5v lapsi puhuu koko ajan, oikeesti taukoamatta, jatkuvasti, aamusta iltaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja grammarin neulalla rokotetun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

grammarin neulalla rokotetun äiti

Vieras
ja mä tuun hulluks.
sellasta päläpäläpäläpäläpäläpälinää ja kokoajan on asiaa, äitiäitiäitiäitiäiti, päläpäläpäläpälä.. sit kun sille sanoo, että ole hiljaa niin ei mitään tehoa.
nytkin tunnin ollu sängyssä ja päläpäläpälä äiti kun me oltiin annilla niin mä kaaduin ja mun jalasta tuli verta ja sitten se putsattiin ja siihen laitettiin laastari ja sit siihen tuli rupi ja nyt se on jo melkein parantunu, ei näy kun pieni jälki enää, äiti mä siellä annilla kaaduin jsiinä ison kiven kohdalla vähän siitä koivusta eteenpäin ja mä en itkeny ensin yhtään ja sit mä itkin ja päläpäläpäläpälä... joo, kyllä, mua kiinnostaa lapseni asiat, mutta tämäkin on tapahtunut jo 2viikkoa sitten ja se on spekuloitu jo sata kertaa vaihe vaiheelta. oikeesti toi puhuu KOKOAJAN. mä en tiedä mitä sen kans tekee!!!
älkääkä nyt käsittäkö väärin, rakastan lastani yli kaiken ja kuuntelenkin paljon, mutta toisinaan kun alkaa tulla ihan satuja niin sanon topakasti et nyt hiljaa.
ja sitä kestää 2sekuntia kun se pulina taas alkaa.

:D

Tiedän tunteen, kun tuntuu, että tekis mieli teipata suu kiinni, että on hetken hiljaa :)
Meillä poika on 4v ja yhtäkkiä se puhuu, puhuu, puhuu ja puhuu ja puhuu vähän lisää... ihan taukoamatta ja koko ajan. Välillä pitäis puhua esim isoveljen kans, niin tämä räkänokka tulee siihen väliin ja päläpäläpäläpälä :) tai pitäis nukuttaa pienintä, niin äiti muuten, sitäjatätäjaplaaplaaplaa...

Meillä toinen samanlainen, ikää tosin reilu 3 vee. Mutta ihan koko ajan puhuu jotain, tai kyselee tai jos ei muuta keksi niin tekee sanaketjuja lettu-kettu-settu-pettu lääpä lääpä lää...

Käy kyllä hermoille...

Apua tästä ei sulle kyllä ollut...

Esikoinen samaa sorttimenttia.

Toisinaan tuskastun kun alkaa selittää jotain ihan yksinkertaista asiaa, niin alkaa sen asian pohjustamisen ihan alkulähteiltä ja eksyy siinä selityksen aikana ainakin viidelle sivupolulle.

Ja kaiken kun olis voinut selittää ihan yhdellä lauseella..... mutta ei, essee sen olla pitää!

Tosi 'kiva' vaihe oli kun tähän puhetulvaan yhdistyi todella vilkas mielikuvitus ja tyttö satuili tuntemattomille ihmisillekin ihan mitä tahansa.

Eikä ujostele.... ei alkuunkaan.

Joskus mua pelottaa, kun on vielä lapsi ja on kaikille niin avoin. :/
7 vuotta täyttää tänä vuonna.

Mun kohta 5v täyttävä poika puhuu kans taukoamatta. Kertoo tapahtuneita asioita sataan kertaan eri näkökulmasta ja esittää jatko miksi kysymyksiä. Ihan kuin olisi "taantunut" 2-vuotiaaksi. Pojalla on muutenkin vauhti kasvanut, ei meinaan montaa sekuntia pysy paikallaan tai keskity johonkin hommaan (adhd:lta alkaa vaikuttaa.... )
Hermot riekaileilla...

Täällä saman sortin tyttö 3 v. Olen joutunut nukkumaanmenoon ottamaan järeän aseen käyttöön; jos höpötys ei lopu, ovi menee kiinni. Sillä pysyy hiljaa, mutta inhottaa käyttää aseena toisen pimeänpelkoa...

Lohdutusta tähän; verbaaliset lahjakkaat ja puheliaat lapset ovat yleensä kielellisti lahjakkaita myös myöhemmin :)

7v poika, sama juttu. välillä syyttää mua siitä, etten kuuntele häntä. voi luoja, kun se papupata jauhaa n. klo 6.30-21! koita siinä sitten olla syvällisesti läsnä kommentoimassa jokasta lausetta. yleisin vastaus mulla on " aijaa" tai "no niin"... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
7v poika, sama juttu. välillä syyttää mua siitä, etten kuuntele häntä. voi luoja, kun se papupata jauhaa n. klo 6.30-21! koita siinä sitten olla syvällisesti läsnä kommentoimassa jokasta lausetta. yleisin vastaus mulla on " aijaa" tai "no niin"... :snotty:

:D :D :D

Siis mitä mitä??? Etkö sä herranjestas kuuntele aktiivisesti sun lapses juttuja :D Mitähän sitä päivän aikana sais aikaan, jos vaan jättäytys tähän keskusteluun :)

Tää on kyllä hauska ketju, vaikka aina ei jaksa naurattaa noi papupadat :)

poika meilläkin... pahin vaihe oli ehkä sillon kun se oppi R-kirjaimen, kun sanoja missä on r piti toistaa joku kolme kertaa, lause saatto olla et traktori trrrraktorrri trrraktorrrrriiii menee tuolla tiellä. siis trrrrrrrrrrrrrrrrraktori. voi jeesus... :D

voisin peesata aamuäreen tekstiä täysin, ihankun meidän pojasta olisit kirjottanu asioiden pohjustuksineen, sivuraiteineen ja avoimuuksineen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:

:D :D :D

Siis mitä mitä??? Etkö sä herranjestas kuuntele aktiivisesti sun lapses juttuja :D Mitähän sitä päivän aikana sais aikaan, jos vaan jättäytys tähän keskusteluun :)

Tää on kyllä hauska ketju, vaikka aina ei jaksa naurattaa noi papupadat :)

pitäsköhän uhrata joku vapaapäivä tähän tarkotukseen? laittas oikeen pienemmän hoitoon sitä varten, et vois istuu esikoisen kanssa pöydän ääressä keskustelemassa kaikesta maan ja taivaan välillä kokonaisen päivän. kattoo, loppuisko pojalta puhti kesken... :D

Mä joskus katsoin kauanko meidän juniori jaksaa papattaa. Se puhui tunnin putkeen kun oli mentävä väliin ja sanottava että nyt hiljaa. Alakoululainen ja puhuu kaikesta ja kaikista ja kaikille. Kaupassakaan ei voida käydä etteikö juniori juttelisi kaupan tädillekin ummet ja lammet ja loukkaantuu, kun sanotaan että nyt vauhtia ja mennään.

Voih, olisikin aamusta iltaan, mutta omani puhelee unissaan yötkin läppeensä! Ja 5v. täälläkin. Viime yönä komensi mua ja nousi oikein istumaankin, jotta saa pontta jutulleen...

Yhteistyössä