Ä
"äpyliini"
Vieras
4v oli päikkäreiltä herätessä kakka housussa. Hoitaja siitä mulle kertoi ja kertoi et olivat jutelleet että nukkarista saa tulla vessaan jne. Päiväkodissa on ollut masutautia ja kysyin oliko löysää mut ei kuulemma. Kotona vielä tuli vähän housuihin ja kävi kakalla ja hänen mittapuulla oli löysää, normisti ummettaa herkästi. Ajattelin et on sitten ehkä vähän masu sekaisin.
Tyttö kysyi multa ku köllittiin yhdessä, että "miksi te ette hermosto ku mulla tuli kakka housuun". Sanoin et uskon sen olleen vahinko, eikä vahingosta saa hermostua. Kysyin onko joku hermostunut ja sanoi et "Irma" (nimi muutettu) hermostui. Kysyin mitä sitten tapahtui ni "Irma" oli sanonut kuulemma että "hyh hyh, miksi ei iso tyttö mene vessaan?"
Olin vähän pettynyt tähän. Ymmärrän kyllä et hoitajaa sellainen ärsyttää mutta tuskinpa sitä lapseen tarvitsee purkaa. Sanoin lapselle että ei tarvitse välittää, vaikka varmasti tuli huono mieli kun "Irma" ei sua ymmärtänyt.
En tiedä pitäisikö tämä hoidossa sitten ottaa puheeksi vai ei..
Tyttö kysyi multa ku köllittiin yhdessä, että "miksi te ette hermosto ku mulla tuli kakka housuun". Sanoin et uskon sen olleen vahinko, eikä vahingosta saa hermostua. Kysyin onko joku hermostunut ja sanoi et "Irma" (nimi muutettu) hermostui. Kysyin mitä sitten tapahtui ni "Irma" oli sanonut kuulemma että "hyh hyh, miksi ei iso tyttö mene vessaan?"
Olin vähän pettynyt tähän. Ymmärrän kyllä et hoitajaa sellainen ärsyttää mutta tuskinpa sitä lapseen tarvitsee purkaa. Sanoin lapselle että ei tarvitse välittää, vaikka varmasti tuli huono mieli kun "Irma" ei sua ymmärtänyt.
En tiedä pitäisikö tämä hoidossa sitten ottaa puheeksi vai ei..