65 alaspäin on matka :-)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti82 ja poika03
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti82 ja poika03

Vieras
Eilen päätimme miehen kanssa alkaa laihikselle tai mie kait se enemmän olen tosissani. Tänä aamuna sitten punnitsin ja vaaka näytti tasan 65. Olen 162cm pitkä ja tavoitteena on päästä 55.
Olisiko joku joka haluaisi alkaa yhdessä laihikselle?
Mitä pieniä vinkkejä voitte antaa eka kertaa laihduttavalle? :)

Tuore tapaus minäkinAlaspäin on matka täälläkin :wave: :D
Painoa on n. 61-61kg ja pituutta 158 :ashamed:
Tavoite minullakin on tuo 55 kg...aluksi! Paljon pitää ponnistella, mutta alkaa tuo kolmenkympinkriisi lähestyä, ja päätin että pääsen *omiin* mittoihini ennen 30v synttäreitä! Sinne on tosin vielä 2v aikaa :kieh: En tosin aio niin kauaa laihduttaa, en toki.
as soon as possible! En mitään rankkaa vesikuuria aio noudattaa, vaan ihan jättää makeat poies ja lisätä liikuntaa. Ja ehkä vähän muutenkin kattella syömisiäni. Aika näyttää. Toivotan sinulle tuloksia ja samalla toivon niitä myös itselleni!

Niin ja miehellänikin on painotavoite 70kg ja sinne on vielä 6kg matkaa, ja sekin ylöspäin! :/

:wave:

Minä en juuri nyt ole varsinaisesti laihdutusvaiheessa, kun kuopus on 8 viikkoinen tissittelijä ja itse treenaan salilla innostuneesti. Eli tällä hetkellä sallin painon vaikka nousevan, kunhan on lihasta, mikä tulee. Nyt siis yritän hankkiutua eroon hieman senteistä - sen minkä pystyy rasvaa reippaasti sulattamatta. Syksymmällä sitten, kun poju alkaa maistella muutakin kuin maitoa lisään aerobista liikuntaa reippaammin, jotta mahdolliset jäljellä olevat kilot häipyy taas.

Tämän hetkinen tilanne siis 163cm/66kg lantio 99cm vyötärö 75cm ja reisi 61,5cm.

Tavoitteet 58kg lantio 94-96cm vyötärö 68-70cm reisi 57-58cm

Kun tavoitteena on vain pieni pudotus (5-10kg) ja kiinteytyminen niin haasteet on ihan toiset kuin isoa ylipainoa pudottamaan lähtiessä (kokemusta on siitäkin :whistle: ). Turhaan ei puhuta niistä viimeististä 5 kilosta, jotka on supergluella kiinni mutta oma kokemus on, että niistä pääsee eroon tiukalla rutistuksella liikunnan suhteen ja välttämällä kaikenlaista dieetti ajattelua - syödä pitää, jotta liikunnasta saa parhaan hyödyn mutta syödä hieman miinusmerkkisesti tietenkin.

Mun "vippaskonstit":
-runsaasti proteiinia (vähärasvaisista lähteistä)
-runsaasti kalsiumia (vähärasvaisista maitotuotteista)
-runsaasti vihanneksia, juureksia ja hedelmiä (enemmän kuin 0,5kg päivässä)
-riittävästi nestettä (ei liikaa kuitenkaan - suolatasapaino näet järkkyy)
-riittävästi hyvälaatuista rasvaa (ei sitä laihduttaessa paljon tarvi mutta herkästi jää liiankin vähälle, jos oikein vahtii ja silloin ei tapahdu haluttua - rasva tarvitsee rasvaa palaakseen)
-monipuolinen liikunta (aerobista vähintään 3x/vko ja anaerobista vähintään 2x/vko ja ainakin 1 täysi lepopäivä)
-yksi herkkupäivä viikossa

Olen luvannut itselleni pysytellä vaa'asta ja mittanauhasta erossa vielä pari viikkoa - sitten olen treenannut uudella tiukemmalla ohjelmalla yhteensä 4 viikkoa (nuo minun mitat on siis otettu, kun aloitin rankemman treenin) niin kurkkaan mittanauhalla onko mitään tapahtunut
:D

Viimeksi imettäessäni söin turvallisissa rajoissa miinusmerkkisesti mutta nyt, kun imetyksen lisäksi treenaan suht rankasti niin tietoisesti syön sen mitä kulutan. Eli en varsinaisesti ole laihduttaja mutta kai silti sekaan mahdun :)

Tsemppaillaan kimpassa jatkossakin - kertokaa millaisilla metodeilla olette lähteneet liikkeelle :wave:

Jep, mullakin alkoi laihdutus, olen 159cm ja tän aamun paino oli tasan 60kg ja myös minulla tavoite 55kg, ja jos oikein innostun niin siitäkin vielä vähän alaspäin. Yhdessä sinnitellään terveellisten ruokien avulla päämäärään saakka!

tervehdys! minäkin aloitin tänään laiharini :)

pituutta 176cm ja painoa 87kg. tavoite olisi 65-68kg.
Viime syksynä laihdutin n. 15kg. nyt pitäisi jaksaa taas aloittaa, kun syksyllä jäi kesken.

ei muuta, kuin syöt useita pieniä aterioita päivässä, juot paljon vettä ja säännöllistä liikuntaa.

käy www.painonvartijat.fi sivuilla katsomassa kevyiden aterioiden ruokaohjeita yms. muuta terveellistä tietoa laihduttamisesta.
Älä tee laihduttamisesta itsellesi mitään taakkaa, vaan ajattele, että olet aloittanut uuden kauden elämässäsi, jossa haluat syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän.

Tsemppiä meille laihduttajille.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 23:20 äiti82 ja poika03 kirjoitti:
Eilen päätimme miehen kanssa alkaa laihikselle tai mie kait se enemmän olen tosissani. Tänä aamuna sitten punnitsin ja vaaka näytti tasan 65. Olen 162cm pitkä ja tavoitteena on päästä 55.
Olisiko joku joka haluaisi alkaa yhdessä laihikselle?
Mitä pieniä vinkkejä voitte antaa eka kertaa laihduttavalle? :)

minä voin alkaa siun kans laihikslle muuten on minulla samat lukemat kuin sulla mutta olen sentin pitempi sunua ja tavoite paino ois kans toi 55kg :p

Nyt on kulunut viikko siitä kun aloitin laihiksen. Eilen aamulla kävin sitten puntarilla ja paino oli pudonnut 600g. En oikein uskonut sitä koska söin viikonloppuna vaikka mitä hyvää....(siis lihottavaa). Sanoinkin miehelle että jos olisin syönyt kunnolla koko ajan niin olisin varmaan laihtunut kaksi kertaa nuin paljon. Mutta on hyvä kun paino putoaa pikkuhiljaa niin varmaan pysyy sitten poissakin.

Nyt pitäisi leipoa pullanpuolta pakasteeseen että on sitten tarjota vieraille. Olisiko jollain mitään piirakan tai jonkun muun pullan ohjetta joka olisi "laihduttava" =) vaikka tuskimpa mitään laihduttavaa pullaa onkaan. :laugh: :laugh: :laugh:

Mutta jos joku on painonvartijoissa niin olisiko saanut sieltä jonkun hyvän ohjeen jossa on vähäsen pisteitä.

Miten teillä muilla on mennyt?

Huomenta, heti syöksyn koneelle kun olen aamupainon punninnut ja ilokseni huomasin että paino on tippunut viikossa 400g, jee!
Nyt siis paino 59,6. Ja urakka jatkuu. Vaikka ei laihdutus vaikealta ole tuntunut ollenkaan, päinvastoin olen todella nauttinut kasvisten syönnistä pitkästä aikaa, en muistanut että ne niin hyviä onkaan.
Katsotaan taas viikon päästä mihin suuntaan on paino menny. Onnea muuten sulle 600 gramman tiputuksesta! Meillä on just sopiva vauhti pudotuksessa, ei tule niin helposti takaisin kun tippuu noin puolen kilon viikkovauhtia.

Kyllä sitä muokkaantumista näköjään tapahtuu :D

Olen tosiaan syönyt ihan normaalisti ja herkutellutkin tavallista enemmän mutta sen verran rankaa on vissiin helteet olleet sekä kahden päivän reissu Muumimaailmaan (ja yhden syöttövälin visiitti Ruisrockiin Rammsteinia katsomaan - arvatkaa vain kastuttiinko :laugh: ), että energiaa on kulunut isolla Koolla. Puhumattakaan tietysti imetyksen ihmeitätekevästä mahdista mamman varastojen suhteen :)

Suloisinta narsistista nautintoa tällähetkellä kyllä saan, kun salilla onnistuu jatkuvasti isompien painojen heilutteleminen :D

Mitat on 163cm/ 65,5kg lantio 98,5cm vyötärö 74cm reisi 61cm
Tavoitteet yhä samat.

Tsemppiä jatkoon :wave:

Nyt on aamupunnitus tehty ja vaaka näytti 63,6 eli viime viikosta on lähteny 800g :D :D :D

On tuntunut yllättävän helpolta tämä painon pudottaminen. Olen kyllä syönyt karkkia ja jäätelöä. Mutta hyvä näin. Nyt pitäisi leipoa pakastimeen jotain vierasvaraa joka ei olis kovin lihottavaa. Miten olis jos tekis jonkinlaisen jäädykkeen? Olisiko jollain jotain ohjetta?

waude kun olet noin hyvin saanut pudotettua!! Mulla on punnituspäivä torstaina ja pahoin pelkään että plussan puolella tulee paino olemaan. En oikein ymmärrä missä vika, olen syönyt kevyesti, en rasvaisia, en sokerisia juttuja, mutta paino ei tunnu tippuvan. Ehkä kyllä liikun liian vähän, ja näin kesällä olut maistuu ja siinähän sitä energiaa on. Mutta palaillaan viimeistään siis torstaina..hui!

Yhteistyössä