500?:n yllättävä meno, kuinka näkyy taloudessanne?

  • Viestiketjun aloittaja köyhä muttei kipee
  • Ensimmäinen viesti
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Ketuttaisi käyttää säästöjä elämiseen
Hautaanko asti meinasit sitten niitä säästöjä säästää?
Ei mutta säästöillä "kuuluu" mun mielestä ostaa jotain kivaa kuten uusia huonekaluja muutaman vuoden välein, tai tehdä matka, tai muuta semmoista erityistä. Tosi kiva aatella siwan kassalle sapuskoja mättäessään että "tätä varten sitten säästin"
Mutta kuuluuhan nekin sohvat sun muut matkat sun elämiseen jos niikseen tulee ;) :D
Joo mutta sen tuntee pitemmän aikaa, kun istahtaa uudelle jakkaralle että saa nauttia säästöistään. Vrt heität pitsan uuniin. Kauanko menee sen syömiseen :kieh:
Juu, no mut on se pitsa aika paljon halvempikin kuin se uus jakkara :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Sellasta ei voi tapahtua, meillä ei riitä rahat 500 menoihin kerralla =)
no aika huonosti on teillä asiat
Tästäkin voi olla montaa mieltä =)
No, meillä on kaksi pientä lasta ja jos tilanne olisi se, että 500 eur kaatais koko talouden, niin mun mielestä meillä olis asiat huonosti. Lapset kärsis siitä, jos tarttis miettiä mistä saa rahat ruokaan, kun kaikki meni yllättävään menoon.
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja V i e r a s:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Sellasta ei voi tapahtua, meillä ei riitä rahat 500 menoihin kerralla =)
no aika huonosti on teillä asiat
Tästäkin voi olla montaa mieltä =)
Niin voi. Sanoisinpa jopa että teillä on raha-asiat erittäin huonolla tolalla.
No eihän me rikkaita olla joo =) Mutta ei aina voi olla sellanen elämäntilanne että on paljon rahaa.. Meillä on joka päivä hyvää ruokaa pöydässä, kaikilla on oikein hyvät vaatteet päällä ja laskut saa maksettua ja kämpässä ei oo mitään vikaa niin ei meillä musta mene yhtään huonosti, päinvastoin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikuttaisi kyllä ja paljonkin,ettei uskalla edes ajatella..
voisin peesata tätä...mutta onneksi on vanhemmat jotka auttavat jos tulee semonen hätä..ei nekään kyllä ihmeisiin pysty mutta autavat kuiteskin =) =) ja olen heille siitä kiitolinen
 
Juuri maksettiin 560 euroa auton korjauksesta, kun teloin sitä vähän. Maksettiin mieluummin itse kuin tiputettiin Kaskon prosentteja.

Ei tuollainen tunnu missään. Siitä lähtien kun kotoa lähdin opiskelemaan, olen säästänyt kesätyö- ja muista rahoista pahan päivän varalle. Lapsetkin haluttiin vasta sitten, kun tiedettiin, että hoitovapailla oleminen ja toimeen tuleminen ei ole ongelma.

En osaisi elää niin, että koko ajan viimeiset eurot menossa. Oikeastaan käy kateeksi niitä huolettomia ihmisiä, joille se ei tuota ongelmaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Nää on just näitä omia valintoja. Me hankittiin lapset vasta lähemmäs 3-kymppisinä, ei kesken opiskeluiden niin kuin täällä monet tuntuu tekevän. Ensin ammatti, sitten vakituinen työ ja rahaa säästöön ja vasta sitten perhe. Sen ansiosta ei tarvii nyt kärsiä nälkää tai kolkutella sossun ovea, jos 500 eur yhtäkkiä tarvittais. Jokainen tekee kuten haluaa, mutta minä olen tyytyväinen tähän valintaan. Kamala ajatuskin, jos joutuisin nyt lasten kanssa miettimään mistä ruokaa pöytään...
Just... Tiedoksesi, että kun saimme ensimmäisen lapsemme, meillä molemmilla oli ammatit ja hyvät vakituiset työpaikat. Elämä vaan ei aina mene niin kuin sen suunnittelee, mutta omillamme ollaan aina pärjätty. Sossua emme ole tarvinneet.
Nyt opiskelen itselleni toista ammattia. Tiukkaa välillä on, mutta ruuasta ei tarvitse tinkiä!! Jostain muusta voi aina.
 
Riippuu vähän kuinka yllättävä meno olisi. Jos kuukausi varoitusaikaa olisi (tai mahd. maksaa kk aikana vaikka erissä) niin saisi kyllä kasaan kun lykkäisi vähän jotain laskuja ensi kuulle ja söisi halvasti.

Pari kertaa tullut tilanne että se yllättävä meno on pitänyt maksaa mitä pikimmin (esim. koiran kiireinen leikkaus) niin sitten piti ottaa opintolainaa. Nyt ei tuota mahdollisuutta olisi, eli samassa tilanteessa varmaan yrittäisin tavallista pankkilainaa tai sitten pyytäisin lainaan kaverilta (viimeistä en kyllä tosiaankaan tee ellei tosiaan oo esim. eläimen henki kyseessä, mikäli siis noin isosta summasta kyse).
 
Ei vaikuttaisi mitenkään. Just meni autosta jousi, vesipumppu, puola ja pari muuta osaa =liki 2000e.
Sukanvarteen vaan kaikki liikenevä, niin on mistä ottaa. Mulla on nyt vähän niin, että en ehdi palkkaani tuhlata, kun en ikinä pääse lähisokosta pitemmälle kauppoihin.
 

Yhteistyössä