7kk ikäinen kinuaa ruokaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
.. meil tullu jonkiasteinen ongelma tästä.

Syötän yleensä tuon juuri 7kk täyttäneen ensin, sit laitan 2v:lle ja itelle ruuat pöytään (isä syö kans yhtä-aikaa). Vauva oppi tuossa pari viikkoa sitten istumaan ja on siitälähtien istunu syöttötuolissa pöydän päässä kun me syödään.

Seuraa meidän muiden syömistä ja inisee itelle suuhunlaitettavaa. Siitä oon pitäny kiinni ettei kenenkään lautaselta sille mitään anneta. Sormiruokailu meillä ei onnistu peukalo ongelmien takia (pinsetti otetta ei pysty tekemään). Oon sit muutaman kerran antanu kuivatun ruisleivän tai näkkärin, mut alkaa saamaan niistä niin isoja paloja etten uskalla antaa. Eilen annoin kurkusta palasen siitäki sai jauhettua ikenillä loven irti. Porkkanaa syö hetken ja tiputtaa lattialle (kait se ei maistu millekkään). Ilmeisesti tein virheen ku annoin tuon leivän.

Oon yrittäny et syöttäisin sitä samalla ku syön ite, mut sit se on sitä, et vauvalle, omaan suuhun 2v:n suuhun... tai syöt ite ku muu perhe on syöny jolloin yleensä se vauva istuu siinä syöttötuolissa ja vikisee.

Emme ole antaneet sille herkkuja (jäätelöä, karkkia, keksiä), mut ku näkee et syömme välipalaksi jotain "herkkua" tai yleensäkki jotain ilmestyy pikku pää penkinreunalle jos vaik sais suuhun jotain.

Annanko vikistä, vai alanko antaan leivästä sopivan kokoisia natusia suuhun

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anna lusikka toiseen käteen ja maissinaksu toiseen käteen niin saa toinen olla tärkeenä ja opetella seuraamalla isompien pöytätapoja.

oon antanu lusikan, mut sillä aikansa hakataan ja viskataan lattialle, ni sit alkaa itku siitä kun se lusikka on siellä lattialla ja äidin ruokailu on sitä et nostelee lattialle tippuneita tavaroita

Anna jotain syötävää. Maha täytten ensin ruokaa, niin kuin olet tehnytkin. Sen jälkeen saa syödä jotain lisää kuten niitä maissinaksuja, jos vielä haluaa. Hänestä on nähtävästi tärkeää saada syödä samaan aikaan teidän kanssa. Ja jos syötte hetrkkuja, anna hänelle jotain terveellisempää siinä samassa. Täytyyhän hänenkin päästä pöytään . :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Siis syötätkö sä 2-vuotiasta? :o

alkaa kyllä syömään itse, mutta toisinaan syötän ruuan loppuun... ei taho malttaa ite syyä.

Älä syötä vaan anna syödä sen mitä ite jaksaa ja sitten katella kun muut syö loppuun oman ruokansa, ja sit pois pöydästä. Alkaa pian syödä ite annoksensa ku huomaa että nälkähän tässä muuten tulee.

Anna lusikka toiseen käteen ja maissinaksu toiseen käteen niin saa toinen olla tärkeenä ja opetella seuraamalla isompien pöytätapoja.

oon antanu lusikan, mut sillä aikansa hakataan ja viskataan lattialle, ni sit alkaa itku siitä kun se lusikka on siellä lattialla ja äidin ruokailu on sitä et nostelee lattialle tippuneita tavaroita

Niin siis sellaista se vaan on :headwall: miten joku voi olla noin suoraan sanottuna tyhmä :o :o voi jessus lue nyt itseki toi oma juttusi vaikka ääneen :o

Sellasta se äidin elämä on. Eihän sitä sieltä heti tarvii käydä nostamassa, oppiipahan olemaan heittelemättä kun ei saa heti takasin.

Sehän on ihanaa, kun koko perhe syö yhdessä. Lapselle lusikka käteen ja omaa ruokaa eteen! Tai sitten maissinaksuja ja valmiiksi pilkottuja kasviksia tai keitettyjä herneitä ym. Siinä se pinsettiote harjaantuu, kun saa harjoitella. Ja 2v syömään itse!! kaikesta se ongelma muodostuukin, ei millään pahalla..

..
Seuraa meidän muiden syömistä ja inisee itelle suuhunlaitettavaa. Siitä oon pitäny kiinni ettei kenenkään lautaselta sille mitään anneta.pää penkinreunalle jos vaik sais suuhun jotain.

Hetken luulin, että puhut teidän koirasta...

Sormiruokailu onnistuu iman pinsettiotetta. Lapsen ruokaa ei tarvi silputa pieniksi paloiksi, vaan anna sille pienelle kunnollisia nyrkkiin meneviä paloja ruokaa käteen. Siinä on hyvä nuolla, imeskellä, jyrsiä, puristella ja liiskata ruokaa. Ihmettelen kun lapset ei saa itse syödä ja tutustua ruokaan kaikilla aisteilla.

Ja vielä, aluksi kakominen kuuluu asiaan. Pian oppivat siirtämään ruoan palat takaisin möyhenettäväksi. Yksin ei tietenkään jätetä ruokailun ajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Siis syötätkö sä 2-vuotiasta? :o

alkaa kyllä syömään itse, mutta toisinaan syötän ruuan loppuun... ei taho malttaa ite syyä.

Älä syötä vaan anna syödä sen mitä ite jaksaa ja sitten katella kun muut syö loppuun oman ruokansa, ja sit pois pöydästä. Alkaa pian syödä ite annoksensa ku huomaa että nälkähän tässä muuten tulee.

kyllä syötän.. meil on tehty jo se selväksi että ruokapöydästä ei poistuta kesken ruokailun tai ruoka lähtee roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ..............:
..
Seuraa meidän muiden syömistä ja inisee itelle suuhunlaitettavaa. Siitä oon pitäny kiinni ettei kenenkään lautaselta sille mitään anneta.pää penkinreunalle jos vaik sais suuhun jotain.

Sellasia söpöjä lemmikkejähän ne on, sekä hauvat että vauvat. Neliveto päällä ja ruuan muruja etitään lattioilta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ..............:
..

koirasta.. meil tämä natiainen nousee jo puutavasten seisoon ja tulee keittiöön tuolin viereen kattoon mitä me syödään

Uusimmat

Yhteistyössä