Samoin täällä. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.Alkuperäinen kirjoittaja PellekaijaPum:No minä en ole mikään isotuloinen, mutta olen koko työssäkäyntihistoriani ajan säästänyt pikkusumman/kuukausi, niin se jeesaa aika tavalla =)Alkuperäinen kirjoittaja ap:täällä on näköjään paljon isotuloisia...
Meillä samoin. Mies töissä, minä kotihoidontuella ja iso asuntolaina. Silti on säästössä rahaa sen verran, että 500 eur ei tuntuisi missään. Mies ei ole suurituloinen todellakaan, mut sen mukaan eletään mihin on varaa. Olen ollut monta vuotta ennen lapsia töissä ja mies samoin ja on siis edelleen ja säästötilille on laitettu aina kun on jotain jäänyt yli kuukauden palkoista. Ihan pieniä summia kerrallaan, mutta vuosien varrella on siitä kertynyt kohtuullinen säästötili. Sellainen, että 500 eur voisi hyvinkin tarvittaessa nostaa sieltä.Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Alkuperäinen kirjoittaja PellekaijaPum:No minä en ole mikään isotuloinen, mutta olen koko työssäkäyntihistoriani ajan säästänyt pikkusumman/kuukausi, niin se jeesaa aika tavalla =)Alkuperäinen kirjoittaja ap:täällä on näköjään paljon isotuloisia...
Me ei myöskään todellakaan olla isotuloisia (yksi palkka tulee, ja sekin matala), mutta kotoa jo opittu se, että sitä pahan päivän varaa on aina oltava! Sit kituutetaan rankemmin jos liian vähiin tippuu.
Alkuperäinen kirjoittaja PellekaijaPum:Ei se oikeastaan näy, mulla on "pahan päivän rahasto", johon menee joka kk tietty summa enkä oo (onneksi) vielä tarvinnut sieltä mitään. *koputtaa puuta*
tuota, tuo 500e on mukuukauden tulot joten köyhäksi menisi jos miehen tuloilla 1100e pitäisi maksaa kuuden ihmisen ruuat, vuokra, sähkö ym laskut.Alkuperäinen kirjoittaja tiu:Samoin täällä. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.Alkuperäinen kirjoittaja PellekaijaPum:No minä en ole mikään isotuloinen, mutta olen koko työssäkäyntihistoriani ajan säästänyt pikkusumman/kuukausi, niin se jeesaa aika tavalla =)Alkuperäinen kirjoittaja ap:täällä on näköjään paljon isotuloisia...
Hautaanko asti meinasit sitten niitä säästöjä säästää?Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Ketuttaisi käyttää säästöjä elämiseen
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Eikä sossusta edes asuntovelallinen juuri sa mitään, luulen ma. Vuokraan vain tukevatAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Aika huolentonta porukkaa, jos ei ole yhtään säästössä rahaa, vaikka on lapsia. Ehkä nykyään ajatellaan niin, että sossuun vaan, jos tarve vaatii. Mulla ja mun miehellä on molemmilla ollut sellainen kotikasvatus, että omillaan pitää yrittää tulla toimeen ja aina pitää olla rahaa pahanpäivän varalle eli pitää elää varojensa mukaan ja säästää vähästäkin, niin ei joudu heti pulaan, jos noinkin pieni summa kuin 500 eur pitää jostain tempaista.
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Ei mutta säästöillä "kuuluu" mun mielestä ostaa jotain kivaa kuten uusia huonekaluja muutaman vuoden välein, tai tehdä matka, tai muuta semmoista erityistä. Tosi kiva aatella siwan kassalle sapuskoja mättäessään että "tätä varten sitten säästin"Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Hautaanko asti meinasit sitten niitä säästöjä säästää?Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Ketuttaisi käyttää säästöjä elämiseen
no näinhän se on, mutta eikö kuitenkin ensisijaisesti pitäisi omia säätöjä käyttää, jos rahaa tarvii? Vaikka sitten ruokaan, onhan se välttämätöntä kuitenkin.Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Ei mutta säästöillä "kuuluu" mun mielestä ostaa jotain kivaa kuten uusia huonekaluja muutaman vuoden välein, tai tehdä matka, tai muuta semmoista erityistä. Tosi kiva aatella siwan kassalle sapuskoja mättäessään että "tätä varten sitten säästin"Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Hautaanko asti meinasit sitten niitä säästöjä säästää?Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Ketuttaisi käyttää säästöjä elämiseen
En minäkään tienaa enempää kuin kotihoidontuen (ei edes kuntalisää) ja miehen palkka on pieni. Olin kuitenkin jo ennen lapsia vuosia töissä (myös silloin kun opiskelin) ja samoin mies. Säästöön laittoimme palkoistamme, vaikka ne pieniä olivatkin. Ilman lapsia pystyi tinkimään elintasostaan ja nyt lapsiperheenä on sitten säästössä sen verran, että ei talous kaadu yllättäviin menoihin.Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:tuota, tuo 500e on mukuukauden tulot joten köyhäksi menisi jos miehen tuloilla 1100e pitäisi maksaa kuuden ihmisen ruuat, vuokra, sähkö ym laskut.Alkuperäinen kirjoittaja tiu:Samoin täällä. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.Alkuperäinen kirjoittaja PellekaijaPum:No minä en ole mikään isotuloinen, mutta olen koko työssäkäyntihistoriani ajan säästänyt pikkusumman/kuukausi, niin se jeesaa aika tavalla =)Alkuperäinen kirjoittaja ap:täällä on näköjään paljon isotuloisia...
Mutta kuuluuhan nekin sohvat sun muut matkat sun elämiseen jos niikseen tuleeAlkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Ei mutta säästöillä "kuuluu" mun mielestä ostaa jotain kivaa kuten uusia huonekaluja muutaman vuoden välein, tai tehdä matka, tai muuta semmoista erityistä. Tosi kiva aatella siwan kassalle sapuskoja mättäessään että "tätä varten sitten säästin"Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Hautaanko asti meinasit sitten niitä säästöjä säästää?Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Ketuttaisi käyttää säästöjä elämiseen
Alkuperäinen kirjoittaja tiu:En minäkään tienaa enempää kuin kotihoidontuen (ei edes kuntalisää) ja miehen palkka on pieni. Olin kuitenkin jo ennen lapsia vuosia töissä (myös silloin kun opiskelin) ja samoin mies. Säästöön laittoimme palkoistamme, vaikka ne pieniä olivatkin. Ilman lapsia pystyi tinkimään elintasostaan ja nyt lapsiperheenä on sitten säästössä sen verran, että ei talous kaadu yllättäviin menoihin.Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:tuota, tuo 500e on mukuukauden tulot joten köyhäksi menisi jos miehen tuloilla 1100e pitäisi maksaa kuuden ihmisen ruuat, vuokra, sähkö ym laskut.Alkuperäinen kirjoittaja tiu:Samoin täällä. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.Alkuperäinen kirjoittaja PellekaijaPum:No minä en ole mikään isotuloinen, mutta olen koko työssäkäyntihistoriani ajan säästänyt pikkusumman/kuukausi, niin se jeesaa aika tavalla =)Alkuperäinen kirjoittaja ap:täällä on näköjään paljon isotuloisia...