"Mä oon tehny niin paljon töitä, mä en jaksa puuttua"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minunko sitten pitää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minunko sitten pitää

Vieras
Jo oli loistava kommentointi 9 vuotiaan äidiltä, kun aloitin (ihan kohteliaasti) keskustelun siitä että heidän tyttärensä yhden kaverin kanssa kiusaa jatkuvasti meidän samanikäistä. Vaikka meidän likka on ihan eri kaverin kanssa niin hakeutuvat silti kiusaamaan.
Mittari minulla täyttyi viimeksi kun tunkivat kastemadot meidän postilaatikkoon...
Sanoin että jos ei vanhemmat puutu, on lapset aika heitteillä. Omanikaan ei kuulemma ole enkeli, johon totesin että sai jo kyseisen episodin tiimoilta rangaistuksen, siinäpä se, me puutumme lapsemme käytökseen, he eivät.
K.o. vanhemmat tuntuvat olevan aika pihalla lapsensa käytöksestä, uskovat ihan sokeasti kun tyttö räpyttelee silmiään ja väittää muiden aloittaneen. Onneksi me ja isommat sisaruksensa vahdimme lapsia pihallakin, heitä taas "ei jaksa kiinnostaa".
Saanko minä nyt sitten komentaa heidän kakaraa kun heitä itseään ei kerta kiinnosta?

"Saanko minä nyt sitten komentaa heidän kakaraa kun heitä itseään ei kerta kiinnosta?"

Saat ja pitääkin. Voi jopa uskoa paremmin, kun vieras aikuinen pitää pienen puhuttelun.

Jos ei omat vanhemmat komenna niin toiset komentaa. Ja pahimmassa tapauksessa saat syytteen uhkailusta käräjille! Monet vanhemmat eivät voi sietää sitä, että omaa lasta toiset komentavat.

Itse olen komentanut ja pitänyt puhutteluja useammalle kiusaajanalulle, kiusaaminen loppui siihen.

"Saanko minä nyt sitten komentaa heidän kakaraa kun heitä itseään ei kerta kiinnosta?"

Saat ja pitääkin. Voi jopa uskoa paremmin, kun vieras aikuinen pitää pienen puhuttelun.

Tämä on melkoinen tapaus koko tyttö. Olivat eskari-ikäisiä niin olimme pihalla rakentamassa lumilinnaa, minä ja nämä kolme tyttöä. Tämä yritti koko ajan käskeä tätä kolmatta tyttöä lähtemään leikkimään kanssaan, ja minä kannustin vaan osallistumaan kolmistaan ettei ketään suljeta ulkopuolelle. No, tälle neidille tuli sitten pissahätä, alkoi vääntelehtiä oikein tosissaan muttei malttanut lähteä. kysin onko hätä ja sanoin että käy vaan pissalla, ei me mihinkään karata. Tyttö meinasi ensin ikäänkuin lähteä,mutta kun kaveri ei suostunut lähtemään mukaan odottamaan, kääntyikin takaisin, katsoi suoraan minua silmiin ja- Laski haalariin!
Tämän jälkeen tyynen viileänä jatkoi linnan rakentamista , eikä vastannut minulle mitään kun ehdotin että olisi viisasta käydä vaihtamassa kuivat vaatteet.
En ole kyllä koskaan törmännyt vastaavaan lapseen (on hänessä siis hyviäkin piirteitä )

Yhteistyössä