Aamuyö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Niin...olen yksin vauvani kanssa. Meillä menee mukavasti. Paitsi aamyöllä. Silloin kun vauvani huutaa,huutaa vaan, olisin valmis vaikka mihin jotta hän hiljenisi. Aivan kamalia ajatuksia tulee välillä päähän, siis kun umpiväsyneenä silmät ristissä pitelen sylissäni rimpuilevaa vauvaa...viimeksi tänä aamuna huusin että OLE HILJAA, OLE HILJAA!

Tiedostan että vauva saa hampaita ja aamuyöt voi olla siksi levottomia. Tiedostan että huutaminen johtuu siitä että vauva taistelee unta vastaan syötön jälkeen. Tiedostan että minä olen aikuinen ja vauvan äiti enkä saisi murtua.

Päivällä, kun olen kunnolla hereillä, ei ole ongelmaa. Jaksan todella hyvin vauvani kanssa.

Aamuyöllä, kun vauva on viimein nukahtanut ja heräillään taas, on kaikki hyvin. Hymyillään, jokellellaan, pusutellaan. Aivan kuin hänelläkin olisi sellainen pimeä hetki aamuyöstä..hulluna siitä että on nukahtamisen ja valveillaolon rajalla...

voisitko saada joksikin yöksi 'vapaata', siis jonkun muun huolehtimaan lapsestasi? Yksikin yö katkeamatonta unta auttaa äitiä pitkälle eteenpäin. Synkät ajatukset eivät auta kummankaan tilannetta.

Voimia sinulle! Ja helpotusta tilanteeseesi, toivon!!

Yhteistyössä