Aamuyön itkut ja paino asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Me-Mi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Me-Mi

Uusi jäsen
25.01.2009
25
19
3
Moi,

eli siis mulla on tällästä kysyttävää, että mistä mahtaa johtua, että mun vauvalla 3kk on aina kakkaaminen vaikeaa kuudelta aamulla. Ja toi lähes minuutilleen tarkkaa, koska alkaa ährääminen ja itku.
Vauva syö ennen yhdeksää, nukkumaan ysiltä, seuraava syöttö n. klo 1-2 ja viimeinen syöttö n. klo 5-6. Joskus herää syömään myös klo 4.

Mutta siis toi kakkaaminen ei oo ongelma muuta kuin klo 6 aamulla. Välillä saattaa mennä tunti itkiessä ennen kuin kakka tulee. Ja sit jatketaankin unia.
Oon antanut disflatyliä, kun ajattelin josko masu olis kipuillut ilman takia, mut ei ne tuonut öihin eroa. Oon antanut vauvoile tarkotettua kamomilla juomaa (jota siis lääkäri suositteli, asun ulkom.), mutta oon senkin jättänyt pois, koska suurta vaikutusta en näe senkään tekevän. Joka ilta ennen nukkumaan menoa hieron vatsaa, teen sitä polkupyörä liikettä, pierujumppaa jne, mutta silti se aamu kakka on kauhean työn takana.

Auttaako tähän vaan aika? Vaikka pieni "ongelma" toihan on, mut inhottavaa katsoa kun pikkusta sattuu.

Sit viel paino asiaa. Mun poika painaa 5880g ja pituutta on n. 60cm. Syntymä mitat 2980g ja 49cm. Ja nyt kun olen täällä lueskellut, niin muiden pojat huitelee tuolla 7kg paikkeilla, ni tuli semmonen olo, et kasvaako mun poju normaalisti, tai siis pelkällä rintamaidolla. Ihan hyväntuulinen kaveri toi on, et siks en ole sen enempää ajatellut, mut jotenkin mua jäi vaivaamaan toi paino. Ja seuraava neuvola vasta ens kuussa.

Kiitos jos joku jaksaa viittii vastata.

Jokainen kasvaa omassa tahdissaan. Jos tyytyväinen muuten oloonsa ja kuitenkin kasvaa niin en mä nyt ihan hirveästi stressaisi.
Meillä 5kk mitat 6315g ja 59,5cm. Neuvolatäti laittoi korttiin, että kasvaa omaa tahtiaan =)

Meillä on ihan sama juttu! Aina 4-5 aikaan aamuyöstä alkaa öhinä ja kitinä joka kestää tunnin tai pari kunnes kuuden aikoihin tulee kakkaa ja sitten uni jatkuu :) annan cuplatonia, se on auttanut muuten masuvaivoihin, ainoastaan tämä aamuyön ähkiminen toistuu joka päivä.

Mä otan kantaa vaan tohon painoasiaan - meillä nyt 4,5kk poika, syntyessään (3vko etuajassa) mitat 2800g ja 48cm (eli hintsan pienempi kuin teillä), 3kk neukassa oli 5900g ja 62cm ja nyt viime viikolla 4kk neukassa 6600g ja 65cm, eli joku vois sanoa, että "pieni" mutta kasvaa täydellisen tasaisesti omalla käyrällään (tai pikemminkin siis nousujohteisella suorallaan). Turha siis miettiä millaisia muut ovat tuossa iässä, variaatioita on niin paljon kuin on lapsiakin ja toisekseen: monet vauvat on jo syntyessään semmosia 4500g 54cm, eli onhan ne sitten muutaman kuukauden ikäisenäkin jo reippaasti isompia kuin pienempänä syntyneet, eikö vaan :)

Meidän kuopus painoi syntyessään 2070 g rv 38+6 ja hyvin on siitä kasvanut. Viime neuvolassa 1 v 3 kk painoi 9240 g ja hyvin kasvaa. Nyt kotipuntarissa punnittiin ja paino huitelee pian 10 kg.

Yhteistyössä