abortti on murha!!! (ei herkille)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos tässä nyt oikeen jeesustelemaan ruvetaan niin ap miks käytät ehkäisyä? Sähän tapat kaikki miljoonat siitiöt joista olisi voinut kehittyä lapsi. Miksi et anna niille mahdollisuutta vaan rajoitat itse lapsilukua ja samalla tapat kaikki ne jotka mahdollisesti olisivat voineet joskus olla lapsiasi?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tarkoitin että adoptio on vaihtoehto!!!! jos on niin huolimaton, että tulee raskaaksi tahtomattaan, niin seuraukset on kestettävä, abortti on vain helppo tie ulos!!! jos ihminen ei halua lapsia, on olemassa EHKÄISYKEINOJA, ja jos ehkäisykeinot jostain syystä pettävät on olemassa jälkiehkäisy, ja jos lapsia ei halua ollenkaan voi tehdä strelisisaation!!!!

17-vuotiasko voi tehdä sterilisaation? Joillakin voi pettää myös jälkiehkäisy!! Adoptio voi olla hyvin huono vaihtoehto - eettisestikin, mielestäni. Seuraamuksen voi kestää kun tekee abortin, ihan laillinen ja hyväksytty teko se on. Ei se ole murha eikä se tee abortin tekijästä huonoa ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi mikä älyn riemuvoitto siellä taas on vauhdissa.:D Jos ehkäisystä huolimatta raskaaksi tulisin ja meidän lapsiluku olisi täynnä, niin kyllä abortin tekisin. Voi kyynel jos se ap:tä noin kiukuttaa.:whistle::D

Ap. on moraalisaarnaaja. Jokaisella on oma elämäntehtävänsä ;)

Entäs vastuu niistä vanhemmista lapsista? Jos oikeesti tietää, että ei ole enää resursseja yhteenkään lapseen, niin pitäsko se silti pitää ja antaa koko perheen kärsiä. Ja tiedän muuten sterilisaation jälkeen alkunsa saaneita lapsia. Mikään ehkäisy ei ole aukoton.

Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
Alkuperäinen kirjoittaja Kertokaa:
Mitä tossa linkissä on? en uskalla avata

abortti ihan koko todellisuudessaan...

Aika surullista, kun näki pieniä silvottuja jalkoja :( Eikö sitä sikiötä saada ulos kokonaisena :-0

itse asiassa tää kiinnostaa muakin

Jos sikiö on jo tuon kokoinen (tuossa näytettiin mun mielestä aika isoilla viikoilla tehtyjä abortteja) niin toki synnyttämällä sen saisi sieltä ulos, mutta henkisesti helpommalta voi tuntua kaavinta.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
oletko tietoinen kuinka moni suomalainen lapseton perhe olisi kiitollinen jos saisi SUOMALAISEN adoptiolapsen?? ei tarvitsisi rajan taake lähteä lasta hakemaan... niistä on PULAA!!!

Tekisi mieli kirjoittaa rumasti miten ajattelen tuollaisen tekstin kirjoittajasta. Olen nyt raskaana (rv18) ja tänään edelleen oksennellut monta kertaa, kuten lähes joka päivä tähän mennessä aamusta iltaan. Vaikka raskaus ei ole edes puolessa välissä niin tää on ollut kyllä melkoista tuskaa. Saati mitä tämä toinen puolisko aiheuttaa sekä KOKONAINEN synnytys.

Kenenkään ei tarvitse kokea raskautta ja synnytystä sen vuoksi että joku suomalainen saa suomalaisen adoptiolapsen. Herranjumala ei tässä mitään kauppaa käydä lapsilla. Maailma on täynnä orpoja lapsia miksei ne käy kenellekkään? Ai siksi kun ne ei ole suomalaisen näköisiä eikä vauvoja.

Hohhoijaa. Abortin saa tehdä ja se on monesti paras ratkaisu!!!

tarkoitin että adoptio on vaihtoehto!!!! jos on niin huolimaton, että tulee raskaaksi tahtomattaan, niin seuraukset on kestettävä, abortti on vain helppo tie ulos!!! jos ihminen ei halua lapsia, on olemassa EHKÄISYKEINOJA, ja jos ehkäisykeinot jostain syystä pettävät on olemassa jälkiehkäisy, ja jos lapsia ei halua ollenkaan voi tehdä strelisisaation!!!!

No tuota... Jos esimerkiksi syöt pillereitä ja tulet niistä huolimatta raskaaksi, niin missä vaiheessa se jälkiehkäisy muka auttaa? :D

:D

Tiedäks sä mitä? Sä olet ihan vitun tyhmä!! Oikeasti!
Eiks sulla oo muuta elämää kun suoltaa tälläisiä typeriä linkkejä tänne?
Tee itsellesi palvelus ja hanki sellainen niin saat muutakin sisältöä elämääs ja jokainen voi tehdä mitä haluaa.

Ja joo, minä olen tehnyt abortin kun olen ollut 17v. Ja se asia seuraa mua lopun elämääni ja muistan asiaa useinkin. Mietin minkä ikäinen lapsi mulla nyt olisi. mutten silti koe murhanneeni ketään.

Kannattaisi taulapäät oikeasti miettiä mitä suustanne laskette.

Minkä takia juuri s i n ä ärähdit?
Oko totuuden ottaminen esiin tyhmää?
Ehkä se onkin tarkoitettu muille ihmisille.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
oletko tietoinen kuinka moni suomalainen lapseton perhe olisi kiitollinen jos saisi SUOMALAISEN adoptiolapsen?? ei tarvitsisi rajan taake lähteä lasta hakemaan... niistä on PULAA!!!

Tekisi mieli kirjoittaa rumasti miten ajattelen tuollaisen tekstin kirjoittajasta. Olen nyt raskaana (rv18) ja tänään edelleen oksennellut monta kertaa, kuten lähes joka päivä tähän mennessä aamusta iltaan. Vaikka raskaus ei ole edes puolessa välissä niin tää on ollut kyllä melkoista tuskaa. Saati mitä tämä toinen puolisko aiheuttaa sekä KOKONAINEN synnytys.

Kenenkään ei tarvitse kokea raskautta ja synnytystä sen vuoksi että joku suomalainen saa suomalaisen adoptiolapsen. Herranjumala ei tässä mitään kauppaa käydä lapsilla. Maailma on täynnä orpoja lapsia miksei ne käy kenellekkään? Ai siksi kun ne ei ole suomalaisen näköisiä eikä vauvoja.

Hohhoijaa. Abortin saa tehdä ja se on monesti paras ratkaisu!!!

No tuota... Jos esimerkiksi syöt pillereitä ja tulet niistä huolimatta raskaaksi, niin missä vaiheessa se jälkiehkäisy muka auttaa? :D

:D

Mä en koskaan oo kässänny tota :D Tottakai jos kortsu hajoaa tai "unohtuu" niin käytetään jäkiehkäisyä, itsekin valmistetta käyttänyt, mutta ei se mitään auta jos on kierukka, pillerit tms jotka varmasti ovat aika monella se pitkän tähtäimen ehkäisykeino kuitenkin. Kun eihän sitä etukäteen tiedä pettääkö se vai ei.

Jos abortteja ei tehtäis, niin kuinkahan paljon enempi ylikansoittuneempi maapallomme olis ja kuinka paljon enemmän syntyis ei-toivottuja lapsia huonoihin oloihin. On vähän utopistinen ajatus, että kaikki näistä lapsista päätyisivät onnellisesti hyvää adoptioperheeseen. Lisäks monet näistä syntyis varmaan fasin tai muun kera.

Minäkin näen abortin armomurhana. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä haluttuna ja rakastettuna. Sairauksien suhteen näen eettisen ristiriidan siinä, että vaikeasti vammaisena syntynyt lapsi yritetään pitää hengissä keinolla millä hyvänsä, kun muutamaa viikkoa aiemmin sairas sikiö voidaan abortoida.

Alkuperäinen kirjoittaja eli :
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Sopii näköjään tähänkin ketjuun erinomaisesti.

Mä en ole tehnyt aborttia enkä heppoisin perustein sitä tekisi. Jos murhaan mun äidin niin vankilaanhan siitä joutuisin mutta jos abortoin sikiön niin sairaalasta pääsisin kotia ja elämä jatkuu, ilman vankilaa - joten se ei ole murha. Kyllä minä ainakin ymmärrän ja osaan asettua abortin tehneen asemaan ja puolustaa sitä tekoa.

Minun mielestäni tässäkin asiassa pitäisi toimia niinkuin luonto on määrännyt. Jos lapsi syntyy vammaisena niin syntyy ja elää sen ajan minkä elää. Jokin tarkoitus on kaikilla, jotka tänne syntyvät. Luonto kyllä karsii itse elinkelvottomat, ei siihen kirurgia tarvita.

näistä ketjuista vinkastaan modeille alta aikayksikön ja ne napshtaa lopulta lukkoon.. totuuksiahan täällä ei saa kertoo, ainakaan turhan kaunistelemattomasti. Ja enin osa vastustajien viesteistä siivotaan pikapikaa maton alle ja bannit perään, ..ja kaikki on taas niin hyvin!! :) että tälleen.

Aika surullista, kun näki pieniä silvottuja jalkoja :( Eikö sitä sikiötä saada ulos kokonaisena :-0

No sehän auttais hirveesti sitä sikiötä? Sama kai tuo on tapetaanko se vauva kokonaisena vai tapetaanko pilkkomalla. Vai eikö tämä nykyinen käytäntö miellytä sun esteettistä silmää?

Ja yleisesti aborttiin: Jokaisen oma asia, abortti on abortti ja jos joku kokee murhanneensa vauvansa niin ok, se on hänen asia. Toiselle murha, toiselle pelastus.

Onpa kylmä ajattelutapa, eihän ihmisestä mitään väliä ole vaikka tapettas...
Ihmiset on moraaliltaan ja etiikaltaaan todella erilaisia.
Onko tullut mieleen että tästä asiasta ei edes tarvitsisi keskustella jos asiassa ei olisi m i t ä ä n moraalitonta?
Onko se vaan siitä kiinni kun kyseessä ovat puolustuskyvyttömät vauvat?
Vauvat, jotka jo hyvin varhaisina viikkoina alkavat kehittyä, sydän, silmät...

Alkuperäinen kirjoittaja heh...HYSHYSS!:
näistä ketjuista vinkastaan modeille alta aikayksikön ja ne napshtaa lopulta lukkoon.. totuuksiahan täällä ei saa kertoo, ainakaan turhan kaunistelemattomasti. Ja enin osa vastustajien viesteistä siivotaan pikapikaa maton alle ja bannit perään, ..ja kaikki on taas niin hyvin!! :) että tälleen.

Eiköhän se riipu siitä miten asian esittää. Nämä murhasyytökset yms. ei ole ainakaan mun mielestä mitään asiallista keskustelua.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Minun mielestäni tässäkin asiassa pitäisi toimia niinkuin luonto on määrännyt. Jos lapsi syntyy vammaisena niin syntyy ja elää sen ajan minkä elää. Jokin tarkoitus on kaikilla, jotka tänne syntyvät. Luonto kyllä karsii itse elinkelvottomat, ei siihen kirurgia tarvita.

Must se ei ole oikeen kiduttaa toista jos toiseen sattuu kun väkivalloin koittaa elää vaikka letkuissa ja laitteissa. Tai syntyen kuolleena puuttuen puoli päätä.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Must se ei ole oikeen kiduttaa toista jos toiseen sattuu kun väkivalloin koittaa elää vaikka letkuissa ja laitteissa. Tai syntyen kuolleena puuttuen puoli päätä.

No tässäkin asiassa ajattelen niin, että antaa luonnon hoitaa tämäkin asia. Mielestäni ketään ei saa väkisin pitää hengissä, jos siihen ei ole mitään mahdollisuuksia. Mutta jos ihminen vammautuu SYNTYMÄN jälkeen niin eihän häntäkään "abortoida" pois terveiden ihmisten alta?

Alkuperäinen kirjoittaja x:

No sehän auttais hirveesti sitä sikiötä? Sama kai tuo on tapetaanko se vauva kokonaisena vai tapetaanko pilkkomalla. Vai eikö tämä nykyinen käytäntö miellytä sun esteettistä silmää?

Ja yleisesti aborttiin: Jokaisen oma asia, abortti on abortti ja jos joku kokee murhanneensa vauvansa niin ok, se on hänen asia. Toiselle murha, toiselle pelastus.

Onpa kylmä ajattelutapa, eihän ihmisestä mitään väliä ole vaikka tapettas...
Ihmiset on moraaliltaan ja etiikaltaaan todella erilaisia.
Onko tullut mieleen että tästä asiasta ei edes tarvitsisi keskustella jos asiassa ei olisi m i t ä ä n moraalitonta?
Onko se vaan siitä kiinni kun kyseessä ovat puolustuskyvyttömät vauvat?
Vauvat, jotka jo hyvin varhaisina viikkoina alkavat kehittyä, sydän, silmät...

Aborttikysymyksen käsittelyssä puhutaankin usein soveltavasta etiikasta. Asiaa, kuten eutanasiakaan, ei voida tarkastella puhtaasti oikein-väärin kaksinapaisesti. Se ei ole millään tasolla yksinkertainen ongelma.

Yhteistyössä