Takin käännön maailmanmestaruus kisat alkaa !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marabou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Surullista tässä on, että joillekin ihmisille persut oli juuri se toivo, että politiikalla ja äänestämisellä voi vaikuttaa asioihin, mutta mites nyt, kun takit kääntyilee ja vain vuorikangas vaan näkyy. Ja äänestysprosentit sen kun laskee.

Ahaa vai että nyt se ihan alkaa vasta. Mä kun olen jotenkin luullut, että viimevuosien politiikka ei ole muuta ollutkaan kun tyhjiä lupauksia ja sanojen syömistä. Ennen vaaleja kauheat puheet ja vaikka hallitus on ollut pääasiassa yksimielinen viimeiset 8 vuotta, ei niitä suuria puheita ole saatu siltikään toteutetuksi. Onnistuisikohan tällä kertaa jos hallitus on erimieltä keskenään asioista :)

Jos olis jaksanut "kookelilla" tarkistaa mitä populismi ja Persut tarkoittaa niin olis huomannu populismin nurjanpuolen. Eli se ei ole ideologia eikä se oikeasti lupaa tai tee mitään vaan puhuu lämpimikseen.

Jaa, kyse on kuitenkin politiikasta (joka on demokratiaa eli kompromisseja). Luuliko joku viime vaalien aikaan, että suurten puoleiden puheet pitävät?

Vaatiko media tilille montakin eduskuntaan tyhjillä lupauksilla päässyttä edustajaa?

Anni Sinnemäeltä kysyttiin yhdessä tämän vuoden vaalinteissä jotenkin niin, että oliko moraalisesti väärin hävitä ydinvoimakysymys? Niin, oliko moraalisesti väärin mennä hallitukseen ja yrittää saada asiansa läpi?

Surullista tässä on, että joillekin ihmisille persut oli juuri se toivo, että politiikalla ja äänestämisellä voi vaikuttaa asioihin, mutta mites nyt, kun takit kääntyilee ja vain vuorikangas vaan näkyy. Ja äänestysprosentit sen kun laskee.
Äläs nyt. Nyt persufanit ovat keksineet, että takinkäännöt voi selitellä "kansan äänen kuuntelemisella". Kun vanha poliitikko syö sanansa, se on takinkääntäjä. Kun persupoliitikko syö sanansa, se kuuntelee kansan ääntä :D Minkäs se sille voi, että kansan mielipide on muuttunut?

Tuo kyllä tulee niin mieleen Soinista. Sellasen Helppo Heikin puheet :D

Tulee väkisin sellainen mielikuva, että ne helppo-heikin puheet on uponneet enemmän hänen vastustajiinsa. Protestiääni on todella ollut protestiääni ja pieni lällättely valtaapitävälle eliitille, joka kyllä lokaa toisten niskaan heittäessään osoitti pientä pelonpoikasta toimissaan.

Äläs nyt. Nyt persufanit ovat keksineet, että takinkäännöt voi selitellä "kansan äänen kuuntelemisella". Kun vanha poliitikko syö sanansa, se on takinkääntäjä. Kun persupoliitikko syö sanansa, se kuuntelee kansan ääntä :D Minkäs se sille voi, että kansan mielipide on muuttunut?

Eiköhän meitä persujen ääänestäjiä ole monenlaisia. itse en kannata heidän puolueohjelmaansa alkuunkaan, mutta äänestin sekoittamaan porvareiden pakkaa piruuttani =) Mulle on nyt aivan sama mitä tapahtuu, kun olen entiseen politiikkaan jo entuudestaan niin kyllästynyt. Juurikin sen sanojen syömisen ja tyhjien lupausten vuoksi, mitä on harrastettu vuodesta toiseen.

Soinihan lupasi luoda suomeen oikeistopopulistisen puolueen. Melkein onnistu. Tuli vasemmistopopulistinen. Tai onhan tuolla oikeistoltakin tulevia vaikutteita, joten olisiko tuo vaikka sateenkaaripopulistinen.

Yhteistyössä