:wave:
Minä en juuri nyt ole varsinaisesti laihdutusvaiheessa, kun kuopus on 8 viikkoinen tissittelijä ja itse treenaan salilla innostuneesti. Eli tällä hetkellä sallin painon vaikka nousevan, kunhan on lihasta, mikä tulee. Nyt siis yritän hankkiutua eroon hieman senteistä - sen minkä pystyy rasvaa reippaasti sulattamatta. Syksymmällä sitten, kun poju alkaa maistella muutakin kuin maitoa lisään aerobista liikuntaa reippaammin, jotta mahdolliset jäljellä olevat kilot häipyy taas.
Tämän hetkinen tilanne siis 163cm/66kg lantio 99cm vyötärö 75cm ja reisi 61,5cm.
Tavoitteet 58kg lantio 94-96cm vyötärö 68-70cm reisi 57-58cm
Kun tavoitteena on vain pieni pudotus (5-10kg) ja kiinteytyminen niin haasteet on ihan toiset kuin isoa ylipainoa pudottamaan lähtiessä (kokemusta on siitäkin

). Turhaan ei puhuta niistä viimeististä 5 kilosta, jotka on supergluella kiinni mutta oma kokemus on, että niistä pääsee eroon tiukalla rutistuksella liikunnan suhteen ja välttämällä kaikenlaista dieetti ajattelua - syödä pitää, jotta liikunnasta saa parhaan hyödyn mutta syödä hieman miinusmerkkisesti tietenkin.
Mun "vippaskonstit":
-runsaasti proteiinia (vähärasvaisista lähteistä)
-runsaasti kalsiumia (vähärasvaisista maitotuotteista)
-runsaasti vihanneksia, juureksia ja hedelmiä (enemmän kuin 0,5kg päivässä)
-riittävästi nestettä (ei liikaa kuitenkaan - suolatasapaino näet järkkyy)
-riittävästi hyvälaatuista rasvaa (ei sitä laihduttaessa paljon tarvi mutta herkästi jää liiankin vähälle, jos oikein vahtii ja silloin ei tapahdu haluttua - rasva tarvitsee rasvaa palaakseen)
-monipuolinen liikunta (aerobista vähintään 3x/vko ja anaerobista vähintään 2x/vko ja ainakin 1 täysi lepopäivä)
-yksi herkkupäivä viikossa
Olen luvannut itselleni pysytellä vaa'asta ja mittanauhasta erossa vielä pari viikkoa - sitten olen treenannut uudella tiukemmalla ohjelmalla yhteensä 4 viikkoa (nuo minun mitat on siis otettu, kun aloitin rankemman treenin) niin kurkkaan mittanauhalla onko mitään tapahtunut
Viimeksi imettäessäni söin turvallisissa rajoissa miinusmerkkisesti mutta nyt, kun imetyksen lisäksi treenaan suht rankasti niin tietoisesti syön sen mitä kulutan. Eli en varsinaisesti ole laihduttaja mutta kai silti sekaan mahdun
Tsemppaillaan kimpassa jatkossakin - kertokaa millaisilla metodeilla olette lähteneet liikkeelle :wave: