7 kk ei syö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korviketta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korviketta

Vieras
APUA! Miten saan 7 kk vauvan syömään korviketta? Kokeiltu on Aventin tuttipullosta, lusikasta hörpyttämällä ja nokkamukista sekä marja- ja lihasoseeseen sekoittamalla. Tyttö sylkee kaiken korvikkeelta maistuvan pois.

Vauva on ollut koko ikänsä pelkällä tissillä. Reilun viikon ajan olen yrittänyt syöttää korviketta, koska syömieni antibioottikuurien vuoksi maito tuntuu olevan lopussa.

Kokeile AINU- anatominen vellitutti luonnonkumista.

Meillä runsaalla rintamaidolla ollut lapsi ei ottanut tuttipullosta, koska oli tottunut imemään rintaa ja pullosta valui suoraan suuhun, suuttui ja huusi suu auki.

Ainu anatomisessa vellitutissa on vain 1 reikä ja YLÖSpäin (ei edessä kuten maitotutissa) ja vauva joutuu imeä siitä kuten rinnastakin, ja on rinnanmuotoinen ja vielä luonnonkuminen.
Tuosta Ainu vellitutista annan maidon, vellin ja vedenkin, siitä tosiaan joutuu imemään, se ei valu sieltä kun pitää pulloa alaspäin kuten maitotuteista ja tavallisista vellituteista.

Kokeile, meillä vauvalle kelpaa yhä vain tuo tutti rinnan lisäksi, tuttipullon mallilla ei ole väliä ja tuo tutti käy kaikkiin tavallisiin pulloihin. Löytyy S-marketin ja Prismojen hyllyistä ainakin.

Kiitos vinkistä! Täytyy heti kokeilla. Jos ei edelleenkään korvike uppoa, niin vika täytyy olla sen maussa.

Ovatkohan kaikki korvikeet saman makuisia? Meillä testattu tähän mennessä Tuttelia, Semperiä ja Nan-maitoa.

Meillä vain tissimaitoa juonut neiti lopetti tissittelyn itse 9kk vanhana. Ei niin ei. Koetin sitten juottaa korviketta, ei kelvannut. Neuvolan täti sanoi, että jos on jo noin paljon saanut tissiä, anna suoraan tavallista maitoa. Ei tarvitse sitten uudelleen opetella korvikkeesta tavalliseen maitoon, varsinkin jos on ollut ongelmia. Ja se kelpasi. Olin kyllä syöttänyt jo noin 7-8kk iästä Gefilus-jugurttia ja Gefilus- piimää, eikä mitään vatsanväänteitä tullut. Siispä hän siirtyi tissistä suoraan ykkösmaitoon jota meillä juodaan, tuossa 9kk iässä. Jos haluat kuitenkin juottaa korviketta, vain itsepintainen tarjoaminen auttaa, ehkä... Tai sitten juotat vettä ja annat maitotuotteen vaikka jugurtin muodossa, kunnes rohkenet siirtyä tavalliseen maitoon. Tsemppiä! Ai niin, jos meinaa maito loppua ja haluaisit vielä imettää, niin syötä niin usein kuin voit, pumpaa vaikka väleilläkin, itse olin kovassa kuumeessa kun vauva oli 6 viikkoa ja meinasi maito loppua siihen paikkaan, vauva huusi ja söi tunnin välein ja huusi taas, kun ei tullut maitoa. Sitä kesti viikon, ja sen jälkeen maitoa tuli koko kylän tarpeisiin:) Mutta sitten se taas tasoittui nopeasti. Ymmärrän kyllä vauvoja, korvike on pahaa....

Yhteistyössä