mun mielestä se ei mitenkään ole iästä kiinni milloin lapsia tekee.Jotkut on valmiita 17-vuotiaina ja toiset taas 30-vuotiaana ja jotkut jossain siinä vläillä.Kyse on siitä,että elämä on vakaalla pohjalla.
Ap:n mies ei varsinaisesti itse tunnu lasta tahtovan niin en lähtisi tuohon tilanteeseen vielä tekemään.Kun mies innostuu asiasta enemmän niin siitä vaan.Se että humalassa selittää, että sun kroppashan se on antaa lähinnä vinkkiä siitä,että mies tulee jossakin vaiheessa lyömään tiskiin kortin siitä miten se olit nimenomaan SINÄ joka sen lapsen tahtoi kun HÄN taas olisi halunnut vielä odottaa.Tuon sorttiset miehet helposti ovat valmiita toki kantamaan vastuun- kunhan se ei häiritse sitä omaa elämää. Se vain on karu fakta. Toinen asia siis on ihan kokonaan se kun molemmat haluatte lasta ja muutenkin osaatte ehkä vähän suunnitella elämäänne ensi viikkoa pidemmälle.
Taloudellisesti,tukiverkko ja se teidän kahden välinen suhde painaa aika paljon tässä asiassa. Mitä paremmin osaat itse asioita realistisesti punnita ja joka puolelta tarkastella sen parempi.Varsinkaan lasta ei pidä tehdä ihan vain sen vauvakuumeen takia vaan pitää osata nähdä se elämä pidemmälle ja osata ottaa huomioon myös se puoli,että vauva ei välttämättä ole sitä laatua että vain nukkuu ja syö ja on ihana.Toki sitä kaikille toivon,mutta hyvähän se on ihmisen ymmärtää että pelkkää auringonpaistetta se vauva-arki ei välttämättä ole.En sano tätä pelotteluna,korostan vain realismin merkitystä.
Se että annat sukulaistesi mielipiteille noin suuren painoarvon (sen kuvan ainakin aloituksesta sain) kertoo lähinnä siitä,että vielä melkoisen riippuvainen olet vielä heistä.Olisitko siis oikeasti yhdellä rykäyksellä valmis kantamaan vastuun sekä itsestäsi että pienestä ihmisestä?Miehesi todennäköisesti hoitaisi itsensä..
Ajattele järjellä,harkitse ja suunnittele.Kylmästi plussat ja miinukset listaan ja sitten vasta se tunne.Sulla on siitä hyvä asema,että pääset todella itse ihan suunnittelemaan lasta! Minulla ja miehelläni kävi ihmeellinen pillerinväistäjä ja sain siis ensimmäiseni 20-vuotiaana. Voin sanoa,että äkkiä siinä piti kasvaa kun omat suunnitelmat oli siihen asti ollut,että joskus sitten 25-vuotiaana lähden harkitsemaan ensimmäistä. Nyt on jo kolme lasta jaloissa ja syksyllä aloitan vihdoin opiskelut ollessani tuon maagisen 25-vuotta. =)