V
vierailija
Vieras
Aivan kuin meidän esikoinen. Ei nukkunut millään yksin ja heräsi heti, jos ei ollut vieressä. Vieressä nukkuminen oli kuitenkin pakko lopettaa, kun tuli pari pikkusisarusta. Esikoiselle laitettiin oma sänky meidän huoneeseemme. Sitä olen kuitenkin miettinyt, että aiheutimmeko me lapsen univaikeudet, joita oli vielä kouluiässäkin,vai onko kyseessä vain sattuma. Pienemmillä sisaruksilla, joita ei otettu viereen nukkumaan, ei sellaisia ole ollut.meillä 6-vuotias nukkuu meidän välissä, on nukkunut jo reilun vuodenikäisestä asti. Sinne asti nukkui omassa sängyssään mutta sitten alkoi kauheat yöhuudot ja ne saatiin loppumaan sillä että otettiin poika viereen. Sieltä asti on sitten nukuttu kolmistaan samassa sängyssä. Muutamia öitä poika on nukkunut omassa sängyssä (samassa makkarissa) ja jopa toisessa huoneessakin, mutta alkoi selittämään hirviöistä jne. joten on annettu tulla viereen. Meitä ei haittaa poika keskessä, sängyssä on tilaa ja pääasia on että kaikki saa nukkua rauhassa kunnon yöunet. Luotan siihen että viimeistään yläasteelle mennessä siirtyy omaan huoneeseen![]()