9v ikäisen uhmakkuus ja käytöksen muutos. Varhainen murkkuikä vai mikä?

Kesän aikana ja varsinkin nyt kun koulu alkoi tuo kolmasluokkalainen likka on muuttunut todella paljon.
Ennen niin reipas, sanavalmis, fiksu ja hauska tyttö muuttunut ja tuntuu että maalaisjärki olisi kadonnut, ollaan nokkavia ja ylimielisiä.

Äskenkin oli taas niin tyhmä tempaus että ei paljoa järki päätä pakottanut ja oikein laiskuuden multihuipentuma ja kun asiasta mennään kysymään/sanomaan, niin vastataan "Mitä sitten?!"...no sitten kun voluumi alkaa mammalla nousemaan, niin sanotaan notta "LOL".
Sanavarastoon kuuluu nyt myös kun sitä englantia on opittu mm. "what ever?"...mikä lausutaaan vielä erittäin ärsyttävällä tavalla "What evö.."

Kuunnella jotain Justin Bieberiä (ei helkkari..ei mun lapsi voi kuunnella mitään Justinia :D ) ja NIcky Minajcia..vai mikä hemmetti nyt onkaan.

Siis tuleeko noille nykyaikana jo noin nopeasti joku varhaismurkkuikä vai onko tää meidän likka joku poikkeava?

edit.
Sit kysellään tälläisiä ihan ihme kysymyksiä "Äiti..rakastit sä ketään poikaa koulussa?", "Olitko suosittu ja oliks sulla paljon kavereita?" ynm.

Itse olen leikkinyt kavereiden kanssa vielä barbeilla, legoilla jne. vielä seiska luokallakin. Olin oikeastaan poikatyttö, joten ei oikein ihastuksiakaan saatikka rakkauksiakaan ollut koska pojat oli mielestä ääliö invoja ja kaikkea siltä väliltä. :D
Enkä ollut suosittu, päinvastoin. Muutama hyvä kaveri/ystävä oli joittenka kassa tuli oltua.
...ja tytön isä ollut koulussa lähinnä se luokan friikki jota kaikki likat karttoivat ja sitä rataa ja jota kiinosti ainoastaan kaivinkoneet ynm. äijien härvelit.

Joten ollaan aika ihmeissään, et mitäs tällänen nyt oikein onkaan.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="tätskä";24831733]Onko facebookissa lapsesi?[/QUOTE]

Ei ole. Koneen käyttö on meillä ja isällään erittäin tarkkaa.
Pari kolme kertaa viikossa saa käydä iltasella (jos on hommat muuten sujunut hyvin) ja tuolloin kuuntelee musaa youtubesta ja pelailee/surfailee lasten pelisivustoilla (esim.pikkukakkonen).
Eli ei roiku ilman valvontaa netissä.
 
Viimeksi muokattu:
"myy"
Taitaa olla ihan normia...meillä kans kolmasluokkalainen tyttö ja käytös yhtä "ihanaa" ja todellakin osaa vetää oikeasta narusta,et vanhemmilla alkaa pulssi nouseen ;) Jospa tää 10 v sisään tasottus ;DDD
 
"AleXAN"
Ai sellasta luvassa ehkä vuoden päästä:) mut meillä onneks rokkaa vielä hyvin tuo hevisaurus:) Poikajuttuja on ollu jo oikeestaan eskarista asti, mut nyt ei enää puhu niistä pojista äitille enää kovin usein.
 

Yhteistyössä