Aamulla päiväkodissa: vanhemmat meinasivat pakolla jättää hoitoon selvästi kipeän lapsen. Hoitajat mittasivat kuumeen

• Viestiketjun aloittaja "sivullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Ihmiset joilla on vaativa työ, josta on MAHDOTONTA olla töissä, ovat kyllä tehneet järjestelyjä näiden tilanteiden varalle! Aivan varmasti!

Nämä sairaan lapsen tuojat ovat niitä, jotka KUVITTELEVAT olevansa niin tärkeitä...

Olen itse vaativissa asiantuntijatehtävissä ja olen ainoa tämän alan asiantuntija meidän organisaatiossa. Minun töitäni ei siis kukaan muu täällä pysty tekemään, jos olen itse sairas tai lapsi on sairas. Mutta silti, jos tämä firma kaatuu siihen, että minä olen muutaman päivän pois, niin aika konkurssikypsä taitaa olla... Ja silloin firman kaatuminen on muutenkin vain ajan kysymys.

Ei tulisi mieleenkään viedä hoitoon 39 asteen kuumeessa olevaa lasta!

a.p.
Näihin kommentteihin että ehkä se kuume ei näy kaikilla samalla tapaa tms. niin sanoisin että ainakin tässä alkuperäisesä tapauksessa vanhemmat yrittivät jättää lapsen hoitoon vielä kuumeen mittaamisen jälkeen, jolloin hoitajat sanoivat että ei missään tapauksessa.

Hmm...
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27546604:
tuo on jo kova kuume, on täysin edesvastuuntonta viedä hoitoonlapsi tuossa kunnossa. ihan varmasti jompikumpi vanhemmista voi olla pois töistä. tai sitten vaikka ei voi on pakko olla, jos ei niitä hoitajia mistään löydy kotiin
Mutta kuten tässä ketjussa on todettu, kuume on voinut nousta hyvinkin äkkiä. Meidän lapsellamme ainakin nousee.

Kuten sanottu, en minäkään hyväksy sairaan lapsen tuomista hoitoon. Mutta keksin silti paljon edesvastuuttomampiakin tekoja. Työelämä on joskus aika raadollinen, kaikenlaisia katastrofeja tapahtuu ja joskus se varahoitaja ei ole saatavilla rahallakaan.

Symppaan sitä pakon edessä yhden ainoan kerran sairaan lapsen hoitoon tuovaa vanhempaa suoraan sanottuna enemmän kuin sitä kotivanhempaa, joka tuo joka aamu lapsensa samaan päiväkotiin, vaikka ei tarvitsisikaan.

"vieras"
oli kyllä pitkä aika odotella vanhempia hakemaan, kun toinen ihan vetelänä kovassa kuumeessa (ja äiti vapaapäivällä kotona).
Tässä särähti korvaan se, että itse olen hakenut lasta kipeänä tarhasta vapaapäivänäni. Hakuun meni yli tunti, sillä olin kaupoilla toisessa kaupungissa, heti lähdin, mutta nopeusrajoituksia tuli silti noudattaa. Lapsi oli ollut aamulla hieman nuhainen, mutta kuumeeton. Olin päikyntädin mielipidettä kysynyt hänet hoitoon jättäessäni ja olimme sopineet, että hän soittaa mikäli lapsi ei jaksa hoidossa olla.

Tämän viestin pointti oli, että vaikka on vapaapäivä, niin ei sinne päikkyyn välttämättä yksinkertaisesti pääse nopeammin kun töistä. Kotonakin saattaa olla juuri sellainen tekeminen kesken, jota ei yksinkertaisesti voi jättää sillä sekunnilla.

"vieras"
Symppaan sitä pakon edessä yhden ainoan kerran sairaan lapsen hoitoon tuovaa vanhempaa suoraan sanottuna enemmän kuin sitä kotivanhempaa, joka tuo joka aamu lapsensa samaan päiväkotiin, vaikka ei tarvitsisikaan.
Olen samaa mieltä. Uskon, että päiväkodissakin ymmärretään (ellei ole jotain retkipäivää tiedossa), mikäli tuo yhden esimerkin pappi kertoisi tilanteestaan aamulla. Ellei kyse sitten ole jostain hyvin tarttumisherkästä oksennustaudista, tms.

"Mie"
[QUOTE="vieras";27547010]Kotonakin saattaa olla juuri sellainen tekeminen kesken, jota ei yksinkertaisesti voi jättää sillä sekunnilla.[/QUOTE]

MIKÄ niin tärkeä tekeminen kotona voisi olla kesken, että ei voisi lähteä hakemaan selvästi sairasta lasta kotiin? Minä en keksi YHTÄKÄÄN niin kriittisen tärkeää tehtävää, että se ei voisi jäädä kesken, jos lapseni tarvitsisi minua.

Kuulostat vähän anopiltani, joka ei voinut lähteä viemään miestään sairaalaan, kun oli leipätaikina nousemassa...
(Ja myöhemmin selvisi, että appiukolla oli lievä sydänkohtaus)

"vieras"
Mulla saattais kyllä olla sellainen tilanne, että hankalaksi menis lapsen kanssa, jos hoitoon ei voisi viedä. Joskus siis joudun olemaan yksin töissä eikä paikalle saada ketään muuta. Jos lapsi on aamulla kipeä, mun pitäisi hänet ottaa töihin mukaan siksi aikaa, että joku pääsee hänet hakemaan. Päiväkotiin en kyllä häntä yrittäisi viedä, mutta voi olla, että työnantajakaan kauheasti tykkäisi tilanteesta. Se tilanne kuitenkin olisi sellainen, että mikäli työnantaja tahtoo jonkun olevan työpaikalla ja minä olen se ainoa mahdollinen niin sitten pitää kestää se, ett se kipeä lapsi on siinä sen tunnin tai pari. Vaikka se ei kivaa meille kenellekään olisi.

Mutta tollasta mä en y mmärrä ollenkaan, että lapsella on noin korkea kuume eikä silti automaattisesti lähdetä sen kanssa kotiin. Itse varaisin kyllä lääkäriajankin koska noin korkea kuume viittaa virukseen ja voisi olla tarvetta kunnon reseptillä saataviin kuumelääkkeisiin.

Hmm...
[QUOTE="Mie";27547023]MIKÄ niin tärkeä tekeminen kotona voisi olla kesken, että ei voisi lähteä hakemaan selvästi sairasta lasta kotiin? Minä en keksi YHTÄKÄÄN niin kriittisen tärkeää tehtävää, että se ei voisi jäädä kesken, jos lapseni tarvitsisi minua.

Kuulostat vähän anopiltani, joka ei voinut lähteä viemään miestään sairaalaan, kun oli leipätaikina nousemassa...
(Ja myöhemmin selvisi, että appiukolla oli lievä sydänkohtaus)[/QUOTE]

En minäkään keksi kuin korkeintaan palstailun ;)

Ja sitten nämä maatalousyrittäjien jo mainitut hätätilanteet. Mutta jo on jumalaut jos jonkun tavallisen kotityön takia ei pääse lastaan hakemaan.

vierass
Mutta kuten tässä ketjussa on todettu, kuume on voinut nousta hyvinkin äkkiä. Meidän lapsellamme ainakin nousee.

Kuten sanottu, en minäkään hyväksy sairaan lapsen tuomista hoitoon. Mutta keksin silti paljon edesvastuuttomampiakin tekoja. Työelämä on joskus aika raadollinen, kaikenlaisia katastrofeja tapahtuu ja joskus se varahoitaja ei ole saatavilla rahallakaan.

No en minä kyllä "symppaa".

Ja en edelleekkään ymmärrä mikä helvatun katastrofi voisi olla sellainen, että se lapsi olisi pakko viedä sairaana hoitoon? Menisitkö itse töihin esim ripulissa ja paskat housussa? Kun olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin korvaamaton ja töissä on KATASTROFI!

Ja sit päästään taas tähän mun lempiaiheeseen: TURVAVERKKO. Siis oikeesti onko oikeessa ihmisiä, joilla ei ole KETÄÄN muuta kuin toisensa?

"vieras"
Mikä voi olla sellainen hätä tai katastrofi TÖISSÄ, että se menee oman lapsen hyvinvoinnin edelle???
Joskus voi olla esim. työpaikalla käynnisä olevat yt-neuvottelut. Ei siinä mielellään anna mitään ylimääräistä syytä siihen, että tulisi pois potkituksi. Minulla ei onneksi ole ollut tuollaista tilannettä että lapsi olisi ollut kipeänä, mutta olen itse ollut sairaana töissä kun projektissa oli kiirettä ja samaan aikaan yt:t. Ei kertakaikkiaan ollut varaa siihen että projekti voisi jäädä jumiin mun takiani. Onneksi, onneksi minulla ei ollut silloin lapsia. Nykyisin pystyn kyllä järjestämään lastenhoidon vaikka töissä joku tulipalotilanne tulisikin.

En minäkään keksi kuin korkeintaan palstailun ;)

Ja sitten nämä maatalousyrittäjien jo mainitut hätätilanteet. Mutta jo on jumalaut jos jonkun tavallisen kotityön takia ei pääse lastaan hakemaan.
No ehkäpä valtion päämies tai vaikka kirurgi nyt ei lähde kesken kokouksen tai kesken leikkauksen minnekään, mutta tuskin päiväkodin puheluja silloin edes yhdistetään kokous- tai leikkaussaliin? Tai mistä minä tiedän :D

"Hei Jyrki, lapsellasi onkin kuumetta, tuletko hakemaan?" kesken EU:n pääministereiden kriisikokouksen...

"äiree"
Kyseinen tilanne on tietenkin ihan kamala, mutta minunkin käsitykseni mukaan aika yleinen nykyään.

Jotenkin minulle herää tästä päällimmäisenä mieleen, että mistä helvetistä tämä tälläinen oikeen kertoo!!??
Joo, moni varmaan sanoo, että vanhempien itsekkyydestä tietenkin. Osittain varmasti näin, mutta itselle tulee kyllä mieleen miten työelämä on muuttunut täläiseksi. Työnantajien suhtautuminen lapsien ja työntekijöiden sairasteluun jne..
Itselläni on se kokemus, että olin oikeasti saada potkut lapseni sairastelun vuoksi. Lapsi oli vakavasti sairas ja työantaja tiesi kyllä, että raahauduin töihin vaikka olin valvonut koko yön sairaalassa. Vain hätätilanteissa olin pois töistä, mutta sekin oli liikaa työantajalleni. Entinen työkaverini joutui irtisanoutumaan töistä koska työnantaja kierosti lisäsi hänelle työnkuvaan töitä joista ei selviytynytkään vammansa vuoksi. Työantaja vieritti syyn työkaverilleni kun ei ollut palkkauksen yhteydessä kertonut vammasta. No, eipä kuulunut ne tehtävät työnkuvaan vielä palkatessa niin ei kertonut tietenkään.

Työelämä on raaistunut hurjasti. Pelolla ohjaillaan työntekijöitä ja työntekijät alkavat olla jo petoja toisiaankin kohtaan jos sillä pelastaa oman nahkan.

En todella tarkoita, että lapsen kipeänä hoitoon vienti olisi hyväksyttävää, mutta jostainhan tälläisen ilmiön yleistyminen kertoo..huolestuttavaa.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
vierass
[QUOTE="vieras";27547032]Mulla saattais kyllä olla sellainen tilanne, että hankalaksi menis lapsen kanssa, jos hoitoon ei voisi viedä. Joskus siis joudun olemaan yksin töissä eikä paikalle saada ketään muuta. Jos lapsi on aamulla kipeä, mun pitäisi hänet ottaa töihin mukaan siksi aikaa, että joku pääsee hänet hakemaan. Päiväkotiin en kyllä häntä yrittäisi viedä, mutta voi olla, että työnantajakaan kauheasti tykkäisi tilanteesta. Se tilanne kuitenkin olisi sellainen, että mikäli työnantaja tahtoo jonkun olevan työpaikalla ja minä olen se ainoa mahdollinen niin sitten pitää kestää se, ett se kipeä lapsi on siinä sen tunnin tai pari. Vaikka se ei kivaa meille kenellekään olisi.

Mutta tollasta mä en y mmärrä ollenkaan, että lapsella on noin korkea kuume eikä silti automaattisesti lähdetä sen kanssa kotiin. Itse varaisin kyllä lääkäriajankin koska noin korkea kuume viittaa virukseen ja voisi olla tarvetta kunnon reseptillä saataviin kuumelääkkeisiin.[/QUOTE]

Mitä sitten, kun sä oot itse kipeä? Miten sun työnantaja on tämän järjestänyt? Sulla on OIKEUS olla pois sairaan lapsen hoidon takia ja se on sun työnantajas ongelma, josko ei ole osannut hoitaa asioita siten, että se on sulle mahdollista...

Muute
No ehkäpä valtion päämies tai vaikka kirurgi nyt ei lähde kesken kokouksen tai kesken leikkauksen minnekään, mutta tuskin päiväkodin puheluja silloin edes yhdistetään kokous- tai leikkaussaliin? Tai mistä minä tiedän :D

"Hei Jyrki, lapsellasi onkin kuumetta, tuletko hakemaan?" kesken EU:n pääministereiden kriisikokouksen...

Eiks muute Katainen vastannut koulusta tulleeseen puheluun kesken jonkun tiedotustilaisuuden? Ei ny ihan sama asia mut kuitenkin. :)

[QUOTE="äiree";27547049]Kyseinen tilanne on tietenkin ihan kamala, mutta minunkin käsitykseni mukaan aika yleinen nykyään.

Jotenkin minulle herää tästä päällimmäisenä mieleen, että mistä helvetistä tämä tälläinen oikeen kertoo!!??
Joo, moni varmaan sanoo, että vanhempien itsekkyydestä tietenkin. Osittain varmasti näin, mutta itselle tulee kyllä mieleen miten työelämä on muuttunut täläiseksi. Työnantajien suhtautuminen lapsien ja työntekijöiden sairasteluun jne..
Itselläni on se kokemus, että olin oikeasti saada potkut lapseni sairastelun vuoksi. Lapsi oli vakavasti sairas ja työantaja tiesi kyllä, että raahauduin töihin vaikka olin valvonut koko yön sairaalassa. Vain hätätilanteissa olin pois töistä, mutta sekin oli liikaa työantajalleni. Entinen työkaverini joutui irtisanoutumaan töistä koska työnantaja kierosti lisäsi hänelle työnkuvaan töitä joista ei selviytynytkään vammansa vuoksi. Työantaja vieritti syyn työkaverilleni kun ei ollut palkkauksen yhteydessä kertonut vammasta. No, eipä kuulunut ne tehtävät työnkuvaan vielä palkatessa niin ei kertonut tietenkään.

Työelämä on raaistunut hurjasti. Pelolla ohjaillaan työntekijöitä ja työntekijät alkavat olla jo petoja toisiaankin kohtaan jos sillä pelastaa oman nahkan.

En todella tarkoita, että lapsen kipeänä hoitoon vienti olisi hyväksyttävää, mutta jostainhan tälläisen ilmiön yleistyminen kertoo..huolestuttavaa.[/QUOTE]

Tämä on totta. Itse en Luojan Kiitos joudu olemaan tuollaisessa paikassa töissä mutta tiedän niin monia ketkä ei voi itsekään jäädä sairaslomalle potkujen pelossa. Töihin on mentävä vaikka per*e kainalossa ja vaikka lapsi olisi kuolemassa sairaalassa niin ei löydy työnantajalta ymmärrystä kun se on se raha raha raha raha raha vaan se tärkein asia. Ihmisistä viis. Tiedän NIIN monta sellaista työpaikkaa ja sanon kans tosiaan että aina ei ole kyse vanhempien itsekkyydestä vaan työnantajan itsekkyydestä.

tärkeysjärjestys
Kyllä prioriteetit täytyy olla selvillä. Jos lapsi on kipeä, niin tarvittaessa ollaan pois töistä, oli mikä oli. Älkää herranen aika olko sellaisissa töissä, joissa ei tätä ymmärretä! Jos haluaa järjestää lapselle parasta niin keksii kyllä keinot, ja jos ei niin keksii selitykset.

vierass
Tämä on totta. Itse en Luojan Kiitos joudu olemaan tuollaisessa paikassa töissä mutta tiedän niin monia ketkä ei voi itsekään jäädä sairaslomalle potkujen pelossa. Töihin on mentävä vaikka per*e kainalossa ja vaikka lapsi olisi kuolemassa sairaalassa niin ei löydy työnantajalta ymmärrystä kun se on se raha raha raha raha raha vaan se tärkein asia. Ihmisistä viis. Tiedän NIIN monta sellaista työpaikkaa ja sanon kans tosiaan että aina ei ole kyse vanhempien itsekkyydestä vaan työnantajan itsekkyydestä.
Kenen mielessä se "raha raha raha raha raha" on, jos jatkaa tuollaisessa työpaikassa?

"jaahans"

No mä en todellakaan symppaa. Lapsen näkökulmasta ajatellen siinä on vissi ero, että onko hoidossa kipeänä vai terveenä. Ja ei se lapsi siellä päiväkodissa oikeastaan ajattele, onko hän turhaan vai hyvästä syystä hoidossa, jos vaan on hyvässä kunnossa ja terve. En voi käsittää, että jonkun mielestä on hyväksyttävämpää viedä sairas lapsi päiväkotiin, että pääsee töihin, kun täysin terve lapsi vaikka olis vauvan kanssa kotona.

Ainakin meidän keskussairaalassa "korvaamatonta työtä" tekeville erikoislääkäreille, kirurgeille yms on sellainen varajärjestelmä että jos kyseisellä henkilöllä on tärkeitä leikkauksia/toimenpiteitä tehtävänä ja hänen lapsensa on niin sairas ettei sitä voi viedä hoitoon niin sairaanhoitopiirillä on olemassa erikseen lastenhoitajia näitä tilanteita varten. Eli tälläinen henkilö saa sille sairaalle lapselleen hoitajan kotiin työpäivänsä ajaksi eikä hänen tarvitse siis itse jäädä pois töistä esim kuumeisen lapsen takia taikka yrittää viedä häntä kipeänä päiväkotiin. Mun mielestäni todella hieno systeemi. Ja mun mielestäni, jos jossain paikassa on NÄIN tärkeitä ihmisiä töissä, eli että homma kusee täydellisesti jos he jäävät pois töistä sairaan lapsen takia, niin on se jonkin verran myös työnantajan vastuulla eikä vain työntekijän vastuulla pyrkiä pitämään jonkinlaista varajärjestelmää.

Näinhän se menee. työnantaja kyllä järjestää sairaanlapsen hoitokuviot silloin mikäli työnantaja on katsonut toimintansa kannalta tärkeäksi se, ettei yllättäviä poissaoloja tulisi. Jollei työnantaja ole järjestänyt sairaanlapsenhoitokuvioita tarkoittaa se sitä, ettei hänen kuvionsa haavoitu kyseisen työntekijän poissaolosta.

Korvaamaton meistä ei kukaan ole. Sitä on turha kuvitellakaan. Kyllä joku löytyy aina tilalle jos työpaikasta lähdet tai vaikka sairastut vakavasti.

Itsestään voi tehdä kyllä "korvaamattoman" työpaikallaan. Itse olen työstänyt tätä paljon omalla työpaikallani, jossa minunkin roolini on "korvaamaton. Talossa 2 sairaanhoitajaa, toinen vastaava eli pomo ja minä hoitotyöstävastaava. Kyllä piuhat voi pitää kaikki omissa käsissä ja näin edelliset sairaanhoitajat ovat toimineetkin. Todella haavoittuva on vaan se järjestelmä ja jopa potilasturvallisuutta vaarantava. Itse näen asian niin, että minun hyvää ammattitaitoa on myös se, että pidän huolen ettei tieto asioista ja niiden hoidosta jää vain minulle, vaan aina löytyy niitä jotka tietää miten asiat tehdään ja mitä pitää ottaa huomioon jne.

"jaahans"
[QUOTE="jaahans";27547118]No mä en todellakaan symppaa. Lapsen näkökulmasta ajatellen siinä on vissi ero, että onko hoidossa kipeänä vai terveenä. Ja ei se lapsi siellä päiväkodissa oikeastaan ajattele, onko hän turhaan vai hyvästä syystä hoidossa, jos vaan on hyvässä kunnossa ja terve. En voi käsittää, että jonkun mielestä on hyväksyttävämpää viedä sairas lapsi päiväkotiin, että pääsee töihin, kun täysin terve lapsi vaikka olis vauvan kanssa kotona.[/QUOTE]

Ja lisään tähän vielä, että monesti se syy viedä sairas lapsi hoitoon, on se, että ei vaan huvita jäädä kotiin hoitamaan sitä lasta, kun töissä on paljon mukavampaa. Voi jäädä hyvät kahvipöytäkeskustelut väliin.

"äitee"
Kenen mielessä se "raha raha raha raha raha" on, jos jatkaa tuollaisessa työpaikassa?
Aina ei ole niin helppoa vain vaihtaa työpaikkaa. Tilanteet voi olla tosi kinkkisiä.
Esimerkiksi sos.ja terveysalalta, jossa työskentelen, löytyy kyllä työpaikkoja, mutta isoa osaa en kykene tekemään selkävian vuoksi. Olen vaihtanut työpaikkaa kolmella isolla firmalla ja todennut, että sama meininki jokaisessa. Yhdessä ei ymmäretä, että ihmisen täytyy työpäivän aikana käydä vessassa tai syödä, toisessa ei saa sairastaa koskaan jne.. Liitto on ihan tossu ja työantajat kiertävät tessiä sen minkä ehtivät.
Uuden ammatin opiskeluun ei ole varaa erityislapsen kanssa.
Elämä on joskus monimutkaista.

pakko todeta
[QUOTE="jaahans";27547176]Ja lisään tähän vielä, että monesti se syy viedä sairas lapsi hoitoon, on se, että ei vaan huvita jäädä kotiin hoitamaan sitä lasta, kun töissä on paljon mukavampaa. Voi jäädä hyvät kahvipöytäkeskustelut väliin.[/QUOTE]

Juupa juu, näinhän se on kun sinä sen sanot. Tiedätkö kun aika harvassa on ne työpaikat, joissa edes kahvipöydässä istutaan näinä päivinä. Kyllä nyt on vähän työelämästä vieraantuneita kotiäitejä paljon sekaantumassa keskusteluun, josta heillä ei ole mitään kokemusta.

"juups"
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;27546215:
No hyvähän se on täällä kotiäidin ihmetellä. Nykyään on vaan niin, että se työpaikkakin saattaa olla vaakalaudalla. En ihmettele yhtään, että vanhempia pelottaa. Paitsi tietenkin niitä, jotka uskovat että se sossun rahoilla eläminen on lapsen etu.
Työpaikan paineet ovat tänä päivänä vaativat, se on totta. Mutta miettivätkö sairasta lasta hoitoon vievät, että monella muullakin, kenen lapsi on siellä hoidossa, on samat paineet? Jos sairaan/puolikuntoisen lapsen vie päiväkotiin, hän varmasti tartuttaa yhden ja ehkä usemmankin lapsen. Ja näin ollen moni muukin joutuu siis vaikeuksiin, kun lapsi sairastuu. Ihmiset ovat todella itsekeskeisiä, kun vievät sairaan lapsen päiväkotiin. Se on kuitenkin paikka, joka on tarkoitettu vain ja ainoastaan terveiden lasten hoitoon, ei sairaiden tai toipilaiden! Sairaalle lapselle on sitten muut hoitajat, joita voidaan palkata kotiin, ja sairasta lasta saat itsekin hoitaa kotona 3-4 päivää. Näin se vaan on. Eikä muuksi muutu, vaikka kuinka jankuttais.

"vieras"
[QUOTE="jaahans";27547176]Ja lisään tähän vielä, että monesti se syy viedä sairas lapsi hoitoon, on se, että ei vaan huvita jäädä kotiin hoitamaan sitä lasta, kun töissä on paljon mukavampaa. Voi jäädä hyvät kahvipöytäkeskustelut väliin.[/QUOTE]

Sulla itselläsi ehkä noin, mutta älä yleistä koskemaan muita.

En tahallani ole vienyt kipeää lasta hoitoon, mutta päiväkodista on kyllä tullut paljon viestiä siitä miten lapsi on koko päivän haronut korvaansa, sillä on korvatulehdus. Mitäpä jos jätettäisiin kyseiset diagnoosit lääkäreille, kun ei vielä kertakaan ole lapselta korvatulehdusta löytynyt kun on sen lääkäriin kiikuttanut. Minä epäilenkin että päiväkodissa tahallaan tekevät näitä diagnooseja milloin kenenkin nuhan tai kuumeen takia että lapsimäärää ryhmässä saataisiin pienemmäksi. Eli kun yksi nicopetteri lähtee äidin kanssa sairastamaan kotiin kesken päivän, vaikka ei ole sairas niin ryhmässä on vähemmän hoidettavia.

Pienten lasten äidillä joka on vasta aloittanut uudessa työpaikassa ja vienyt 2 tai useampaa lasta hoitoon ja kouluun takuulla tulee sairastelukierre siinä hoidon alussa. Silloin ei kyllä haluaisi olla yhtään ylimääräistä päivää "huvin vuoksi" pois töistä, koska se varaantaa määräaikaisen työsuhteen jatkumisen.

Joillakin ilmeisesti on asiat tosi hyvin, kun on varaa arvostella niitä jotka yrittävät vain selvitä perheensä kanssa arjesta ja laskuista.

En jaksanut lukea ketjua, mutta meillä ihan nyt syksyllä mies oli viemässä 4v poikaamme hoitoon (n.10-11 aikaan). Aamun oli leikkinyt syönyt hyvin ja ei mitään merkkiä sairastumisesta. Siihen olivat aulaan menneet riisumaan ja poika oksentanut, mies oli sanonut että jaa..eipä taidakaan jäädä poika tänään hoitoon. Ja mainattakoon että me molemmat oltais voitu olla pojan kanssa kotona, ja mies erityisesti ennemmin aina haluaa olla lasten kanssa kotona kun ne on sairaita ("saa töistä vapaata" :p )
Tarkoitan siis että tuossa tilanteessa varmasti kaikki sen näkeneet ulkopuoliset ajattelivat "voi poika rukkaa, isä tuo OKSENNUSTAUDISSA hoitoon". Onneksi tiedämme etteivät pojan hoitajat niin ajattele =)

Yhteistyössä