4v tuli vahingossa kakka housuun ja hoitaja hermostui :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äpyliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äpyliini"

Vieras
4v oli päikkäreiltä herätessä kakka housussa. Hoitaja siitä mulle kertoi ja kertoi et olivat jutelleet että nukkarista saa tulla vessaan jne. Päiväkodissa on ollut masutautia ja kysyin oliko löysää mut ei kuulemma. Kotona vielä tuli vähän housuihin ja kävi kakalla ja hänen mittapuulla oli löysää, normisti ummettaa herkästi. Ajattelin et on sitten ehkä vähän masu sekaisin.

Tyttö kysyi multa ku köllittiin yhdessä, että "miksi te ette hermosto ku mulla tuli kakka housuun". Sanoin et uskon sen olleen vahinko, eikä vahingosta saa hermostua. Kysyin onko joku hermostunut ja sanoi et "Irma" (nimi muutettu) hermostui. Kysyin mitä sitten tapahtui ni "Irma" oli sanonut kuulemma että "hyh hyh, miksi ei iso tyttö mene vessaan?"

Olin vähän pettynyt tähän. Ymmärrän kyllä et hoitajaa sellainen ärsyttää mutta tuskinpa sitä lapseen tarvitsee purkaa. Sanoin lapselle että ei tarvitse välittää, vaikka varmasti tuli huono mieli kun "Irma" ei sua ymmärtänyt.

En tiedä pitäisikö tämä hoidossa sitten ottaa puheeksi vai ei..

No toihan on hoitajalta ihan ok kommentti tossa tilanteessa (ei kai nyt tyttöä nyt kehuakaan voi), eikä vielä tarkoita et olis mitenkään poikkeavasti hermostunut. En kyllä tekis asiasta sen suurempaa numeroa.

[QUOTE="...";30824321]No toihan on hoitajalta ihan ok kommentti tossa tilanteessa (ei kai nyt tyttöä nyt kehuakaan voi), eikä vielä tarkoita et olis mitenkään poikkeavasti hermostunut. En kyllä tekis asiasta sen suurempaa numeroa.[/QUOTE]

Jotenkin ajattelen hoitajana että tilanne on lapselle tarpeeksi nolo ilman mitään ääneen hyhhyttelyä. Jos on kyse vahingoista,se hoidetaan ja se siitä. Eikä olettaen ettei iso tyttö ole menny vessaan syystä tai toisesta. Se kakka kun todella voi isommallakin joskus yllättää.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
[QUOTE="...";30824321]No toihan on hoitajalta ihan ok kommentti tossa tilanteessa (ei kai nyt tyttöä nyt kehuakaan voi), eikä vielä tarkoita et olis mitenkään poikkeavasti hermostunut. En kyllä tekis asiasta sen suurempaa numeroa.[/QUOTE]

Ei ole ok kommentti. Jos vahingossa tulee housuun, on se noloa ja hämmentävää miutenkin, ilman että joku tulee siihen hyhhyttelemään.

Ehkä mä aamulla jos näen hoitajan sanon sille nätisti kahden kesken et tytöllä jäi vähän paha mieli tilanteesta, ja toivon et jos toistuu niin suhtaudutaan mahdollisimman neutraalisti ettei olisi sitä noloa tilannetta nolompaa vielä. Tosin mietin sitäkin olisiko hyvä jäädä huomenna kotiinkin, jos onkin sitten vatsatauti. Ei ole kahteen vuoteen kakannut housuun, eli ei mikään normaali tilanne kuitenkaan..

Mä tekisin juuri noin, että sanoisin neutraalisti kuten mainitsit. Meillä oli tytöllä sama, mutta tuli pissa nukkuessa sänkyyn. Kuuli kun hoitaja puhui aika äkäisesti toiselle hoitajalla asiasta ja Se jätti lapselle pelon siitä mitä jos tapahtuu uudestaan. Kun oli muutenkin nolo tilanne. Puhuin hoitajalle ja hän kyllä otti asiallisesti, pyysi anteeksi ja jutteli lapsen kanssa. Musta kannattaa puhua pienetkin asiat asiallisesti niin eivät sitten paisu.

Yhteistyössä