7.vee pojan lippis vaatimus. Onko muita?

  • Viestiketjun aloittaja Hanski
  • Ensimmäinen viesti
vieras äiti
Valiettavaa vain on, että vaikka sitä omaa lastaan kuinka yrittää opettaa olemaan välittämättä muiden sanomisista ja käskee pukea päälle sitä mitä äiti haluaa, niin varsinkin isoissa kaupungeissa sanomista tulee jo alle kouluikäisten keskuudessa jos on jotain poikkeavampaa kuin muilla oli se sitten lippis, pyörä tai vaikka vain t-paita. En itse ainakaan pakota 7v poikaani menemään syksyllä kouluun nalle puh-lippiksessä tms ihan vain sen takia, että joku saa kiusata. Ja kyllä meilläkin on lapsille opetettu aivan samat asiat, mutta maailma on julma paikka! Ei tarvitse ostaa kalliita merkkivaatteita kylläkään, mutta ehkä hiukan voi sitä lasta kuunnella, että mitä "kuuluu" heidän ikäistensä esim vaatetukseen.
 
"Viikuna"
Juu, kyllä käppi on ollut kova sana 7-12 -vuotiaiden poikien joukossa, olen huomannut! Ei sitä läheskään kaikilla ole, kaikki ei varmaan edes halua, mutta sanotaan että ainakin 10 %:lla pojista sellainen on. Kannattaa muuten sitten huithapeleimpia poikia jotenkin vastuuttaa itsekin sen lakin ostoon - jos se nimittäin menee hukkaan, kuten helposti käy, niin kirpaisee lapsen omaakin lompsaa sitten.
 
vanhus2
olen aivan samaa mieltä vanhuksen kanssa että käpit ja muut roikkuvat vaatteet on hienoja ja mullaki poika joka on n.50 vuotta ja sillä on monta käppiä ja roikkuvia vaatteita.
 
"vieras"
Mä en taas suostu feikkejä ostamaan on sit kysymys lippiksestä (cap) tai vaikka crokseista. Mä en halua tukea piraattituotantoa.
Ja onhan aito aina muutenkin kestävämpi, kuinka moni palstamamma kehtaa kulkea feikki lois vuitton kainalossa? tai purberryn kopio takissa?
 
"joo"
ilmeisesti asiat olleet (ainakin tähän asti) hyvin, poika 10v, koskaan ei ole vaatteiden takia kiusattu, eikä ole tarvinnut tietynmerkkisiä - laisia vaatteita ostaa. Ja pk-seudulla asutaan, varakkaalla alueella, jossa ihmiset kyllä ostavat noille kullanmuruilleen vaikka mitä merkkivaatteita.
 
W
En lähtisi ostelemaan lapselle tai nuorelle vaatteita tämän "kaverien takia". Oli se syy sitten se, että niin sanotut kaverit kiusaavat häntä jostakin vaatteesta tai kun "kaikilla muillakin on" ja siksi se pitäisi hänenkin saada. Minusta tuo touhu tulee menemään aina vain hullummaksi ja kalliimmaksi jos siihen lähtee vanhemmat mukaan.
 
"vieras"
En tiedä onko jo sanottu, mutta ei tämä mikään uusi ilmiö ole. 80/90-luvulla NHL-lippiksessä piti olla lipassa kahdeksan raitaa ja lipan alapuoli vihreä. Muuten asiasta sai varmasti kuulla.
 
JJJV
[QUOTE="vieras";23975912]Meillä saivat ekaluokalla ne keltaiset liikennelippikset ja hyvin kelpasi vielä tokalla. Nyt on maastonvärinen lierihattu ja hyvin tykkää, muutenkin tykkää maastokuvionneista.

Muuten ostellaan vaatteita, mutta erikoisimmista pitää maksaa itse. Tuollaisen käpin voisi ostaa halutessaan, kympillä voisin osallistua kustannuksiin. Euron viikkoon saa rahaa mutta synttäreinä enemmän joilla voisi sitten halutessaan ostaa. Sitten saa muualtakin rahaa, vaikka pulloja tai tölkkejä keräämällä. Eskari on kunnostautunut tossa tölkkien keräämisessä meillä eniten.[/QUOTE]

Kanttiii ostaa käppi ne on upeita eikä järkyttäviä
 
1341
Ostin eilen pojalle 8v sellaisen suoralippaisen lippiksen. Pojan toive ja itse valitsi sen. Siinä oli sellainen hopeinen tarra, jota olin jo repimässä pois, mutta poika kielsi. Maksoi 13 euroa.
se on epäaitopaska, ja
kaikki jotka sanoo että käpit on rumia tai jtn ja että vitun merkkivaateita pitää
olla eikä feikkeja, kaikki merkkivaatteet ovat kopioita eli ''feikkejä'' jotka ovat
ostettu muualta kuin neweracap.com ista !!! Ja jos on hopea tarra se on epäaitopaska!!
 
Antakaa olla massaa
Minä ostin pojalle täältä: http://www.capstore.fi/ mm. tarjouskorista löytyy ihan edullisesti aitoja "käppejä". Eli NHL ja NBA snapback lippiksiä / caps.
 
........
Meillä ei pojilla edes ole lippistä tällä hetkellä, ihan on kuulema turha ja tippuu päästä kun kiipeilee. Ja kun aurinkokaan ei enää porota. Päätä suojaamaan kai se on alunperin tarkoitettu? Opettakaa lapsenne olemaan välittämättä muiden mielipiteistä ja ajattelemaan itse.
 

Yhteistyössä