L
lady of the lake
Vieras
Meidän pihassa on nyt useampi 5-vuotias poika ja "leikit" on alkaneet saada ikäviä piirteitä.Alkaa olla poikaliittoumia ja kaikki eivät mahdu leikkeihin.Tällä hetkellä oma poikani on ns.pannassa ja ilkeästi ilmoitetaan minunkin ollessa paikalla pojalleni ettei aleta sua.Tämähän nyt kuuluu normaalistikin lasten käyttäytymiseen vaikkakin tuohonkin voi mielestäni puuttua tarpeen mukaan.Suurin huolenaiheeni on se, että noiden poikien käytös tuntuu olevan todella pelottavaa ja uhkaavaa.Eilen kun ulkoilimme poikien kanssa tuossa pihallamme niin nämäpojat kävivät vähän väliä "nokkimassa" poikaani.Tällä tarkoitan sitä,että huutelivat jatkuvasti jotain ilkeyksiä ja ajelivat pyörillä todella läheltä.
Huutelut olivat seuraavanlaisia; "me ei enää koskaan aleta sua, jos tuut lähemmäs niin me ammutaan sut", "elä sekaannu meidän leikkeihin tai me tapetaan sut", "käydään hakemassa kotoa pyssyt ja ammutaan J***e".
Ja koko ajan minä olin lasteni vieressä, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta poikiin
Sanoin heille, että jos eivät nyt lopeta niin lähdemme kaikki yhdessä selvittämään asiaa poikien vanhempien kanssa.Puhutin myös molemmat pojista ja toruin heitä.Tässäkin vaiheessa pojat tulkuttivat vielä vastaan! Kävi kuitenkin niin,että kuopukseni kaatui kolmipyörällään ja jouduimme lähtemään sisälle ja asia jäi siihen.Pojat hävisivät sillä aikaa pihasta.
Toisen pojista vanhemmat tiedän paremmin ja usein keskustelemme ulkona ja heidän lapsensa ovat samassa päiväkodissa omieni kanssa.Tiedän etteivät hyväksyisi tuollaista.Toisen vanhemmat eivät ole KOSKAAN ulkona enkä tiedä yhtään heidän periaatteistaan.Heidän lapsensa ovat usein vielä klo 23 ulkona, siis tämä 5v poika ja hänen ala-asteikäinen siskonsa.Tämä on jo herättänyt itsessäni epäilyä, että onkohan kotona kaikki kunnossa samoin kuin se ettei vanhempia näy koskaan missään!
Kysymys kuuluu; miten tässä asiassa pitäisi toimia ja miltä tämä teistä kuulostaa?Olenko ylireagoinut?!
Huutelut olivat seuraavanlaisia; "me ei enää koskaan aleta sua, jos tuut lähemmäs niin me ammutaan sut", "elä sekaannu meidän leikkeihin tai me tapetaan sut", "käydään hakemassa kotoa pyssyt ja ammutaan J***e".
Ja koko ajan minä olin lasteni vieressä, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta poikiin
Toisen pojista vanhemmat tiedän paremmin ja usein keskustelemme ulkona ja heidän lapsensa ovat samassa päiväkodissa omieni kanssa.Tiedän etteivät hyväksyisi tuollaista.Toisen vanhemmat eivät ole KOSKAAN ulkona enkä tiedä yhtään heidän periaatteistaan.Heidän lapsensa ovat usein vielä klo 23 ulkona, siis tämä 5v poika ja hänen ala-asteikäinen siskonsa.Tämä on jo herättänyt itsessäni epäilyä, että onkohan kotona kaikki kunnossa samoin kuin se ettei vanhempia näy koskaan missään!
Kysymys kuuluu; miten tässä asiassa pitäisi toimia ja miltä tämä teistä kuulostaa?Olenko ylireagoinut?!