aamupahoinvointi, apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksomami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksomami

Vieras
koska teillä on alkaneet pahoinvoinnit? tai siis millä viikoilla.
kaunanko kestänyt?
oisko mitään vinkkejä ja apuja olon helpottamiseksi ? :(
kolmas raskaus menossa ja nyt rv 6 alkoi ja pahana :(

Tosiaan pientä napostelua usein. Tuoremehua kylmänä, kylmää melonia, mitä tahansa raikasta. Joku neuvoi jopa juomaan kannellisesta pillimukista mehut yms ettei haju ällötä. Inkivääri saattaa toisilla helpottaa.
Jos oksentelu on rajua, niin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen niin saat jotain lääkettä siihen ettet kuivu ja joudu olemaan sairaalassa tipassa. Noi lääkkeet ei vie sitä pahoinvointia pois, ainakaan mulla ei vieneet, mutta ei tarvinu enää oksentaa.

Ai niin se saattaa toisinaan välttää sen aamupahoinvoinnin alkamisen sille päivälle (tai ainakin helpottaa) jos syö sängyssä jotain pientä ja makoilee puolisentuntia ja sitten vasta nousee ylös. Mulla tosin tuo autto vaan rajallisesti, kun pahoimmat pahoinvoinnit oli melkein vasta illalla, jatkui siis kaiken päivää.

Toivottavasti auttaa joku vinkki.

Mulla pahoinvointi kesti rv7-15. Nyt menossa rv24, joten saattaahan tuo vielä jossain vaiheessa alkaa uudestaan.

Aamut olivat pahimpia enkä mä todellakaan pystynyt syömään aamupalaa, olisin oksentanut muuten joka aamu. Vaikka en syönytkään (enkä juonut) mitään aamuisin, saatoin silti oksentaa mahanesteitä. Alussa pahoinvointi oli rankempaa, helpotti loppua kohden. Makuuasennossa oli kaikista paras olo ja söin sitä, mitä milloinkin pystyin, oli se sitten vaikka pizzaa tai puuroa.

En mä oikein vinkkejä osaa antaa. Toisilla auttaa pahoinvointirannekkeet, toisilla jatkuva napostelu, toisilla ei mikään. Kokeile kaikkea! :D Kohta sinä huomaat, että pahoinvointi on jo takanapäin etkä enää muista, miten huono olo saattoi olla. ;)

Yhteistyössä