Muita joiden mielestä seksin merkitys nykymaailmassa on aivan ylikorostunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piitu pipari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piitu pipari

Aktiivinen jäsen
07.06.2008
1 065
0
36
Minusta seksi on ihan yliarvostettua ja sille on annettu aivan liian iso rooli tässä yhteiskunnassa. Seksihän on pohjimmiltaan pelkkä eläimellinen akti, jonka patriarkaaliyhteiskunta ja kristillinen kirkko aikoinaan on julistanut vain avioliittoon kuuluvaksi pitääkseen kansan (ja varsinkin naiset!) ruodussa... Minusta on esimerkiksi aivan typerää laittaa pitkä, hyvä suhde poikki jonkun yhdenillan jutun tai muun merkityksettömän seksisuhteen takia, varsinkin jos suhteessa on lapsia. Se ei todellakaan ole sen arvoista. Mieheni kanssa ollaan usein puhuttu tästä ja molemmat ollaan sitä mieltä, että suhteen ulkopuolinen hairahdus ei meidän suhdetta kaataisi. Pahempi juttu olisi, jos jompikumpi oikeasti rakastuisi johonkin kolmanteen osapuoleen.

Muita näkemyksiä aiheesta?

Minun näkemykseni taas on se, että seksi on aivan aliarvostettu ja kertakäyttöistä. ja kyllä, seksi on ylikorostunutta yhteiskunnassa, mutta sen merkitys ei todellakaan ole.

Minusta seksi taas on elämää rikastuttava ihana asia eikä lainkaan ylikorostunut. Mutta tuossa asiassa olen samaa mieltä, että yhdenillanjutun takia en miestäni jättäisi eikä toisinkaanpäin. Jos kyse olisi kerran erehtymisestä. Liian paljon menetettävää molemmin puolin, ja erehtyminen on inhimillistä, ei ole ihmistä joka olisi erehtymätön tai virheetön. Sen sijaan paatunut toisen pettäminen kerta kerran jälkeen (siis ei kyse avoimesta avioliitosta, niissähän suhteet toisiin sallitaan...) olisi väärin ja kertoisi siitä, ettei toista kunnioittaisi siten, kuin avioliitossa pitäisi.

Mä en voi käsittää tota, että jollekkin se on ihan yhdentekevää, se pettäminen, jos se on vaan yksi kerta tai ei markkaa mitään. :headwall: Sen suuremmalla syyllä haluaisin sellasesta miehestä eroon, joka harrastais seksiä, ilman että se mitään merkkais. :$

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minun näkemykseni taas on se, että seksi on aivan aliarvostettu ja kertakäyttöistä. ja kyllä, seksi on ylikorostunutta yhteiskunnassa, mutta sen merkitys ei todellakaan ole.

näin. esim ulkopuolisia seksisuhteita ei pidetä minään.. "ei se tavara käytössä kulu jne". pettämisestä on tullut aika hyväksyttyä ja sille etsitään ja katsotaan olevan oikeutuksia. media on kovin seksikeskeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en voi käsittää tota, että jollekkin se on ihan yhdentekevää, se pettäminen, jos se on vaan yksi kerta tai ei markkaa mitään. :headwall: Sen suuremmalla syyllä haluaisin sellasesta miehestä eroon, joka harrastais seksiä, ilman että se mitään merkkais. :$

Juuri näin :wave:

Seksistä on tullut ihan liian kaupallista, se minusta on ongelma. Kaupallinen seksi ja seksikkyys taas ovat liian pinnallisia ja antavat aika kapean kuvan ihmisen seksuaalisuudesta. Tätä median malli seksistä siis on mielestäni kyllä ylikorostunut. Minusta seksi on yksityisasia. Siihen en ota kantaa, että miten yksilö itse suhtautuu seksiin, pettämiseen tai liiton ulkopuolisiin (seksi)suhteisiin.

Musta taas seksi on nykyään liian "julkista". Seksi voi olla tietty persoonaton halujen nollaus mut yleensä parisuhteessa siihen kuuluu muutakin ja nää "ooks pilluu saanu tms" kyselyt kertoo jo siitä et seksistä on tullu jo liian julkista eikä tunnuta käsittävän sitä et kaikki ei halua julistaa omaa seksielämäänsä kaikille.
Seksillä myydään koska seksi myy mut koska nyt ei enää kovin helposti kukaan noteeraa vähän pukeista ihmistä dösärin mainoksessa niin eiks oo vaarana et joku lyö pian yli ja pahasti?

Pettämistä en kyllä hyväksy, mutta mun mielestä seksi on kyllä hirveän ylikorostunutta nykyään. Kaikki mahdollinen liittyy seksiin ja kaikkea seksiin liittyvään tuputetaan joka käänteessä.
Nautin seksistä, mutta se ei ole elämäni tärkein asia.

Tuntuu, että seksi on oikeasti ihan lätistynyttä. Siitä vaan puhutaan ja sitä hehkutetaan, mutta ilmeisen moni on tyytymätön, koska kumminkin on pakko vaihtaa sitä kohdetta koko ajan.

Yhteistyössä