7.vee pojan lippis vaatimus. Onko muita?

  • Viestiketjun aloittaja Hanski
  • Ensimmäinen viesti
mie
Meillä ollut sama homma 6-v:n ja 10-v:n kanssa.. En ollut ikinä edes kuullut mikä on "Cappi", mutta nyt olen oppinut jo vähän. Aitoja sellaisia en suostunut ostamaan, halvemmat kopiot kumpikin sai. Vaan 6-v meinasi olla kiven kovaa sitä mieltä, että hälle kelpaa vain aito... Huh, kaikenlaisia villityksiä sitä onkin. Ala nyt tuon ikäisille ostamaan 40-50 euron lippistä, huh..
 
bdt
Alkuperäinen kirjoittaja Hanski:
Meidän pihalle ilmestyi poikia joilla oli nii sanotut kalliit muoti vaatteet. Ja haukkuivat poikani lippistä epäaidoksi, koska siinä lipassa ei ollut kahdeksaa viivaa ja se ei ollut "cappi". Nyt poika sitten ei paa hattua päähän millään. En haluais antaa periks ja ostaa lippistä joka maksaa 30e. Miten saan selitettyä pojalle nii et ymmärtäis ettei sellaista hattua tarvita, mutta ilman itkua...
No elämässä nyt vaan tulee tuollaisia tilanteita vastaan . Me ollaan joskus puhuttu asioista niin että aina ei voi tehdä muille mieliksi eikä siinä olisi mitään mieltäkään,aina ilmestyy joku joka arvostelee sinua . Pitää ajatella omilla aivoillaan. Jos haluaa laittaa viimeiset pennoset muodikkaisiin vaatteisiin niin sille ei loppua näy. Puhu lapselle järkeä. Muoti vaihtuu, jotkut eivät osaa päteä muuten kuin näyttämällä että heillä on varaa olla aina muodissa mukana.
Kallis lippis aiheuttaa pahaa mieltä varsinkin jos se katoaa.
Kyllä lapset ymmärtävät nämä asiat kun selkeästi selittää miksei ole varaa ostaa kalliita vermeitä kauden alkaessa.
Ja joskus voi sitten ostaakin ja iloita siitä .
 
ohikulkija
Minulla 15v-poika, käy jopa töissä kodin ulkopuolella ja käytti hirveen määrän rahaa 4 tuollaseen pikkusen erilaisiin. Tosi tärkeitä sille ja katsoo tarkkaan mitkä vaatteet minkä lippiksen kanssa. Nyky teinit on oikeasti tosi tarkkoja pukeutumisestaan. Ja kaikkiahan jostain asiasta joskus kiusataan, ei ole vanhempien asiakaan olla hyysäämässä kun joku vähän mollaa, sellasta sattuu ja elämä on,,,,ei saa olla curling vanhempi! Jotkut ei välitä sellasista vaate asioista ja ovat yleensä omassa porukassa ja nämä tekstiilielvikset omassaan,,,
 
Onneksi mun poika ei edes halua lippistä "ne on junttimaisia" (jep, tämän hän on oppinut minulta, tilanteessa jossa pyysin miestä jättämään lippiksen pois kun lähdettiin kauppaan ).

Enkä maksaisi rumiluksesta 30 ?.
 
yöks
nuo lippikset on ihan kamalan rumia, eikä istu kenenkään päähän. älytöntä tuo pikkupoikien merkkivaatepelleily, ollaan niinku jotain gangstoja new yorkista ja kuljetaan pellevaatteissa ja vanhemmat peesaa ja maksaa itsensä kipeiksi, "ettei meidän jyripetteriä vaan kiusattais, eikä jäis ulkopuoliseksi"

lapsista tulee laumasieluja jo pienestä pitäen.
 
nipsu
Alkuperäinen kirjoittaja ostja:
Virosta noita saa n.10? sataman kaupoista. Sieltä koko kylän pojille kerralla lakit...

10e ei saa mistään aitoi ne on jotain väärennettyjä johon on laittettu new eran ja basell jutut sillein hienosti siihen
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Voi juma!

Tätä mä just pelkään ja odottelen. Helkkari jos tässä joutuu sellasen kamalan capin hankkiin 7v:lle!! |O

Ei se kustannus oo niinkään iso ongelma ku "lippiksen" rumuus!!!
En tahdo pojalle sellaista en.
ittelläni on 6 aitoo cappii ja 1 piraatti oon 14 vee. pari niist o sellast rumaa en ooite ostanu. Mutta on niitä ihan hienojakin
 
Äiti x 5
Alkuperäinen kirjoittaja yöks:
nuo lippikset on ihan kamalan rumia, eikä istu kenenkään päähän. älytöntä tuo pikkupoikien merkkivaatepelleily, ollaan niinku jotain gangstoja new yorkista ja kuljetaan pellevaatteissa ja vanhemmat peesaa ja maksaa itsensä kipeiksi, "ettei meidän jyripetteriä vaan kiusattais, eikä jäis ulkopuoliseksi"

lapsista tulee laumasieluja jo pienestä pitäen.
Näin on !!!!
 
Cullin
Siis, no aidot yleensä tunnistaa siten, että kun kääntää lippiksen, siellä on jtn valmistajan leimoja siellä taka osassa, esim New Era, (Varma aito merkki) ja sitten joskus "capeissa" reunoissa on sellanen lippu, joka on New Eran lippu, takana lippiksessä, siis esillä saattaa olla sellainen "ankka", tai vaikka DC, tai jtn tekstiä. Ei se merkki mitään kerro, pää-asia, että valmistajan merkintöjä löytyy.
 
hei
joka aloittaa yläasteen ja ollaan katsottu kouluvaatteita, onneksi löydetty mukavia tarjouksia, mutta kyllä noihin on silti rahaa uponnut. Mitäs tykkäätte tällaisesta lööpistä jonka näin tämän päivän ilonassa: Ensi viikolla: " Ole valmiina syksyn muotiin, HANKI AINAKIN NÄMÄ, koululaisen uusi tyyli..
Että silleen..
 
vieras
Siis tehän juuri ruokitte tuota kiusaamista ja merkkivaatevimmaa - nimittäin ostamalla! Jos kukaan ei niitä lapsilleen ostaisi "ettei joudu kiusatuksi", säästyisi pitkä penni kaikilta vanhemmilta.

Koulupuvut takaisin :D
 
veera
Hei, me vanhemmat päätetään mitä lapsille ostetaan. Laitetaan yhdessä rajoja näille jutuille ja pidetään ns maalaisjärki matkassa. Eihän tässä taas ole mitään järjeä koko lippishommassa!
 
Pöh. En ostanut minäkään tommosta lippistä pojalle. Sanoin, että ihan sama vaikka muilla ois, meillä ei ole, eikä tule.

Ja kysyin sitte, että mikäs niistä kierolippasista on sitten se aito oikea myssy? Onko niissäkin yks oikea ja muut kopioita? Että mietippä nyt oikein järjen kans tätä hommaa. Ja että toki saat sen ostaa, mutta aika kauan joudut säästämään viikkorahoista sitä.

Sitte kelpasi Prisman käppi. =) En lähe tuohon varusteluun mukaan. Mulla on tietty käsitys perheistä/lapsista, jotka saa aina haluamansa, sen kalleimman ja sen oikeimman.
 
Minusta ne lippikset on kivannäköisiä.. Samaten minusta on hyvä asia et myös poikia kiinnostaa pukeutuminen, lökäpöksyisiä verkkarimiehiä näkee katukuvassa ihan liikaa.. kiva jos edes nuoret pukeutuu.. Itse ostan 10v pojalleni mielelläni kivoja kuteita =)
 
jaaha
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Mulla on tietty käsitys perheistä/lapsista, jotka saa aina haluamansa, sen kalleimman ja sen oikeimman.
Mitä haittaa on siitä, että antaa lapsen pukeutua niinkuin haluaa. Kun on löysää rahaa sen verran, että sitä voi laittaa vaikka lapsen pukeutumiseen.
 

Yhteistyössä