-92 odottajat

Tännehän oli paljon tullu tekstiä sitte viime kerrasta, mukavaa. :)
Itellä alko eilen huolestuttamaan, ku tuntuu ettei vauva liiku mahassa niin paljoa kuin ennen, että mistä johtuu.. Kaiken maailman ajatukset kerinny jo päässä käyä. Tänään en kouluun mene, vaan aion ihan levon kannalta ottaa ja katella kuinka vaavi masussa liikkuu vai liikuuko ollenkaan...
Pelottaa kyllä jos kaikki ei ole hyvin. :/ Ja seuraava neuvolaki vasta viikon päästä.
 
Se voi tosiaan olla noinkin! :) no saapahan aina välillä nauraa kun mahasta kuuluu kuplimisen äänet :D

Tiuhtille: kai se vauvakin ottaa levon kannalta välillä ettei aina jaksa riehua. tai en kyllä mikään lääkäri ole.
toivtaan kuitenkin että kaikki olisi hyvin ja se tosiaan ottais rennosti!! :flower:
mutta toivottavsti selviää pian tai lähtis liikkumaan :):hug:
 
Tää on jotenki vaan ihan käsittämättömän ihana fiilis ku tietää, että kantaa sisällään jotain pientä, mutta todella suurta <3 mul nää vatsa kivut on ollu ihan kamalia :-C tuli sellai viel mieleen kun aika nuoria ollaan kaikki niin onko monella teidän kavereilla jo jälkikasvua? mä olen henk.koht. todella JÄRKYTTYNYT JA PETTYNYT miten mulla otti "ystävät" tän mun raskauden ;o en toki yleistä nyt kaikkia, mutta suurin osa kuulemma on "pettynyt" muhun ja mun mieheen. Olenhan mä kuulemma elämäni pilannut niiden mielestä ja vaikka kuinka oon sanonu, että tää pieni on toivottu ja haluttu niin ei se asennetta muuttanut! mutta itse olen nyt onnellinen eikä muiden sanpmiset enään paina :)
 
Soita tiuhti sinne neuvolaan, jos ne ottais sut ihan vaa et kuullaan sydänäänet ja saat mielenrauhan:) tiiän ton tunteen niin hyvin... En jaksanu enää sitä ainaist panikointii ku vauva ei liiku kunnolla ni tilasin netistä kotidopplerin ni voin aina kotona kuunnella ääniä, se on ollu tosi kiva:)

mulla suhtautus kaverit tosi hyvin, kaikki on ollu alusta asti tosi innoissaan eikä oo kyseebalaistanu yhtään, päinvastoin tosi monet sanos et jos jollekkin pitää nöin nuorena tulla lapsi niin se on kyllä mä :D kaikki on sanonu et ne ei ite pärjäis mut ettei oo epäilystäkää et mä kyl pärjään mahtavasti, niillä on muhun enemmän luottamusta kun mulla itsellä:) oon kyllä tosi kiitollinen et mulla on niin ihanat ystävät <3 muutekaan en oo kuullut mitään ilkeitä juoruja, kaikki tääl lähistöllä.ja koulussa otti tän tosi hyvin ja on multa ihan suoraan kysellyt asiallisesti :).vähän tietty kaikki tuijottaa mahaa mut jos asiat ois toistepäin ni niin tuijottaisin mäkin :D
 
Nyt on taas liikkeitä alkanu mukavasti tuntumaan.. Kyllähän se kerkes säikäyttämään.. Suosittelen että älkää lukeko mitään ikäviä juttuja, sitä äkkiä alkaa itekki kaikkia kuvittelemaan.. Oli kyllä aika sulosta ku ukko tuli kotia ja niin silitteli ja suukotteli massua ja sano olleen huolissaan koko päivän. :)

Mie en ole edes kertonu kaikille.. Lähimmille kavereille ja hyvin ottivat asian vastaan. :) Muut kaverit saavat huomata sitten kun huomaavat.. :D Mielestäni mulla ei edes kovin iso maha ole, mitä ajattelee viikkoja.. Saa nähä koska porukka alkaa huomaamaan... :D
 
Angelsounds (sikiön sydänäänidoppleri kotikäyttöön) Mä.tilasin tuolta ton ylimmän, näytti nyt olevan tarjouksessa 25 euroa, normaalisti 50 :) toi oli ainaki luotettava kauppa ja ne toimittaa sen ovelle asti, kuuluu hintaan. Oon ollut siihen tosi tyytyväinen, alussa on vöhän vaikeempi löytää ne sydänäänet kun vauva on niin pieni mut kyl ne pienen harjottelun jälkeen löytyy aika nopsaan:) sit vaan kattoo kellosta aikaa ja laskee muutamaan otteeseen et paljonko niitä siihen minuuttiin tulee. Suosittelen, saa mielenrauhan kun ei vauva liiku. Sit myöhemmin sillä kuulee myös ne potkut, ne on ollu tosi hauskoja :D
 
Joo no niin se olis nytkin 25,95€ :) Yritän tässä pitää kauheeta myynti puhetta miehelle ;) Toi ois kyllä ihan mahtava juttu jos kotiin tilais :) Tuliko se sit kuinka nopeesti kotiin? Oon vissiin vähän hurahtanu näihin vauva juttuihin, oon liittyny jo nyt (RV 11+6) kaiken maailman vauvakirja kerhoihin yms :D
 
kaverit joille oon kertonu ni on ottanu hyvin samoin miehen siskot.. kaikille en toki oo kertonu en edes omille vanhemmille koska: Äiti on aina tai nyt muutaman vuoden ajan tolkuttanu siitä miten ehkäsy on tärkeetä ja jos lapsi tulee ni elämä on pilalla ja pitää olla sitä tätä tuota että sen voi hankkia yms yms. eli en tiiä miten sen kertoisin! toisaalta saatan myös ihan turhaan stressata ja ottavatkin sitten hyvin tän ilo uutisen :D isälläkin on 50kymppiset ensivuonna ni siin onki lahjaa riittämiin :D ja la on pikkusiskon 18 vuotispäivästä seuraava :D joidenkin kavereiden reaktiota odotan koska aika monella on niiin vahvat mielipiteet ja itsekkin olin viimevuonna "teiniäitejä" vastaan...:whistle:

yhdellä mun 19 vuotiaalla kaverilla on jo tenava, synty keväällä. (no sekin on otettu huostaan) ja sitten luokkalaisella oli kans mut hää oli iältään jo 26.

tänä aamuna käytin tekosyynä vatsakipua ettei tarvi nousta sängystä aikasee ;) vaikka siis kipuja ei oollut! (huijari olo!) ja mies vaan silitteli päätä ;):heart:
 
Doppleri tuli mun mielestä noin viikon päästä, ne lähetetään espanjasta et ei se ihan vaa paris päivässä tuu :)

meiän äiti ja kaikki sukulaiset on kans aina saarnannu ehkäsystä ja siitä et jos jotain käy ni tehään abortti tai elämä on pilalla-,- ehkä säkin piituska saat yllättyä:) se on ihan kamalaa kertoa, mua ei oo ikinä pelottanut niin paljon :D mut kyl siihen ajatukseen sit pikkuhiljaa tottuu:)
 
niin ja turha se on enää itkee kun se selviää jokatapauksessa jossain vaiheessa! =)
että pitää täs alkaa ihan tosissaan skarppaamaan sen kertomisen kans :) asun vaan nykysin toisella puolen suomea joten tietäs vaan miten kertois :D
 
Mua pelotti kans ihan kamalasti kertoa MUN vanhemmille, koska he on aina ollu sitä mieltä, että ''koulu on kaikki kaikessa'' ja hyvä ammatti siihen päälle -.- Mutta kun sitten kerroin vihdoin, että nyt olis asia niin että meille olis vauva tulossa niin meijän äiti oli ihan ''sekaisin'' onnesta ja nyt hössöttää kokoajan :) Mut ihana fiilis tuli ku sai sen ns. hyväksynnän :)
Tuo doppler nyt kiinostais niin kovasti ja kun ei tosiaan mikään pahan hintainen :)
Mutta mites teidän viikonloppu on sujunut? :hug:
 
Tääl on viikonloppu menny kivuliaasti, vauva on nyt ruvennu laskeutumaan oikeen urakalla, koko ajan kairaa itseään syvemmälle ja voin kertoa et sattuu. Pari tuntia sit valahti entistä alemmas niin et aloin itkeä ku sattuu niin paljon, ei pysty ees kävelemään :/ tänään ajettiin siskon kans espooseen ja ostettiin kaikkea supersöpöä babyshower kamaa kun ne on ens lauantaina=).saa jotain muuta ajateltavaa onneks. Ootteko meinannut pitää vauvakutsuja? :)
 
Voi ei ;s pärjäile <3 ! No mä ite oon kyllä miettiny, et olis kiva pitää :) Kastatteko lapsenne vai nimijäiset ? Meillä pidetään nimijäiset samalla meiningillä ku ristiäiset mut ilman pappia :D mama19onko tnä helpottanu kivut?
Tänään saadaan jo ''juhlia'' yhden etapin ylittämistä, meinaan tuli RV 12 täyteen <3
 
Meillä pidetään ristiäiset vaikken ite kuulukkaan kirkkoon :) ku sitten ku lapsi kuuluu ni päästään kaikkiin seurakunnan kerhoihin ja muskariin :) mua ei oikeen uskonto kiinnosta mut noi on aika neutraaleja =) ja pääse sit 15 vuoden päästä riparille :D mäki pysyttelin kirkon kirjoissa vaan sen takia ja sit täysikäsenä erosin :D

tääl kivut jatkuu vaan, toivottavasti tää laskeutuminen ei vaan tarkota et hän ois pian jo tulossa :/ yrittäkää nauttia nyt kun vielä pystytte, vaiks näit lueskeli niin en uskonu kuin hirveen kipeetä tä loppuraskaus on :D tuntuu ku joku ois alakautta työntäny melonin sisään ja sit kävelee ympäriinsä niin et se painaa koko ajan tonne kohdunpohjaan :D ihanaa <3
 
Viikonloppu menny onneksi aika rauhallisesti, tänään tosin mies sai autoonsa 6 bassoa huutamaan joten se siitä rauhallisuudesta kun talokin tärisee...-.- (jollakin jääny amis-vaihe elämättä)
en oo kerenny ees vauvakutsuja pohtimaan, olishan ne kyllä varmaan ihan mukavat :D
Kyllä ristiäiset pidetään vaikka itse en kirkkoon kuulukkaan just sen takia ku en nää asiaa itselle tärkeäks tai mitenkään todelliseks. mutta lapsi saa sitten aikuisena itse päättää niikuin moni muukin :) ja rippikoulun jälkeen saa aina rahaa joten miks viedä ilo lapselta
 
Lyhyesti kuulumisia.. Eli meille ostettiin eilen vaunut, Emma Alu Combit ostettiin, käytettynä mutta lähes uudenveroset beiget :) Halpiksenahan noiden maine on, mut meille sopis ku nappi silmään ominaisuuksien, hinnan, koon ja painon mukaan :)
Meitin vauva myös kastetaan, sillä kuulutaan molemmat kirkkoon, vaikkei uskonnollisia ollakkaan.

Mä miettisin alkuun kanssa doppleria, mut olisin varmaan tullut hulluksi, jos en joka kerta olis ääniä löytäny. Nyt tietääkin pikkumiehen menoista jo liikkeiden perusteella, joten enää en doppleria tarttiskaan :D Joten olen ihan tyytyväinen etten hankkinut.

Meillä nyt koossa 22+4
 
Hei. Itse olen 92-syntynyt äiti. Vauvani on kyllä jo 4kk, mutta oli hauska huomata, että täällä on nyt meidän ikäisille oma ketjukin. Silloin itse kun olin raskaana niin tuntui, ettei oikein ollut muita 92-syntyneitä vaan kaikki oli vanhempia.
Kuitenkin, jos joku haluaa lueskella vauva elämäämme niin kirjoittelen blogia osoitteessa: Pikku Seikkailija

Ja huomasin, että piituska olet Lapualta. Pää alkoi heti raksuttamaan, että kukakohan 92-93 on raskaan Lapualta, mutta en keksinyt sinua. Itse asustelen myös Lapualla, joten jos vaikka vauvan synnyttyä kaipaat äitiseuraa niin täältä saa ihan mielellään1 :D

Onnea ja hyviä vointeja kaikille raskausaikaan! Itselläkin on ollut jo pientä kaipausta olla taas raskaana, mutta saa nähdä. ;D
 
Noniin nyt on pieni rakas nähty ja kuultu ensimmäisen kerran <3 Mahtava ultraaja sattukin meille, nuori ja todella ystävällinen :)
Mies oli ihan onnesta sekaisin ja kyllä siinä itselläänki meinas kyynel tipahtaa <3 Siis tää tunne on jotain maailman ihaninta, nyt sen ymmärtää :) Meillä laskettu aika muuttui muutaman päviän eteen päin eli nyt olisi 27.3 :) Ja jotenkin kyllä oon ihan varma, että poika on tulossa :)
 
Mutta sehän on vaan hyvä? :) Missä vaiheessa raskautta ootte alkanu ostelemaan kaikkea vauva tavaraa?
Mä kans yks päivä mietin, että voisin alkaa kutomaan kun ennen aika paljon tykkäsin siitä, mutta sit se jotenkin jäi o_O
Tuo ultra oli ihan valtava helpotus kun näki ja kuuli, että kaikki on hyvin. Kun mä nyt olen varmaan viimeiset viikot nähny kaikkia unia missä kaikki ei mene ihan niinkuin pitäisi :/
Ja nyt ultraaja sano, että unelias ja terve pikkuinen siellä on :)
 
teddybear Joo siis en oo syntyperänen lapualainen ja tänä kesänä vasta muuttanu tänne :) joten tuskin tiedätkään! turhaan päätäs raavit verille :D
mutta mukava kuulla että on muitakin ja seuraks astikka :)

Tää päivä menny kokonaan sängys maaten päänsäryn kans:mad: ihan järkyttävää ku se on niska/hartija perästä, pitäs hierojalle mennä! mutta nyt hernekeitto ja pannari kutsuuuu-->:heart:
 

Yhteistyössä