Onko vaarallista laihtua raskaana ollessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masunasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla ainakin paino putosi gestaatiodiabeteksen takia aloitetun ruokavalion takia. ravitsemusterapeutin ohjeet joten täysin turvallista. kyllähän sitä laihtuu niillä ohjeilla, ruokamäärät aivan minimaaliset. tuntu et nälkäkuolema tulee :kieh:

tuossa ajassa, siis 5päivässä 2kilosta suurin osa on kuitenkin nestettä! Mutta kun ihan terveellisesti syöt, niin tasottuu toi painokin...ei se nyt tuohon tahtiin voi raskaana ollessa pudota. Eikä normaalistikaan.

Painoahan tässä ei ollut tarkoitus edes tiputtaa, mutta se tippuu kun syön itselleni oudosti, paljon leipää ja liian säännöllisesti (siis tämä oma mielipiteeni). Mutta siis idea ei ollut saada painoa alas vaan nimenomaan oli tarkoitus saada sokerit pysymään tasaisina. Alunperinkään niissä ei kovin paljoa heittoa normaaliin ollut.
Ohjeiden mukaan (vähän soveltaen) syön. Mutta oiskin kiinnostanut, että onko ns. kalorivajeesta haittaa lapselle?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Painoahan tässä ei ollut tarkoitus edes tiputtaa, mutta se tippuu kun syön itselleni oudosti, paljon leipää ja liian säännöllisesti (siis tämä oma mielipiteeni). Mutta siis idea ei ollut saada painoa alas vaan nimenomaan oli tarkoitus saada sokerit pysymään tasaisina. Alunperinkään niissä ei kovin paljoa heittoa normaaliin ollut.
Ohjeiden mukaan (vähän soveltaen) syön. Mutta oiskin kiinnostanut, että onko ns. kalorivajeesta haittaa lapselle?

päinvastoin, kun sokerit pysyy tasasena niin lapsikin voi paremmin. lapsi kyllä ottaa sen minkä tarvitseekin.

Siis paastosokerin raja-arvolla jouduin dieettiin. Eli Paastoarvo oli sen sallitun/kielletyn 5.3. Muut aterian jälkeiset oli ihan ok. Kuten nytkin mittaillessa. Paasto kotona mitattuna 5.0 ja 1½tuntia ruuan jälkeen 5.7.
Nälkä mulle ei kyllä ton kuurin aikana ole tullut.. vaan siis lähinnä ahdistaa kun pitää kokoajan syödä.
Ja siis toki tässä vaiheessa pitää sanoa, että ennen raskautta BMI oli 26 joten en ole mikään riisikeppi ollut alunperinkään, mutten mikään kauhean tuhtikaan.
Vauva kyllä liikkuu kovasti..

minä olen ollut kahdessa viime raskaudessa dieetillä ja painon nousu raskauden lopussa ollut +-0.ei ole ollut muuta haittaa vaan itse olen raskauden aikana hoikistunut.BMI ollut 0,1 yli normaalin rajoista.

Yhteistyössä