta....

Samaa mieltä tämän jälkimmäisen kirjoittajan kanssa!
Hyväksytty teko??
Mitä jos joku toisi sun eteen sen "hyväksyttävän" tekosi?
Ihan ok? Jos muistan oikein, muutaman viikon ikäisellä kehittyvällä
vauvalla on sydän, on silmät jne.
Ja ei tunnu miltään vaikka se vedetään pois, silmät sammuu iäksi...?

Niin ja ilmeisesti teille ei ole tuttu SARKASMI käsite? voi voi... äö taitaa teillä olla sadan alapuolella reippaasti *huoh*

Sarkasmi on taitolaji ja se on ÄO, ei ÄÖ

Joo nimenomaan äö

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Pistää vihaksi lukea näitä kommentteja kun tiedän lähipiirissä tapauksen jonka oma valinta abortti ei ollut ja täällä saa lukea ihmisten mustavalkoisuutta. Tuomitsevat ilman että mitään ymmärtävät.
Onko niin mahdotonta tiputtautua sieltä pilvilinnoista todellisuuteen ja tajuta että kaikki ei ole aina niin yksinkertaista?

Pakostihan se on sen naisen oma valinta, loppujen lopuksi..!??Eriasia raiskauksen yms uhrit ja varmuudella PAHASTI vammaiset sikiöt.

Yhteistyössä