Mä en kyllä suosittelisi noita maissinaksuja. Mielummin vaikka niitä vihanneksia pilkottuna tms. Mitä siitä 2-vuotiaan syömisestä muka tulee jos 7kk vetää vieressä herkkuja?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja wert:Sormiruokailu onnistuu iman pinsettiotetta. Lapsen ruokaa ei tarvi silputa pieniksi paloiksi, vaan anna sille pienelle kunnollisia nyrkkiin meneviä paloja ruokaa käteen. Siinä on hyvä nuolla, imeskellä, jyrsiä, puristella ja liiskata ruokaa. Ihmettelen kun lapset ei saa itse syödä ja tutustua ruokaan kaikilla aisteilla.
Ja vielä, aluksi kakominen kuuluu asiaan. Pian oppivat siirtämään ruoan palat takaisin möyhenettäväksi. Yksin ei tietenkään jätetä ruokailun ajaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:Mä en kyllä suosittelisi noita maissinaksuja. Mielummin vaikka niitä vihanneksia pilkottuna tms. Mitä siitä 2-vuotiaan syömisestä muka tulee jos 7kk vetää vieressä herkkuja?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:Siis syötätkö sä 2-vuotiasta?![]()
alkaa kyllä syömään itse, mutta toisinaan syötän ruuan loppuun... ei taho malttaa ite syyä.
Älä syötä vaan anna syödä sen mitä ite jaksaa ja sitten katella kun muut syö loppuun oman ruokansa, ja sit pois pöydästä. Alkaa pian syödä ite annoksensa ku huomaa että nälkähän tässä muuten tulee.
kyllä syötän.. meil on tehty jo se selväksi että ruokapöydästä ei poistuta kesken ruokailun tai ruoka lähtee roskiin.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Ei kai sitä pinsettiotetta opi jos ei harjoittele.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja wert:Sormiruokailu onnistuu iman pinsettiotetta. Lapsen ruokaa ei tarvi silputa pieniksi paloiksi, vaan anna sille pienelle kunnollisia nyrkkiin meneviä paloja ruokaa käteen. Siinä on hyvä nuolla, imeskellä, jyrsiä, puristella ja liiskata ruokaa. Ihmettelen kun lapset ei saa itse syödä ja tutustua ruokaan kaikilla aisteilla.
Ja vielä, aluksi kakominen kuuluu asiaan. Pian oppivat siirtämään ruoan palat takaisin möyhenettäväksi. Yksin ei tietenkään jätetä ruokailun ajaksi.
meil saa koskea ruokaan.. ja annanki ruokaa käteen. Niin ja kakominen tai isot palat ei niinkään ole se ongelma. Koska oon syöttäny kotiruokaa tai sit jos me syömme jotain sellaista mitä vauvalle ei voi antaa oon antanu niitä 8kk ikäisille tarkoitettuja purkkiruokia joissa on jo isompia paloja (mut laittanu haarukalla niitä pienemiks)
Siis ruokapöydässä ruokailun aikana yhen pitää istua suu tyhjänä? Omistuista meininkiä siellä. :OAlkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:Mä en kyllä suosittelisi noita maissinaksuja. Mielummin vaikka niitä vihanneksia pilkottuna tms. Mitä siitä 2-vuotiaan syömisestä muka tulee jos 7kk vetää vieressä herkkuja?
sepä se.. ja en haluais opettaa lapsia siihen että suussa pitää aina olla jotain.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:Siis syötätkö sä 2-vuotiasta?![]()
alkaa kyllä syömään itse, mutta toisinaan syötän ruuan loppuun... ei taho malttaa ite syyä.
Älä syötä vaan anna syödä sen mitä ite jaksaa ja sitten katella kun muut syö loppuun oman ruokansa, ja sit pois pöydästä. Alkaa pian syödä ite annoksensa ku huomaa että nälkähän tässä muuten tulee.
kyllä syötän.. meil on tehty jo se selväksi että ruokapöydästä ei poistuta kesken ruokailun tai ruoka lähtee roskiin.
No miten tää teiän sääntö sulkee pois sen, että lapsen pitäisi syödä ite? Vai onko lautanenkin oltava tyhjä ennen ku kukaan saa poistua paikalta? Aika natsimeininki. Jos ei ruoka maistu ite syöden, niin sitten jättää loput syömättä ja istuu pöydässä kunnes muutkin on syöny ja sit loppuruoka roskiin tai minne ikinä laitatkin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis ruokapöydässä ruokailun aikana yhen pitää istua suu tyhjänä? Omistuista meininkiä siellä. :OAlkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:Mä en kyllä suosittelisi noita maissinaksuja. Mielummin vaikka niitä vihanneksia pilkottuna tms. Mitä siitä 2-vuotiaan syömisestä muka tulee jos 7kk vetää vieressä herkkuja?
sepä se.. ja en haluais opettaa lapsia siihen että suussa pitää aina olla jotain.
Alkuperäinen kirjoittaja wert:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja wert:Sormiruokailu onnistuu iman pinsettiotetta. Lapsen ruokaa ei tarvi silputa pieniksi paloiksi, vaan anna sille pienelle kunnollisia nyrkkiin meneviä paloja ruokaa käteen. Siinä on hyvä nuolla, imeskellä, jyrsiä, puristella ja liiskata ruokaa. Ihmettelen kun lapset ei saa itse syödä ja tutustua ruokaan kaikilla aisteilla.
meil saa koskea ruokaan.. ja annanki ruokaa käteen. Niin ja kakominen tai isot palat ei niinkään ole se ongelma. Koska oon syöttäny kotiruokaa tai sit jos me syömme jotain sellaista mitä vauvalle ei voi antaa oon antanu niitä 8kk ikäisille tarkoitettuja purkkiruokia joissa on jo isompia paloja (mut laittanu haarukalla niitä pienemiks)
No miksi sitten et voi antaa lautaselta perunaa, keitettyä porkknanaa, kuivahtanutta ruisleipää, sitä kurkkua, hedelmiä, marjoja... On vauvakin tyytyväinen kun saa osallistua. En nyt oiken käsitä mikä ongelma sulla on.
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Siis teet niin, että syötät sen 7kk ikäisen samaan aikaan kun itse syöt. 2-vuotias syö itse.
Alkuperäinen kirjoittaja wert:No miksi sitten et voi antaa lautaselta perunaa, keitettyä porkknanaa, kuivahtanutta ruisleipää, sitä kurkkua, hedelmiä, marjoja... On vauvakin tyytyväinen kun saa osallistua. En nyt oiken käsitä mikä ongelma sulla on.
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Anteeksi vaan, mutta kovin nihilistiseltä vaikuttaa tuo teidän touhu. "Ei anneta ruokaa toisten lautaselta" ja "ruuat menee roskiin" jne.
Meillä useimmiten tehdään niin, että aikuiset syö ensin ja lapset (2,5 ja 1) syötetään sitten kun ruoka on kunnolla jäähtynyt. Toinen syöttää isomman ja toinen pienemmän. Näin varmaan mennään vielä pitkään - niin kauan kuin tarvitsee.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Anteeksi vaan, mutta kovin nihilistiseltä vaikuttaa tuo teidän touhu. "Ei anneta ruokaa toisten lautaselta" ja "ruuat menee roskiin" jne.
Meillä useimmiten tehdään niin, että aikuiset syö ensin ja lapset (2,5 ja 1) syötetään sitten kun ruoka on kunnolla jäähtynyt. Toinen syöttää isomman ja toinen pienemmän. Näin varmaan mennään vielä pitkään - niin kauan kuin tarvitsee.
joo.. meil syödään yhtä-aikaa.. tai vauvan syötän sillä aikaa kun isomman ruoka jäähtyy ja sit kutsun isän ja isomman syömään. Ei meil lapset suostu siihen et eivät pääse vanhempien kans yhtäaikaa syömään ja mitä siitä tulee ku märisevät vieressä nälkäänsä.
Ennemmin niin päin, et ensin lapset ja sit aikuiset
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ..............:Alkuperäinen kirjoittaja ap:..
Seuraa meidän muiden syömistä ja inisee itelle suuhunlaitettavaa. Siitä oon pitäny kiinni ettei kenenkään lautaselta sille mitään anneta.pää penkinreunalle jos vaik sais suuhun jotain.
Hetken luulin, että puhut teidän koirasta...
Sellasia söpöjä lemmikkejähän ne on, sekä hauvat että vauvat. Neliveto päällä ja ruuan muruja etitään lattioilta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Anteeksi vaan, mutta kovin nihilistiseltä vaikuttaa tuo teidän touhu. "Ei anneta ruokaa toisten lautaselta" ja "ruuat menee roskiin" jne.
joo.. meil syödään yhtä-aikaa.. tai vauvan syötän sillä aikaa kun isomman ruoka jäähtyy ja sit kutsun isän ja isomman syömään. Ei meil lapset suostu siihen et eivät pääse vanhempien kans yhtäaikaa syömään ja mitä siitä tulee ku märisevät vieressä nälkäänsä.
Eikö se isä vois vahtia 2v:n syömisen, jos se lautanen kerran on saatava tyhjäksi, ja ite syöt samalla kun syötät vauvan?
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Ai nyt luin loppuun.. Onpa outo meininki. En oo vielä tervettä 2-vuotiasta nähnyt, joka ei osais syödä itse. Siitä vaan opettelemaan ja sinä syötät vauvan samalla kun itse syöt. En ymmärrä ongelmaa..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:joo.. meil syödään yhtä-aikaa.. tai vauvan syötän sillä aikaa kun isomman ruoka jäähtyy ja sit kutsun isän ja isomman syömään. Ei meil lapset suostu siihen et eivät pääse vanhempien kans yhtäaikaa syömään ja mitä siitä tulee ku märisevät vieressä nälkäänsä.