5:2 dieetti alkoi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihis

Vieras
Ylipainoa on kertynyt parikymmentä kiloa ja nyt ne saa luvan lähteä. Aloitin tänään 5:2 dieetin ensimmäisellä paastopäivällä. Onko muilla kokemuksia tästä dieetistä?

Älä aloita mitään diettejä, jos et pysty pitämään sitä loppuelämääsi.

Eeehhhheeheheheee mikä vastaus! :D :D :D

Kuuleppas kun sillä dieetillähän se paino saadaan normaaliksi, miksi ihmeessä jatkaisin sen jälkeen jotain 1200kcal/pv:ssä linjaa? Sen jälkeen (ainakin minulla) paino kyllä pysyy kun herkuttelu pysyy kurissa eikä tule herkuteltua joka päivä.

Jos tilanne vaatii oikeasti ruokaremonttia eli se kotiruoka on ollut ihan pelkkää eineshöttöä ja mättämistä niin sitten niitä dieetin runkoja on hyvä pystyä noudattamaan jatkossakin, jos siis ei muuten osaa pitää kontrollia. Mutta ei silloinkaan tarvitse millään matalaenergisellä ruokavaliolla jatkaa vaan voi hyvillä mielin syödä perusaineenvaihdunnan verran.

Joo, siis tarkoitus on tosiaan noudattaa varsinaista dieettiä niin kauan, että paino on laskenut riittävästi. Sitten muokkaan ruokavalion sopivaksi, jotta paino myös pysyy halutussa. Ja tässä siis ollaan yksi päivä kerrallaan alle 500 kalorissa, joten en usko ehtiväni yhden päivän aikana kerätä mitään hurjaa ahmimishimoa seuraavalle päivälle. Siksi juuri tykästyin tähän dieettiin, koska viitenä päivänä voin syödä normaalisti eikä tarvitse kieltää itseltä asioita kuin kahtena päivänä viikossa.

Eilen pidin ekan "paastopäivän" ja nesteet ainakin saivat kyytiä; -2kg on saldo. Tästä on hyvä jatkaa.

Mä pidin tuossa vuodenvaihteessa useamman kuukauden ja tuloksena oli jokunen kilo pois. Lopulta luovuin koko hommasta kun paino jämähti ihan kokonaan. Mulla noin 5 kiloa tiputettavana.

laihdutin 67 kilosta 62 kiloon juurikin tuolla 5:2 dieetillä, en kuitenkaan vetänyt övereiksi muinakaan päivinä, kävi juuri niin kuin sanoit, annoskoot pieneni itsestään :) pituutta sijs 174 cm..paino pysynyt jo pitkään samana..,zemppiä!

[QUOTE="mimmi";29783191]laihdutin 67 kilosta 62 kiloon juurikin tuolla 5:2 dieetillä, en kuitenkaan vetänyt övereiksi muinakaan päivinä, kävi juuri niin kuin sanoit, annoskoot pieneni itsestään :) pituutta sijs 174 cm..paino pysynyt jo pitkään samana..,zemppiä![/QUOTE]

Kiitos :). Itsekin pyrin syömään maltillisesti muinakin päivinä. Itsestäni tuntuu, että tätä dieettiä on suhteellisen helppo noudattaa, kun ei tosiaan mitään ylitsepääsemättömiä kieltäymyksiä joudu koko ajan tekemään eli tulevaisuudessa painon ylläpidossa voi esim. pitää yhden "paastopäivän" viikossa ja muina päivinä syödä normaalia kotiruokaa.

Mä laihdutan elämäntapamuutosta tekemällä. Opettelen säännöllisen ruokarytmin, pienemmät annokset, lopettamaan syömisen siihen kun nälkä on poissa. Alkuvaiheessa myös mittaan ja punnitsen ja merkkaan syömiseni ylös (vaikka vihaankin sitä puuhaa). Jokapäiväiset herkut on pannassa, joita aiemmin söin surutta (pullat, rasvaiset leivonnaiset, lihapiirakat jne).

Mutta sitä mä tässä vaan mietin, että miten tuolla 5:2:lla sitten oikeesti kuuluu laihduttaa? Eihän kukaan tosissaan voi laihtua, jos kaksi päivää "paastoaa" ja loput viisi päivää syö reilusti yli oman kulutuksensa? Tarkoitan siis sitä, että kai ne muut viisi päivää pitää myös tarkkailla mitä ja miten paljon suuhunsa pistää?

Siis 5 päivää putkeen syöt normaalisti ja sen jälkeen 2 päivää peräkkäin se 500 kaloria?

Ei, kun toi toimii niin että nimenomaan ei peräkkäisiä paastopäiviä - ja paastopäivän pituus on 36h, ei 24h. Mä tiputin normipainon sisällä 4-5 kiloa tolla dieetillä, kyllä se toimi mulla ainakin. Syömispäivinä ei tee mieli mässätä, kun on kevyt olo, ja paastopäivän taas kestää kun tietää että seuraavana päivänä ei tarvi kytätä jokaista kaloria.

Oikeasti paastopäivän pituus on 36 tuntia? Sehän on puolitoista vuorokautta! Tuostahan tulee sitten kolme vuorokautta paastoa per viikko, eikä kahta. Ja jos paastopäivänä kalorit saa olla maks 500, niin ei siihen kyllä mitään saa juoda/syödäkäään. Mahtaa olla kauhea nälkä tuon jälkeen.

[QUOTE="huh";30128074]Oikeasti paastopäivän pituus on 36 tuntia? Sehän on puolitoista vuorokautta! Tuostahan tulee sitten kolme vuorokautta paastoa per viikko, eikä kahta. Ja jos paastopäivänä kalorit saa olla maks 500, niin ei siihen kyllä mitään saa juoda/syödäkäään. Mahtaa olla kauhea nälkä tuon jälkeen.[/QUOTE]

Mulla menee kyllä niin, että sen 500 kcal paastopäivän jälkeen ei edes tee mieli ruokaa ennen kuin illalla ja on tosi energinen olo. Kohta vuoden olen tätä harrastanut, ja ihan elämäntapa tästä on tullut. Mä en tosin ole koskaan ollut mikään kolme ateriaa päivässä -ihminen.

5:2 hyödyt saa ihan karppaamallakin eikä tarvitse laskea kaloreita. 5:2-dieetin tunnetuksi tekemä brittilääkäri ja terveystoimittaja Michael Mosleykin puhuu runsasrasvaisen ruokavalion puolesta.

Yhteistyössä