A-Talkissa karppauksen terveellisyystä klo 21.05!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jossain lehdessä pari tutkijaa kertoi, kuinka he olivat saaneet uhkailevia viestejä kritisoituaan karppausta. Vahvistaa mun käsitystä siitä, että karppaus on kuin uskonto, ja uskonnon lailla siihen hurahtavat vähän heikommat ihmiset, jotka kaipaavat tiukkoja sääntöjä ja ulkopuolista ohjailua.

[QUOTE="elli";24907107]Hullua jättää esim. perunat syömättä ja ahmia tilalle (punaista) lihaa.[/QUOTE]

Et ole tainnut perehtyä karppaukseen. Minä syön lihaa yhtä paljon kuin ennen karppausta. Korvaan perunat vihanneksilla ja rasvalla (käytän ruuanlaitossa voita ja kermaa).

Mutta kyllä mä vähän perunaakin syön kun ei ole laihdutustarvetta joten syön hiilareita n. 50-100 g päivässä (yhdessä perunassa on n. 10 g hiilaria)

Et ole tainnut perehtyä karppaukseen. Minä syön lihaa yhtä paljon kuin ennen karppausta. Korvaan perunat vihanneksilla ja rasvalla (käytän ruuanlaitossa voita ja kermaa).

Mutta kyllä mä vähän perunaakin syön kun ei ole laihdutustarvetta joten syön hiilareita n. 50-100 g päivässä (yhdessä perunassa on n. 10 g hiilaria)

Itse et ole tainnut perehtyä, jos et tiedä, että lihansyönti on lisääntynyt karppauksen myötä.

Ruotsissa karppaus on hyväksytty viralliseksi 2-tyypin diabeteksen hoitokeinoksi. Suomalaiset asiantuntijat väittävät karppauksen aiheuttavan diabetestä. Mikä on oikea totuus?

Lehdessä oli juuri 70 kiloa karppaamalla pudottanut nainen. Haluaisin nähdä sen lääkärin joka väittää hänen turmelleen terveytensä.

Jeps. Ja haluaisin nähdä sen lääkärin joka väittää että terveys huononee karppauksella. Laihdutuksen piikkiin ei meinaa mulla voi laittaa kun ei normaalipainoisena ole tarvetta laihdutaa. Karppaan siis puhtaasti terveyssyistä. Itsellä esim. kolesteroliarvot parantuivat ja koholla ollut paastoverensokeri normalisoitui. Myös verenpaine on erinomainen. Ilman karppausta söisin varmaan jo nyt diabeteslääkkeitä.

Olen karpannut jo 5 vuotta, mitään viitteitä huonontuneesta terveydentilasta en ole havainnut...

Yhteistyössä