6-vuotias poika painaa 36kg... onko paljon?

• Viestiketjun aloittaja uunnan
  • Ensimmäinen viesti
Tiedättekös, on hirmu ärsyttävää, kun pitkiä lapsia luullaan vanhemmiksi kuin ovat ja taas pieniä lapsia nuoremmiksi kuin ovat. Lapset laitetaan samaan muottiin ja kaikkien pitäisi olla just siinä muotissa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24208518:
Riippuu ihan pituudesta. kuulostaa kyllä hurjan paljolta, kun minun 12 vuotiaskaan ei taida tuota painaa, eikä hän ole mitenkään erityisen pienikokoinen.
Minä painoin 12 v. 55 kiloa ja olin 174 cm pitkä. Samat mitat tänä päivänä.

Tiedättekös, on hirmu ärsyttävää, kun pitkiä lapsia luullaan vanhemmiksi kuin ovat ja taas pieniä lapsia nuoremmiksi kuin ovat. Lapset laitetaan samaan muottiin ja kaikkien pitäisi olla just siinä muotissa.
Joo se on ärsyttävää. Omaa poikaa luullaan aina vanhemmaksi kuin onkaan ja oletetaan että pitäisi käyttäytyä kuin koululainen. Tuntemattomien on ihan turhaa mun mielestä kuvitella lapsesta pelkän koon perusteella yhtään mitään...

[QUOTE="vieras";24208537]Minä painoin 12 v. 55 kiloa ja olin 174 cm pitkä. Samat mitat tänä päivänä.[/QUOTE]

Mä en oo myöskään 12v iän jälkeen kasvanut. Olin koko ala-asteen luokkani pisin mutta yläasteella meni muut ohi. Oon sua vähän lyhyempi ja paino alkaa kans vitosella. Ei oo pahempia heittoja tullut yläasteen jälkeen muuta kuin raskausaikana ja selkäleikkauksen jälkeen hetkellinen painonnousu :)

"joo"
Mäki inhoan sitä, miten lasta luullaan nuoremmaksi kuin on, koska on pieno. Ja sit sitä ihmetellään isoon ääneen lapsen kuullen. Lapsi kotona kyselee miks muut on pidempiä, eikä asiaa auta yhtään se et ihmiset, AIKUISET IHMISET, isoon ääneen päivittelee lapsen kuullen.

Meidän 6v siis on 107cm ja painaa n.18kg.

Blue
Mun reilu 5v poika on n. 30kg. Roteva on ruumiinrakenteeltaan, tähän mennessä ei olla neuvolassa puututtu asiaan. Tuntuu että mä olen enemmän huolissani mutta on vain sanottu että poika kasvaa pituuttakin niin paljon plussalla (on 7v kokoinen) että ihan normaalia on. Mutta kun meidän tytöt on superhoikkia niin kova kontrasti on. Mutta hyvä merkki on se että poika on tosi urheilullinen ja liikkuva eikä mikään sohvaperuna.

Blue
[QUOTE="joo";25826814]Mäki inhoan sitä, miten lasta luullaan nuoremmaksi kuin on, koska on pieno. Ja sit sitä ihmetellään isoon ääneen lapsen kuullen. Lapsi kotona kyselee miks muut on pidempiä, eikä asiaa auta yhtään se et ihmiset, AIKUISET IHMISET, isoon ääneen päivittelee lapsen kuullen.

Meidän 6v siis on 107cm ja painaa n.18kg.[/QUOTE]

Kuin myös toisin päin. 5v 127cm ja 30kg.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä