90cm vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iidanäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tyttö 1v9kk, suurimmasta osasta vaatteita mahtuu vielä 86cm. Osa on jo noita 90 senttisiä. Pikkuruinen on meidän prinsessa kooltansa kyllä!

poika 2 v. Vaatteet ovat kokoa 92-98 cm riippuen vaatteesta. Lapsella on pituutta noin 93 cm, eli karkeasti sanottuna 90 cm vaate sopii lapselle, joka on max 90 cm pitkä .

Puolitoistavuotiaan talvihaalari oli 90 cm.
Nyt 2 ja ½ puserot on 104 ja housut 92! Ei, ei se ole gorilla vaan puseroiden pitää olla niin isoja että neiti Mää Itte saa ne itse pois.

Esikoisella oli 2 vuotiaana 90 cm käytössä. Kuopus nyt 1v 4kk ja 80 cm sekä 86 cm käytössä. Molemmat tytöt aika hoikkia ovat. :D Veljen tyttärellä oli vuoden vanhana 90 cm vaatteet, on aika pitkä ja vähän isompaa tekoa muutenkin.

pojalla oli 90 senttiset alle 1,5v:nä.

Tytöllä nyt ikää 1v8kk ja käyttää 80 senttisiä. Jotkut voi olla 74 senttisii ja toiset jopa 86 senttisii.

Vaatekoot on niin yksilöllisiä kun lapsia on niin eri kokoisia...

Kiitoksia kaikille vastanneille :flower:
Ihanaa kun sain näin paljon vastauksia =)

Ostin tytölleni villapuvun, joka on kokoa 90 ja halusin vähän tämän kysymyksen avulla tietää, että sopiiko puku vielä ensi vuonna. Vai käykö niin, että puku on nyt iso ja ensitalvena se on pieni. Mutta vastauksien pohjalta näyttää sille, että puku sopii vielä ensikin vuonna =)

Mulla ei nyt ole sitten tarkoitus haukkua kenenkään lapsia.
Eli normaali mitta 90cm on pojalla n.2v6kk ja tytöllä n.2v10kk.
Mutta sitten on niitä lapsia jotka kasvaa normaalimitan alapuolella tai sitten yläpuolella. Esim. meillä esikoinen alapuolella ja kuopus taa yläpuolella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 10:45 annukka83 kirjoitti:
Mulla ei nyt ole sitten tarkoitus haukkua kenenkään lapsia.
Eli normaali mitta 90cm on pojalla n.2v6kk ja tytöllä n.2v10kk.
Mutta sitten on niitä lapsia jotka kasvaa normaalimitan alapuolella tai sitten yläpuolella. Esim. meillä esikoinen alapuolella ja kuopus taa yläpuolella.

Meihin sopii tuo mitta. 90 cm käytössä 3 ikävuoden molemmin puolin... Itse ostan aina liian isoja vaatteita, saahan niitä sitten käärittyä. Nyt harmittaa, kun tuo 3 vuotias sai lahjaksi vaatteita, joissa koko oli 86.

Sitä niin toivoisi, että sukulaiset ym. käyttäisivät mieluummin tuota standardimittaa kuin omaa päättelykykyään. Yhdessä paidassakin jonka poika sai lahjaksi luki lapussa 86 cm - 1,5-2 v. ja mummo kyllä tiesi tulevansa 3 vuotis synttäreille :(

Yhteistyössä