nyt kyllä syttyy sota (uusperheasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Mies tapasi tänään exänsä, eli poikiensa äidin-ja tapaaminen päättyi taas kerran ilmi-riitaan...olen ennenkin tälläkin palstalla puhunut poikien äidin aivoituksista,ja luullut etten mistään enää hämmästy,mutta olinpa väärässä.
Meillähän on ylihuomenna menossa pojat ja minun vanhempi tyttäreni samalle leirille,kuin viime kesänäkin,olivat sopineet kavereiden kanssa tulevansa samaan aikaan,ja kun etä siitä kuuli alkoi kauhea myrsky,hänen lapsensa kun eivät kuulemma saa osallistua muihin leireihin kuin kuurojen vanhempien kuulevien lasten leireihin( äiti on itse kuuro). Oli puhetta myös poikien lomailusta äitinsä luona. Äiti halusi pitää pojat siellä kolme viikkoa koska on niin paljon talossa töitä kesällä,asuu maalla nykyisin. Pojat vaan eivät olleet varmoja viihtyisivätkö niin pitkään,johon etä oli todennut että ei pojilta kysytä,he ovat niin pitkään siellä kun hän käskee,alle 18v kun ei kuulemma tarvitse kuunnella kun sen ikäisellä ei vielä ole oikeita mielipiteitä mistään. Yksi syy poikien haluttomuuteen lähteä sinne on äidin mies joka nyt äitienpäiväreissulla oli sanonut,että ruokaa ei sitten tipu,jos ei tee tarpeeksi töitä talossa. Poikien isä oli sitten tänään sanonut ettei tuolla tavalla voi tehdä,mutta etä oli sitä mieltä että kyllä hänen miehensä voi,koska on talon isäntä,eikä heidän kotinsa ole mikään hotelli. Ja heinäpellolle kuulemma on lähdettävä,vaikka toisella pojalla on heinäallergia ja astma...
Mies sitten kertoi miten oli keskustelu sujunut ,luulimme pokien olevan ulkona,mutta vanhempi olikin yläkerrassa ja kuuli kaiken. Ja raivostui ja laittoi meidän näkemättä tekstarin äidilleen...kertoi sitten itse nimitelleensä äitiään ja tämän miestä hyvin rumasti ja ilmoitti ettei halua enää koskaan nähdä äitiään ja ettei ole enää tämän poika.
Huhhuh,saapa nähdä mitä nyt seuraa...ihme kun ei ole jo sossut ovella poikia hakemassa täältä pois.

Kurja tilanne.

Miten sen leirin kanssa nyt? Onko se jo maksettu? Mita vikaa siina leirillemenossa oikeasti olisi?

Kannattaa ihan kovistella tuon heinaallergian ja astman takia, peltotoihin ei varmasti!

Eiko se niin ollut, etta sulla ei ollut mitaan oikeuksia vieda poikia esim laakariin?

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Kurja tilanne.

Miten sen leirin kanssa nyt? Onko se jo maksettu? Mita vikaa siina leirillemenossa oikeasti olisi?

Kannattaa ihan kovistella tuon heinaallergian ja astman takia, peltotoihin ei varmasti!

Eiko se niin ollut, etta sulla ei ollut mitaan oikeuksia vieda poikia esim laakariin?

Leiri on maksettu,eikä asiassa ole muuta vikaa kuin se, että äiti haluaa että poikien kaveripiiri rajoittuisi toisten kuurojen lapsiin.
Pojathan eivät nyt aio mennä sinne ollenkaan, eipä ainakaan heinätöihin joudu.
Juu äiti teki minun asioimiseni lääkärissä poikien kanssa mahdottomaksi,mutta nyt kun hän muutti 500 km päähän, on tämäkin hieman helpompaa nyt.
Mutta nyt täytyy mennä ulos noiden pienempien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
ja piste, mitä se etä alkaa asiasta vauhkoamaan. Ja heinätöihin ei allergikkoa ja astmaatikkoa laiteta, soittakaa vaikka itse sinne lastensuojeluun jos näin tekee. Terveydellä ei leikitä.

Sinäkö nää asiat päätätkin? Poikien äiti voi pahentaa tilannetta halutessaan tosi paljon, jos tuntee että äitipuoli ottaa hänen paikkaansa ja marssii hänen yli. Tällä en todellakaan tarkoita, että äiti tekee oikein. Ei tee, mutta laki voi olla valitettavasti hänen puolellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sininen:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
ja piste, mitä se etä alkaa asiasta vauhkoamaan. Ja heinätöihin ei allergikkoa ja astmaatikkoa laiteta, soittakaa vaikka itse sinne lastensuojeluun jos näin tekee. Terveydellä ei leikitä.

Sinäkö nää asiat päätätkin? Poikien äiti voi pahentaa tilannetta halutessaan tosi paljon, jos tuntee että äitipuoli ottaa hänen paikkaansa ja marssii hänen yli. Tällä en todellakaan tarkoita, että äiti tekee oikein. Ei tee, mutta laki voi olla valitettavasti hänen puolellaan.

On jo kokemusta siitä että poikien äiti voi halutessaan vaikeuttaa asioita hyvin paljon...
Laki on kyllä lapsen puolella,lasten terveyttä ei saa edes oma äiti vaarantaa.
Tapaamisessakin on kyse lapsen oikeudesta tavata äitiä,ei äidin oikeudesta tavata lasta. !2v täyttänyttä lasta pitää kuunnella,lasta ei voi pakottaa menemään tapaamisiin,sopimus ei sido lasta,ainoastaan tapaamissopimuksen tehneitä vanhempia.Olen tämän kuullut lastenvalvojalta.

aika yksityiskohtaisesti puit täällä asioita, jotka ovat helposti tunnistettavissa, kuten asioihin kuuluvat henkilöt. sinuna jättäisin tällaiset selostukset lähipiirille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aika yksityiskohtaisesti puit täällä asioita, jotka ovat helposti tunnistettavissa, kuten asioihin kuuluvat henkilöt. sinuna jättäisin tällaiset selostukset lähipiirille.

Mä luulen että meidät ja tietty poikien äidin voivat tunnistaa lähinnä lähipiiriin kuuluvat henkilöt,jotka ovat asioista hyvin perillä muutenkin.
Tai niin, tietenkin muut äidin kanssa samaan vähemmistöön kuuluvat voivat hänet tunnistaa,mutta heidän ympyränsä ovat muutenkin aika pienet,suurinpiirtein kaikki tietävät kaikkien asiat.

No kyllä sanoisin kuitenkin, että kaikesta huolimatta et voi tai saa viedä lasten biologisen äidin paikkaa. Sinun ja miehesi pitäisi olla sen verran aikuisia, että tukisitte poikien ja äidin suhdetta. Kieltämättä ei kovin mukavalta kuulosta tuon äidinkään toiminta jos todella toimii noin. Mutta siinä ei minusta ole mitään väärää jos pojat vähän töitäkin joutuvat tekemään talossa (kunhan se on järkirajoissa) - nykyaikana lapset vain ovat tottuneet pääsemään vähällä ja saamaan liian hyvää palvelua.

Ja vielä; erittäin epäviisasta kirjoittaa keskustelupalstalle kun näistä tiedoista jo periaatteessa voi tunnistaa ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä sanoisin kuitenkin, että kaikesta huolimatta et voi tai saa viedä lasten biologisen äidin paikkaa. Sinun ja miehesi pitäisi olla sen verran aikuisia, että tukisitte poikien ja äidin suhdetta. Kieltämättä ei kovin mukavalta kuulosta tuon äidinkään toiminta jos todella toimii noin. Mutta siinä ei minusta ole mitään väärää jos pojat vähän töitäkin joutuvat tekemään talossa (kunhan se on järkirajoissa) - nykyaikana lapset vain ovat tottuneet pääsemään vähällä ja saamaan liian hyvää palvelua.

Ja vielä; erittäin epäviisasta kirjoittaa keskustelupalstalle kun näistä tiedoista jo periaatteessa voi tunnistaa ihmiset.

Katso edellinen vastaukseni tunnistamisesta.Lisään vielä että poikien äiti on myös itse hyvin laajalti kertoillut oman versionsa,joskaan ei juuri tällä foorumilla,siis aiempina vuosina.

Ja siksi toisekseen,en ole sanonut mitään mikä ei olisi totta.

Yhteistyössä