6 kk päästä !!!

  • Viestiketjun aloittaja vauvamasu 3kk
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vauvamasu 3kk
Olen nuori, vauvakuumeinen, lukiolainen, kihloissa. ärsyttää kun kaikki mummot ja muut paasaa opiskelusta ja muista, että pitää saada kunnon ammatti ennen perheen perustamista. minusta se on väärin. muita samassa "haluttais mutta ei saa" tilanteessa? mikä avuksi? mieheni ei halua vielä lasta. olen nyt 19v ja olisin lapsen syntyessä 20v. |O :|

muoks muoks: kuuden kuukauden kuluttua se tapahtuu, alamme vauvantekohommiin! puhuimme mieheni kanssa, suunnittelimme sopivaa hetkeä ja sehän kas vain löytyi! pidän lukion jälkeen välivuoden, sitten jatkan ammatin hankinnalla. minusta välivuoden pitäminen äitiyslomalla ei ole hassumpaa, ihanaa! :heart:
 
kyllä se järki sano että odota
Itseni olisi ollut fiksumpaa odottaa vauvakuumeen kanssa ja opiskella vähän pidemmälle. Etten nyt olisi tässä tilanteessa, että töitä ei löydy kun koulutusta ei ole ja kun koulutus on valmis, löytyykö niitä töitä sittenkään kun työkokemusta ei ole... Perhekään ei oikein opintotuella pyöri, onneksi mies on kohtuupalkkaisessa työssä.

Tämä lama tuli nyt pahaan saumaan minun kohdallani.
 
voin sanoa kokemuksesta että opiskelu on helpompaa, ainakin jos koulut kauempana (50km) ilman lapsia...itselläni esikoinen tuli 17 vuotiaana pillereiden läpi, kuopukselle annettiin sitten lupa tulla, opiskella kyllä kerkee myöhemmin, mutta on se iisimpää kun ei oo lapsia
 
???
Onko sulla nyt ap lapsia vai ei ??
Kommentoit ainakin eilen ketjuun, jossa puhuttin lasten vaatteiden vaihdosta ja siellä kyllä kirjoitit että vaihdat lapsen sukat päivittäin....

 
vieras
Tuo lapsen teko on vähän sellainen juttu, että sen päätät sinä itse miehesi kanssa, että koska sen lapsen teette. Ei sukulaiset voi määrätä teidän elämästänne.
Ymmärrän kuitenkin sukulaistesi pointin tässä jutussa, koska jos teet nyt lapsen niin kouluun palaaminen tulee olemaan todella vaikeaa, etkä välttämättä koskaan tule hommaamaan korkeakoulu/yliopistotutkintoa. Helpointa itselle on, että suorittaa koulun niin pitkälle kuin itse haluaa yhteen putkeen ja sen jälkeen tekee vasta lapset. Mutta siis, kuten sanoin, sinä ja miehesi päätätte mitä haluatte.
 
nanna
jep, sitten ku mieheskin lapsen oikeasti haluaa niin sitten eiku vaan lasta toivomaan!
Ite ny 21v ja amk opiskelut kesken, niitä voi jatkaa aina sit äippäloman jälkeen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
Alkuperäinen kirjoittaja Pimeää:
Enemmän mua tökkää teidän tilanteessa se, ettei sun mies vielä halua lasta...
tuosta nyt voi olla montaa mieltä, välillä se kyselee onko masussa asukki...kerran humalapäissään sopersi tälläista: "sä saat ihan itse päättää milloin tuut raskaaksi koska sähän se omasta kehostasi päätät, en mä. "
Sori, mutta tosi vakuuttavalta kuullostaa.. mä en ainakaan halunnu vain itse päättää asiasta, ettei toinen jälkikäteen sitten sano "ittehän sä sen halusit.."
 
Pimeää
Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
Alkuperäinen kirjoittaja Pimeää:
Enemmän mua tökkää teidän tilanteessa se, ettei sun mies vielä halua lasta...
tuosta nyt voi olla montaa mieltä, välillä se kyselee onko masussa asukki...kerran humalapäissään sopersi tälläista: "sä saat ihan itse päättää milloin tuut raskaaksi koska sähän se omasta kehostasi päätät, en mä. "

kestän tosin tän kuumeen kanssa. kävis lukion loppuun... :whistle:
No mutta jo itse kirjoitat aloituksessasi, että miehesi ei halua vielä lasta, niin en minä siitä voi kovin montaa mieltä olla. Ja humalapäissäänhän ne parhaimmat päätökset varmasti tehdään seuraavaksi n. 60 vuodeksi.
 
No jokainen tehkööt lapset silloin kun itselleen se sopii. Itse olin 18v kun aloin odottaa esikoista. Sukulaiset suhtautuivat hyvin (tietysti varmaan osa selän takana kauhistelivat) mutta pahimmat kommentit kuuli kaduilla.
 
Itse olen sill kannall et tekee lapsen het ku on siihen oikeasti itse valmis! itse tulin raskaaksi 19vuotiaana ja ja olen nyt kakskymmentä ja neiti kohta 4kk. Koulun kerkesin käymään loppuun mut ainahan kerkee opiskelemaan! mutta lapsia ei voi saada koko loppu elämäänsä.. Jos olet mielestäsi oikeasti valmis niin miks et voisi saada lasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Onko sulla nyt ap lapsia vai ei ??
Kommentoit ainakin eilen ketjuun, jossa puhuttin lasten vaatteiden vaihdosta ja siellä kyllä kirjoitit että vaihdat lapsen sukat päivittäin....
:LOL:
:D
ei ole :D siis ajattelen näitä juttuja "miten itse tekisin samassa tilanteessa" ei siihen lasta tarvita että tietää mitä tehdä.
Juu eipä tietenkään tarvitse.. Se on kyllä oikeesti aika homma, että suosittelisin vaikka nauttimaan opiskelusta & nuoruudesta vielä edes vuoden pari, et sinä ikäloppu ole sittenkään =)
 
aamulääkkeetkö jäi
Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Onko sulla nyt ap lapsia vai ei ??
Kommentoit ainakin eilen ketjuun, jossa puhuttin lasten vaatteiden vaihdosta ja siellä kyllä kirjoitit että vaihdat lapsen sukat päivittäin....
:LOL:
:D
ei ole :D siis ajattelen näitä juttuja "miten itse tekisin samassa tilanteessa" ei siihen lasta tarvita että tietää mitä tehdä.
Voi hyvää päivää!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
Olen nuori, vauvakuumeinen, lukiolainen, kihloissa. ärsyttää kun kaikki mummot ja muut paasaa opiskelusta ja muista, että pitää saada kunnon ammatti ennen perheen perustamista. minusta se on väärin. muita samassa "haluttais mutta ei saa" tilanteessa? mikä avuksi? mieheni ei halua vielä lasta. olen nyt 19v ja olisin lapsen syntyessä 20v. |O :|
Ootko muuten ihan varma, ettei sua kiinnosta tuo vauvan saaminen vain siksi, kun se on "kiellettyä"? Kihloissakin jo olet, ja siihenkin aika nuori. Olisiko häät ennemmin seuraava askel, niin sillä voisi tulla uskottavuutta lisää mummojakin ajatellen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
Alkuperäinen kirjoittaja Pimeää:
Enemmän mua tökkää teidän tilanteessa se, ettei sun mies vielä halua lasta...
tuosta nyt voi olla montaa mieltä, välillä se kyselee onko masussa asukki...kerran humalapäissään sopersi tälläista: "sä saat ihan itse päättää milloin tuut raskaaksi koska sähän se omasta kehostasi päätät, en mä. "
Tota... Ööh... Mitäs tuohon nyt sanoisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
Olen nuori, vauvakuumeinen, lukiolainen, kihloissa. ärsyttää kun kaikki mummot ja muut paasaa opiskelusta ja muista, että pitää saada kunnon ammatti ennen perheen perustamista. minusta se on väärin. muita samassa "haluttais mutta ei saa" tilanteessa? mikä avuksi? mieheni ei halua vielä lasta. olen nyt 19v ja olisin lapsen syntyessä 20v. |O :|
Ootko muuten ihan varma, ettei sua kiinnosta tuo vauvan saaminen vain siksi, kun se on "kiellettyä"? Kihloissakin jo olet, ja siihenkin aika nuori. Olisiko häät ennemmin seuraava askel, niin sillä voisi tulla uskottavuutta lisää mummojakin ajatellen?
Ai kui 19v on liian nuori olemaan kihloissa?? :headwall: Itse aloin seurustelemaan mieheni kanssa 16vuotiaana, 17vuotiaana menimme kihloihin ja 18vuotiaana muutimme yhteen, 19vuotiaana tulin raskaaksi ja 20v menin naimisiin ja saimme lapsen.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvamasu 3kk:
Alkuperäinen kirjoittaja Pimeää:
Enemmän mua tökkää teidän tilanteessa se, ettei sun mies vielä halua lasta...
tuosta nyt voi olla montaa mieltä, välillä se kyselee onko masussa asukki...kerran humalapäissään sopersi tälläista: "sä saat ihan itse päättää milloin tuut raskaaksi koska sähän se omasta kehostasi päätät, en mä. "
Tota... Ööh... Mitäs tuohon nyt sanoisi.
Jo raskausaikana uuden vauvan tulo vaatii mieheltä paljon, puhumattakaan siitä mitä se vaatii lapsen synnyttyä! Meillä ainaki mies on henkinen tuki ja turva vaikkei itse voikaan raskautta kokea konkreettisesti. Joten vähän enemmän tahtoa saada lapsi vaadin mieheltä ennenkun alettiin sitten yrittämään :D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä