Äidillä hiki ja kuuma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annukka

Vieras
Onko jollain muulla sama ongelma... mulla on nyt noin 4 kk poika ja synnytyksen jälkeen tähän asti mulla on oikeestaa koko ajan kuuma...lenkillä kun on ja vaikkei kovin kävelisikään niin on kaamee kuuma ja hiki (en imetä). Paino laski synnytyksen jälkeen normaaliksi (olen vähän ylipainoinen) ja aattelin että vau, mut nyt, siis syön tai en, niin lihon... ja sentää sitä aika paljon kävellen liikkuu päivän mittaan. Mun ei tartte kävellä kun 200 metriä niin on jo kuuma ja sentää syyssäät jo. Ei ole ikinä ennen tämmöstä ollut....onko muita?? Onkohan sitä hormonit jotenkin sekasin vai mistä kiikastaa....

Mulla on kanssa koko ajan kuuma. hikoilen kun sika, nolottaakin tää...ei tartte paljookaan kävellä niin hiki. Välilä mulla on jopa kylmä mutta silti hiki. mä imetän ja siks mulla< on viel janokin. Lapsi kanssa 4kk.

Kyllä kai ne hormonit heittelee vielä pitkän aikaa. Onkos teillä jo kuukautiskierto käynnistynyt? Voipi olla että lähestyy sekin riesa oireista päätellen. Mulla alkoi ekan synnytyksen jälkeen kuukautiskierron myötä aivan kaameat maatajärisyttävät PMS-oireet, meinas mennä välejä poikki sieltä täältä lähipiiriä. Toivottavasti pääsette helpommalla.

Mulla on nyt tän tokan synnytyksestä vasta 4 viikkoa mutta ärsyttää kun on koko ajan haiseva olo ja tukka likaisena. Raskausaikana kun ei tarvinnut tukkaakaan pestä kuin parin viikon välein eikä alkuvaiheen jälkeen naamakaan rasvoittunut. Nyt alkaa olla taas finnejä kehissä ja tukka on tasan päivän puhdas! =/

Voi toki olla et mun kuntokin reistaa...mutta en mä kuitenkaa hengästy...vaan kuuma. Aattelin et mun kohdalla ois noi hormoonit jo kohdallaan kun en kerran imetä. Menkatki alko, ollut jo kolmet...tosin kierto vielä vähän heittelee, mut silti. Ja aika paljon runsaammat on kuukautiset nyt, mitä ennen raskautta...huonompi homma.

Mitähän tälle vois tehä. Ja tosiaan se, että kun tuntuu et jos syö voileivän, se lihottaa 2 kiloa...inhottavaa. Missäköhän vaiheessa tästä vois puhuu lääkärille ja voisko se tehä jotain...

Täytyy kai koittaa kestää, mut jos jollain jotain vinkkejä, otan vastaan.

Hei,

Kannattaa mainita asiasta lääkärille. Hormonit voi toki olla sekaisin tai sitten kilpirauhasen toininnassa tai veren sokeritasapainossa voi olla ongelmia (näin voi käydä raskauden jälkeen...). Verikokeella asia selviää, älä kärsi oireista suotta!

Yhteistyössä