åboriginaali! Asiaa Istanbulista

PauhaavaSydän

Aktiivinen jäsen
26.11.2007
4 178
0
36
No niin, ma olen nyt taalla sitten, kolmatta paivaa. On ihan vtun kuuma, anteeksi miellyttavan lampoisa :D. Oon kaynyt egyptilaisessa basaarissa + Grand basaarissa (jossa paloi hihat kaupusteluun), Aasian puolella Kadikoyssa (mainitsitko etta on lempikaupunginosasi vai muistanko vaarin? sympaattinen paikka anyways, ihanaa kun on autoilta rauhoitettu!) ja Uskudarissa. Lauttamatka oli kiva ja sikahalpa. Efes on hyvaa ja sain sita tuopillisen ilmaiseksi eraassa kuppilassa seka ranskisannoksen, ei tosin lahtoon mennessa selvinnyt kuka ne tarjosi, mutta kiitokset sai tarjoilija ;).

Niin, etta kumpi noista palatseista nyt kantsis valita jos meinaa menna vain yhteen, Dolmabache vai Topkapi?

Sinuna kylla muuttaisin perheen kanssa tanne ainakin joksikin aikaa. Tiedan etta on sen vaikeampi lahta mita pidempaan on rakentanut elamaansa jonnekin (kuten te Suomeen), mutta onhan taa nyt mahtava paikka, ja jos lahto jo valmiiksi houkuttelee...;) Pari vuotta taalla ois varmasti lapsillekin mahtava kokemus. Ja ainahan Suomeen paasee takaisin.

Sulla on hyvä muisti :D, Kadiköy tosiaan on mun lempparialuetta Istanbulissa :)

Mä valitsisin ehdottomasti Topkapin, se on tosin niiiiiin iso että siellä menee koko päivä eikä siltikään ehdi kaikkea nähdä.

Mäkin haluun Efesiä |O ja vuosi(kymmen :saint: ) tai pari Istanbulissa kiinnostaisi kyllä, hyvin hyvin paljon...ehkä jossain vaiheessa se voi toteutua :)

Joo jai mieleen etta kirjoitit Karakoy tai Kadikoy tai jotain sinnepain, ja nyt kun paasin paikan paalle, ni paattelin etta kyse on jalkimmaisesta.

Hyvaa Istanbulissa:

-Rentous. Pikkuasioista ei nilliteta, niinkuin Suomessa ihan KOKO ajan. Kahvilaan voi tulla kissoja pyorimaan eika kukaan aja niita pois, lapset ovat mukana perheen elamassa iltamyohalle oman jaksamisen mukaan, laulua, vareja ja tuoksuja riittaa

-Hintataso. Kavin Istiklalia (paakatu) sivuavalla kujalla lounaalla, ja turkkilaisateria maksoi veden kanssa yht. 3,5e!

-Kauniit vanhat rakennukset

Huonoa:
-Autoilija on taalla kuningas ja liikennetta on aivan liikaa
-Kaupustelu on valilla jos ei aggressiivista, niin ainakin intensiivista
-Meri on niin saastunut etta uiminen ei ole mahdollista, uimarantoja ei yllatyksekseni myoskaan ole

Kiehtova kaupunki!

Istarin liikenne (ja etenkin ruuhkat) ovat aivan omaa luokkaansa :D. Autolla matka voi kestää kolme tuntia, kävellen 20 minsaa...koettu on sekin.

On siellä uimarantoja, muttei kaupungissa.

Valitsen Topkapin! Jos ei huomenna, niin lauantaina sitten. Tiedatko onko moskeijoihin taalla paasymaksua, siis lahinna Hagia Sofiaan ja Siniseen moskeijaan...(olen kaynyt muutamassa muussa, ei niin turismin tayttamassa, ja ne eivat ainakaan maksaneet) ja mita tuo Topkapi mahtaa maksaa? Lupaan etten enaa vaivaa kysymyksilla naiden jalkeen :)

Hagia Sofiaan oli muistaakseni joku pääsymaksu (sehän on museona, ei käytössä moskeijana) mutta Sultanahmetiin (Siniseen moskeijaan) en kyllä maksanut mitään. Topkapin hinnasta ei oo mitään muistikuvaa, muistan ainoastaan sen että opiskelija pääsi halvemmalla :D

Etkä sä mitään vaivaa, voisin puhua lempiaiheestani vaikka tuntikausia! :)

Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Täällä yksi turkin asukas :D
Suomeen kylläkin varmaan tullaan jossain vaiheessa takaisin !
Mutta tällä hetkellä täällä :D

Missäpäin ootte? :)

Marmariksessa !

Siellä mekin asuttiin useampi vuosi aikoinaan :)
Ja tekisi mieli takaisin...ehkä kesän 2010 voisin olla Ahussa töissä, suorittaa opintoihin kuuluvaa harjoittelua samalla...
Minkähintaiset kämpät siellä nykyään on?

Ah joo, en hoksannut etta Hagia Sofian kohdalla tuo juttu menee noin...Yritan siis tyrkyttaa opiskelijakorttia kaikissa mahdollisissa tilanteissa :D. Kiitos viela avusta, paikallisopas
-vaikkakin nain netitse-, on aina hyodyllinen ;)

PauhaavaSydän kuumaa on kyllä eilen täälläkin mittari näytti jo +35 !!
Tänään pystyin ottamaan tunnin aurinkoa ja äkkiä sisälle viileeseen pakoon B)
Muuten ihan hyvä ;)
Kauan olet Turkissa / Istanbulissa ?

Marmariksessa !

Ja tekisi mieli takaisin...ehkä kesän 2010 voisin olla Ahussa töissä, suorittaa opintoihin kuuluvaa harjoittelua samalla...

Suhteiden kanssa edullisia ! Turisteille tottakai automaattisesti kalliimpia mutta uskon että sinäkin löydät täältä asunnon edullisesti !!
Meillä kaksi kerroksinen kerrostalo asunto 3mh+3wc+2suihkua+iso olohuone+keittiö ja vuokra 725 liiraa...
Joten ei todellakaan ole kallista !!
Tervetuloa!! Täällä meitä on ilmeisesti useampikin !!
En ole vaan ehtinyt siihen Suomalaisten joka viikkoiseen tapaamiseen ! :D

Muuten ihan hyvä ;)
Yhteensa viikko aikaa, maanantaina tulin ja ens ma siis kotiin. Hikea puskee joo :)

Marmariksessa !

Suhteiden kanssa edullisia ! Turisteille tottakai automaattisesti kalliimpia mutta uskon että sinäkin löydät täältä asunnon edullisesti !!
Meillä kaksi kerroksinen kerrostalo asunto 3mh+3wc+2suihkua+iso olohuone+keittiö ja vuokra 725 liiraa...

Meikäläisiä on siellä tosiaan paljon, mä en vaan oikein koskaan jaksanut lähteä suomitouhuihin mukaan...oli mulla pari suomalaista kaveria, mutta enimmäkseen hengailin turkkilaisten ystävieni ja tanskalaisen kaverin kanssa (hän asuu siellä edelleen).
Eiköhän mekin sinne jossain vaiheessa päädytä :)
Missäpäin Marmarista teidän asunto on? Me asuttiin siinä Point Centeriä vastapäätä pari vuotta, ja jonkin aikaa Ahu Hetmanin takana.
Suhteita kyllä riittää, mieskin ehti siellä asua useita vuosia ennen kun hänet mukanani Suomeen raahasin.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Muuten ihan hyvä ;)
Yhteensa viikko aikaa, maanantaina tulin ja ens ma siis kotiin. Hikea puskee joo :)

Joten nautinnollista viikkoa B)

Marmariksessa !

Meikäläisiä on siellä tosiaan paljon, mä en vaan oikein koskaan jaksanut lähteä suomitouhuihin mukaan...oli mulla pari suomalaista kaveria, mutta enimmäkseen hengailin turkkilaisten ystävieni ja tanskalaisen kaverin kanssa (hän asuu siellä edelleen).
Eiköhän mekin sinne jossain vaiheessa päädytä :)
Missäpäin Marmarista teidän asunto on? Me asuttiin siinä Point Centeriä vastapäätä pari vuotta, ja jonkin aikaa Ahu Hetmanin takana.
Suhteita kyllä riittää, mieskin ehti siellä asua useita vuosia ennen kun hänet mukanani Suomeen raahasin.

Ahu onkin tullut mulle tutuksi näin raskausaikana ;)
Asutaan Armutalanissa hotellien keskellä !
Kumminkin aika rauhallisella paikalla !
En ole minäkään ollut innokas menemään ! Jos olisin ollut niin
olisi mulla ollut jo 3kk:ta aikaa :whistle:
Ehkä jossain vaiheessa !? Ken tietää !!
Kauan sinä asuit yhteen menoa täällä ?
Reissasitko aina Rodokselle ? Vai onko sulla kansalaisuus ?
On täällä tämä elämä hiukan erilaisempaa kuin Suomessa !!
Mekin asuttiin viime kesä kanssa täällä mutta Suomi vetää aina jotenkin takaisin !! Nyt meillä pitää tehdä vuoden sisään päätös minne jäädään kun tytöllä alkaisi eskari !! Saa nähdä :D
Tuntuu että miehen sydän on taas kerran jäänyt tänne !

Alkuperäinen kirjoittaja kerros:
Miksi sulla on otsikossa iin-pisteet mutta tekstissä ei?
Siis 'aboriginaali'ssa on, eihan tuossa otsikossa muuten ole. Siksi etta etsin tuon sanan haulla, kun halusin tsekata onko abo edes paikalla, enka jaksanut pohtia mista loytaa ruotsalainen a paikallisnappiksesta...Tyydyttiko vastaus? :D

Lisaan yhden huonon puolen Turkista: Joka paikassa saa vetaa rookia. Nytkin savuaa taalla nettikahvilassa kummallakin puolella ja mulla kallo halkeaa..Mutta vastapainona ei sitten muistakaan pikkujutuista nipoteta, joten menkoon :)

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja kerros:
Miksi sulla on otsikossa iin-pisteet mutta tekstissä ei?
Siis 'aboriginaali'ssa on, eihan tuossa otsikossa muuten ole. Siksi etta etsin tuon sanan haulla, kun halusin tsekata onko abo edes paikalla, enka jaksanut pohtia mista loytaa ruotsalainen a paikallisnappiksesta...Tyydyttiko vastaus? :D

No onhan siinä muutenkin iin pisteet, asIaa istanbulIsta

Ahu onkin tullut mulle tutuksi näin raskausaikana ;)
Asutaan Armutalanissa hotellien keskellä !
Kumminkin aika rauhallisella paikalla !
En ole minäkään ollut innokas menemään ! Jos olisin ollut niin
olisi mulla ollut jo 3kk:ta aikaa :whistle:
Ehkä jossain vaiheessa !? Ken tietää !!
Kauan sinä asuit yhteen menoa täällä ?
Reissasitko aina Rodokselle ? Vai onko sulla kansalaisuus ?
On täällä tämä elämä hiukan erilaisempaa kuin Suomessa !!
Mekin asuttiin viime kesä kanssa täällä mutta Suomi vetää aina jotenkin takaisin !! Nyt meillä pitää tehdä vuoden sisään päätös minne jäädään kun tytöllä alkaisi eskari !! Saa nähdä :D
Tuntuu että miehen sydän on taas kerran jäänyt tänne !

Yhteen menoon taisin olla vuoden verran, sitten kävin Suomessa 1-2 kk, sitten taas takaisin Marmarikseen. 98-99 ravasin kahden maan väliä, kun opinnot oli vielä kesken (ja nyt on siis uudet opinnot kesken :D ).

Kansalaisuutta en ottanut, kun mentiin naimisiin, koska kaksoiskansalaisuus ei ollut vielä tuolloin mahdollinen. Kävin Rhodoksella päiväreissuilla, ja joskus ajoitin Suomen-matkat siihen ajankohtaan.
Siellä Armutalanissakin mä oon asunut, hotellissa tosin, olin töissä siellä pari vuotta.
Onhan se elämä siellä ihan erilaista. Meidän tyttö menee eskariin nyt elokuussa, ja lasten koulunkäynti onkin oikeastaan ainoa asia mikä Turkkiin muutossa mietityttää.