500?:n yllättävä meno, kuinka näkyy taloudessanne?

  • Viestiketjun aloittaja köyhä muttei kipee
  • Ensimmäinen viesti
darkstarmama
Pitäisi tyhjätä säästöt ja karsia menoissa tai lainata puuttuvat äitiltäni ( on ollut tapana maksaa aina myös takaisin). :| Säästetään kyllä koko ajan vähän mutta nyt ei juuri tällähetkellä ole kuin parisataa jemmassa, edelliset säästöt käytettiin Varsovan matkaan.
Ei kuitenkaan nälkään kuoltaisi vaikka kuukauden tuloista otettaisi loput( kokonaan olisi eri asia), mutta ei se herkkuakaan tuollainen meno olisi, päinvastoin.
Visaa kun ei meidän talouteen saada vielä piitkään aikaan kun tuli päihdemenneisyydessä kummallakin tyrättyä luottotiedot niin niitä ulosottoja sitten tovi maksellaan. :|
Että näin.
 
Mimosan äippä
jos olisi loppu kuu ja ennen palkkapäivää pitäisi maksaa niin varmaan jouduttais summa lainaamaan sukulaislta, jos olisi just ollut palkkapäivä niin saatais se maksettu, hieman tarvis kyllä tarkemmin katsoa et mihin sinä kuukautena rahansa laittaa.
 
vieras
riippuu kuinka tähdellisestä asiasta ois kysymys. käyttötililtä irtois varmasti semmonen 100-250? kuukaudesta riippuen ja loput sitten joko säästötililtä tai pankista rakennuslainan nimissä. ketuttais aivan suunnattomasti noin suuri ylimääränen meno, mutta ei sitä yhtä yötä kauempaa tarttis miettiä.

ja vain yksi palkansaaja tässä perheessä.
 
sossun täti
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika huolentonta porukkaa, jos ei ole yhtään säästössä rahaa, vaikka on lapsia. Ehkä nykyään ajatellaan niin, että sossuun vaan, jos tarve vaatii. Mulla ja mun miehellä on molemmilla ollut sellainen kotikasvatus, että omillaan pitää yrittää tulla toimeen ja aina pitää olla rahaa pahanpäivän varalle eli pitää elää varojensa mukaan ja säästää vähästäkin, niin ei joudu heti pulaan, jos noinkin pieni summa kuin 500 eur pitää jostain tempaista.
Eikä sossusta edes asuntovelallinen juuri sa mitään, luulen ma. Vuokraan vain tukevat
Korot huomioidaan, muttei lyhennyksen osuutta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Nää on just näitä omia valintoja. Me hankittiin lapset vasta lähemmäs 3-kymppisinä, ei kesken opiskeluiden niin kuin täällä monet tuntuu tekevän. Ensin ammatti, sitten vakituinen työ ja rahaa säästöön ja vasta sitten perhe. Sen ansiosta ei tarvii nyt kärsiä nälkää tai kolkutella sossun ovea, jos 500 eur yhtäkkiä tarvittais. Jokainen tekee kuten haluaa, mutta minä olen tyytyväinen tähän valintaan. Kamala ajatuskin, jos joutuisin nyt lasten kanssa miettimään mistä ruokaa pöytään...
Mä pidän tärkeämpänä sitä, että mulla on edes yksi lapsi koska lisää en pakosta saa. Ammatin ja työpaikan ehdin hankkia nytkin kun on lapsi.
 
Jos sen saisi pätkästyä kahteen erään (kahdelle eri kuukaudelle) niin ei vaikuttaisi paljoa. Kerralla maksettavaksi kyllä heilauttaisi jonkin verran, joutuisi katsomaan tarkkaan sen kuukauden aikana ettei osta mitään ylimääräistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika huolentonta porukkaa, jos ei ole yhtään säästössä rahaa, vaikka on lapsia. Ehkä nykyään ajatellaan niin, että sossuun vaan, jos tarve vaatii. Mulla ja mun miehellä on molemmilla ollut sellainen kotikasvatus, että omillaan pitää yrittää tulla toimeen ja aina pitää olla rahaa pahanpäivän varalle eli pitää elää varojensa mukaan ja säästää vähästäkin, niin ei joudu heti pulaan, jos noinkin pieni summa kuin 500 eur pitää jostain tempaista.
Vaikka mulla olisi ollut säästössä rahaa niin kyllä ne olisi mennyt aikalailla, kun eron jälkeen olin ensin työtön ja nyt olen opiskelija. Kaikki menee elämiseen mitä tulee, että vaikea on säästää.

Koita itse vähän miettiä onko 500? meno opiskelevalle yh:lle iso summa. Sehän on aivan järjetön summa, sillä maksaisin vuokran ja ostaisin kuukaudeksi ruokaa mulle ja likalle.
 

Yhteistyössä