Onko joltain lääkäri evännyt käynnistyksen, vaikka raskaus ollut yliaikainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huldasharks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsellä käynnistettiin yliaikaisena 42+2, oltais käynnistetty aiemminkin mutta halusin odottaa josko lähtis ittekseen tulemaan kun limatulppaakin oli jo tullut siinä vaiheessa yli vkon ajan. Lääkäri itse kysyi milloin haluaisin käynnistettävän, viim.kuitenkin 42+2. Mtn muuta syytä ei ollut kuin että oli yli, tyttökin syntyi suht.pienenä vkoihin nähden ( 3220g, 50cm).

Tiedän yhden tapauksen jossa naisen kaikki kolme lasta pidettiin tarkoituksella masussa vkolle 43 asti, olivat kaikki silti todella pieniä. Tämä on kuitenkin tapahtunut jo 20 vuotta sitten about.

voiko sen päästää yli42, no miksei jos kaikki on kunnossa mutta eikö istukkakin ala jo "huononee". Minulla ei käynistetty koska paino arvio oli 4800g olisi voinut tulla liian rajusti, muuten kyllä ehkä syntyi 41+5 4600g ja 54cm alko normaalisti mutta jouduttiin leikkaamaan.

Mulla on kyseessä toinen raskaus. Edellisestä aikaa melkein 13 vuotta! Tämän vauvan painoarvio 40+1 viikoilla oli jo 3900g. Lääkäri vaan puhunut, ettei mene kuulemma uudelleen synnyttäjillä yliaikaisiksi vaan, tulevat kun ovat valmiita. Pelkään, että ei käynnistetä ollenkaan, kun en ole ensisynnyttäjä. Vauvakin kasvaa vaan.

Ainakin jorvissa taitaa olla 42+3 takaraja,
mulla käynnistettiin rv 42+1 tällä krt, sain itse päättää onko se tuo pv vai parin pvn päästä,, 41+5 oli painoarvio 4400g , ja siitä siis kolmen pvn päästä syntyi poika tarkalleen 5kg !! Ei siinä mitään paniikkia, mahtui hyvin tulemaan eikä edes sattunut :)

Yhteistyössä