6kk vauvallamme on hörökorvat ja muut

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aamuuu

Vieras
Eli siis vauvalla on hörökorvat ja varsinkin pari naispuolista sukulaista aina puhuvat että "ehkä hiukset kasvaa ja peittää ne", "haukutaanko sitä hörökorvaksi" jne... Minusta on alkanut tuntua tämä todella kurjalta :( . Kiusata voi mistä vain, miksi sitä pitäisi nyt murehtia ? Miksi korvat on niin iso juttu?
 
Pyh ja pah, anna ihmisten länkyttää :)

Meillä noita hörökorvalapsia on useampikin. Tytön kohdalla hörökorvat eivät kaiketi ole ollut kenenkään mielestä ongelma, mutta pohjan kohdalla eräs sukulaisrouva totesi, että lapsen korvat pitää leikata.

Mä puolestani olen sitä mieltä, että tämä rouvashenkilö on itse leikkausta (lobotomiaa) vailla. Eipä tulisi pieneen mieleenikään mennä leikkauttamaan pojan korvia vain siksi, että ne nyt sattuvat olemaan höröt. En mä omiakaan hörökorviani ole leikkauttanut, joten miksi ihmeessä leikkauttaisin lapseni korvat?

Mua on lapsena kiusattu sukunimen, etunimen, painon, vaatteiden, naurutavan ja jos vaikka ja minkä muun syyn vuoksi. Mutta mua ei olla KOSKAAN kiusattu hörökorvieni vuoksi. Ei tosiaan ikinä, koskaan, eikä milloinkaan.

Saattaa olla, että lapsiani tullaan aikanaan kiusaamaan heidän korviensa vuoksi. Mutta jos nyt menen ja leikkautan lasteni korvat, niin ei se sitä kiusaamista estä. Tuolloin he eivät saisi kuittia korvistaan, mutta aivan takuuvarmasti löytyy kyllä syy jos toinenkin, jonka tiimoilta heitä voi kiusata, jos niikseen.

Pojalla on ihana, ns. enkelikiharainen tukka ja olen kuullut juurikin tuota "onneksi pojalla on niin pitkä ja taipuisa tukka, niin se vähän peittää niitä korvia"-kommentointia melko monta kertaa.
Mutta en kuule enää, sillä menin ja pätkäisin pojan tukan niin lyhyeksi, että se ei peitä kyllä enää yhtikäs mitään. Siinä teille peittelyä, perkele :D
 
Olen yrittänyt sanoa että kiusata voi mistä vaan (itseäni mm pituudesta, laihuudesta, vanhemmista, ihokarvoista (!) ) mutta jostain syystä nuo korvat on näiden sukulaisten mielestä sellainen että joka kerta pitää asiasta sanoa. Paha mieli tulee kun vauva innoissaan hymyilee ja kujertaa näille ja tätit kiinnittää korviin ikävää huomiota, vauva ei onneksi ymmärrä vielä että hänen ulkonäöstään puhutaan :(. Lisäksi isommat lapsemme eivät ole edes tajunneet "vikaa" vauvan korvissa ennen kuin nämä sukulaiset ovat alkaneet hörökorvista puhua. Olen miettinyt että ehkä voisin sanoa että en halua vauvan korvista minkäänlaista kommenttia ja asia loppuunkäsitelty?!
 
Ootko kuullut sellaista, että juuralaisvainojen aikaan hörökorvaisten arveltiin olevan juutalaisia. Ja isonenäisten. Mietipäs, että mihin pohjautuu siis näiden piirteiden vihaaminen/väheksyminen ja että haluatko olla mukana kannattamassa tälläisiä asioita.
 
Olen yrittänyt sanoa että kiusata voi mistä vaan (itseäni mm pituudesta, laihuudesta, vanhemmista, ihokarvoista (!) ) mutta jostain syystä nuo korvat on näiden sukulaisten mielestä sellainen että joka kerta pitää asiasta sanoa. Paha mieli tulee kun vauva innoissaan hymyilee ja kujertaa näille ja tätit kiinnittää korviin ikävää huomiota, vauva ei onneksi ymmärrä vielä että hänen ulkonäöstään puhutaan :(. Lisäksi isommat lapsemme eivät ole edes tajunneet "vikaa" vauvan korvissa ennen kuin nämä sukulaiset ovat alkaneet hörökorvista puhua. Olen miettinyt että ehkä voisin sanoa että en halua vauvan korvista minkäänlaista kommenttia ja asia loppuunkäsitelty?!

Tarviiko tuollasia vittupäitä sitten väkisin tavata?!
 
Olen yrittänyt sanoa että kiusata voi mistä vaan (itseäni mm pituudesta, laihuudesta, vanhemmista, ihokarvoista (!) ) mutta jostain syystä nuo korvat on näiden sukulaisten mielestä sellainen että joka kerta pitää asiasta sanoa. Paha mieli tulee kun vauva innoissaan hymyilee ja kujertaa näille ja tätit kiinnittää korviin ikävää huomiota, vauva ei onneksi ymmärrä vielä että hänen ulkonäöstään puhutaan :(. Lisäksi isommat lapsemme eivät ole edes tajunneet "vikaa" vauvan korvissa ennen kuin nämä sukulaiset ovat alkaneet hörökorvista puhua. Olen miettinyt että ehkä voisin sanoa että en halua vauvan korvista minkäänlaista kommenttia ja asia loppuunkäsitelty?!

Me kyllä ihan perhepiirissäkin puhutaan lasten ihanista ja suloisista hörökorvista. Ja esittelen myös omia korviani lapsille. Emme siis ns. yritä lakaista hörökorvaisuutta maton alle, sillä se nyt kuitenkin on fakta, että meillä on hörökorvat. Ja kyllä se heille siis joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin kuitenkin selviäisi.

Tytölle tehdään kaikenmaailman lettikampauksia, jonka tiimoilta ne korvat näkyvät tietenkin entistäkin selkämmin. Ja tällöin siis nimenomaan kerron, miten ihanalta tyttö näyttää, kun hänen kauniit hörökorvansakin näkyvät kunnolla :)

Tyttö itse odottaa malttamattomana sitä, että hän vielä vähän kasvaa ja saa lisää rohkeutta, jotta hän uskaltaa ottaa korvikset. Eli lapsi ei todellakaan pidä korviaan minään piilotettavana ongelmana, vaan päinvastoin :D
Hän tietää, että hänen korvansa ovat hörökorvat. Mutta hän tietää myös sen, että hörökorvat eivät ole huonot korvat, vaan ihan vaan korvat :)
 
Me kyllä ihan perhepiirissäkin puhutaan lasten ihanista ja suloisista hörökorvista. Ja esittelen myös omia korviani lapsille. Emme siis ns. yritä lakaista hörökorvaisuutta maton alle, sillä se nyt kuitenkin on fakta, että meillä on hörökorvat. Ja kyllä se heille siis joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin kuitenkin selviäisi.

Tytölle tehdään kaikenmaailman lettikampauksia, jonka tiimoilta ne korvat näkyvät tietenkin entistäkin selkämmin. Ja tällöin siis nimenomaan kerron, miten ihanalta tyttö näyttää, kun hänen kauniit hörökorvansakin näkyvät kunnolla :)

Tyttö itse odottaa malttamattomana sitä, että hän vielä vähän kasvaa ja saa lisää rohkeutta, jotta hän uskaltaa ottaa korvikset. Eli lapsi ei todellakaan pidä korviaan minään piilotettavana ongelmana, vaan päinvastoin :D
Hän tietää, että hänen korvansa ovat hörökorvat. Mutta hän tietää myös sen, että hörökorvat eivät ole huonot korvat, vaan ihan vaan korvat :)

Meillä molemmat lapset, 10 ja 15 vuotiaat omistaa hienot hörökorvat. Niistä ei ole kiusattu koulussa ja lapset pitävät korvistaan. Pienempi sanoi kerran minulle, että kyllä äiti sullakin ihan nätit korvat on, vaikka ne ei ole niinkuin meillä ja isillä. ;)
 
Tyhmiä ajattelemattomia aikuisia :(

Itse olisin hormoonihuuruissa aikanaan saattanut pamauttaa jotain todella epäkohteliasta takaisin. Ja juu, höröset (ja ihanat sellaiset) löytyy minunkin kohta jo aikuiselta tytöltä :heart: Eipä ole koskaan tuntunut haittaavan menoa tai meininkiä :)
 
Voi miten ihana asenne chef! Siis itse näen vauvan korvat suloisina, ne on jotenkin symppikset. Mutta sitten tämä muiden asenne :( . Entäs jos muut alkaa puhua ikävään sävyyn korvista olisiko paras veto sanoa esim. että minusta ne on suloiset ja ihanat? Itselläni ei ole höriksiä, mutta kuolleella isälläni oli ja ukilla myös.
 
Voi miten ihana asenne chef! Siis itse näen vauvan korvat suloisina, ne on jotenkin symppikset. Mutta sitten tämä muiden asenne :( . Entäs jos muut alkaa puhua ikävään sävyyn korvista olisiko paras veto sanoa esim. että minusta ne on suloiset ja ihanat? Itselläni ei ole höriksiä, mutta kuolleella isälläni oli ja ukilla myös.

Niistä voi ihan olla ylpeä, niinkuin muistakin piirteistä. Mieti miltä esim. Will Smith näyttäisi jos sen korvat olis leikattu. Ihan tyhmältä, kaljulta, oudolta.
 
Minä kyllä ottaisin vauvan sylistä ja pysäyttäisin tilanteeen,ja sanoisin, että puhutaanpa tämä asia nyt kerralla selväksi niin ettei tarvi enää myöhemmin palata siihen. Kysyisin,mikä on ongelma ja kertoisin oman mielipiteeni ja kertoisin mitä tehdään,ja,mitä ei,,ja kysyisin, onko vielä jotain kysyttävää tai epäselvää.
 
Olihan Eminemilläki "isot" korvat pienenä ja sen lempinimi oli pienenä Bunny rabbit / brabbit. Ja tästä tuli 8mile leffaan Eminemin hahmon nimeksi Jimny jr Smith "brabbit".
 

Yhteistyössä