Tyttö (8v) kertoi hoitajan pahoinpidelleen, mietin tässä miten edetä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "melina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan ensin kannattaa varmistaa puhuuko lapsi totta. Joskus lapset hakee tollaisilla jutuilla huomiota.

Mun isällä oli useita naisia kun olin pieni. Kerran isä otti mut mukaan kahvilaan. Kun isä poistui hetkeksi, aloin huutaa ja "itkeä". Isä kysyi mikä hätänä, osoitin sormella naista ja sanoin "Toi löi mua!". Isä suuttui naiselle ja käski "painua helvettiin". Ja siis nainen ei oikeasti tehnyt mulle mitään, en vaan voinut sietää häntä (oli aika nuori ja istui mun isän sylissä, mikä mun mielestä oli mun paikka).

[QUOTE="vieras";25209067]Kyllä nelivuotiaan olisi syytä osata minä-pronomiini. Tietysti silloin tällöin lipsuu, mutta noin yleisesti. Kiinnosti siltä kannalta, että osaako tämä hoitaja antaa lapsille kielellistä virikettä. Jos jo pelitkin kyllästyttävät, voi satujen lukeminen olla vieläkin heikommilla.[/QUOTE]

Näyttää olevan työhönsä kyllästynyt nuori, joka ei jaksa virikkeitä antaa

Musta siinä nyt ei ainakaan ole mitään kummallista, ettei jaksa vuoden jälkeen enää innoissaan pelailla jotain lautapeliä lasten kanssa harva se päivä. Kyllä sellainen helposti tylsäksi käy.

Kauhea hoitaja! 8 vuotias ei kykene keksimään noin monisyistä tarinaa.

Tommoselle voi suoraan sanoa, että ei tartte enää tulla hoitamaan lapsia. Ja todellakin jos lasta tönittäisiin, olisi hänellä oikeus tönäistä takaisin. Terve lapsi puolustautuu.

[QUOTE="eee";25211763]Musta siinä nyt ei ainakaan ole mitään kummallista, ettei jaksa vuoden jälkeen enää innoissaan pelailla jotain lautapeliä lasten kanssa harva se päivä. Kyllä sellainen helposti tylsäksi käy.[/QUOTE]

Sitten kannattaa keksiä muitakin virikkeitä, mitä hoitajat lasten kanssa tekee. Mutta koska kyseessä ei ole oikea hoitaja, niin pistäisin pihalle. Aina löytyy niitäkin, jotka tekevät työnsä hyvin. Menköön kortistoon huokailemaan!

jos tuollaista kertoisi niin ei olisi enää töissä meillä. valitettavasti meilläkin on voinut sattua vaikka mitä, kun MLL nuori hoitajatyttö kävi ja lapsi /lapset olivat pienempiä

Yhteistyössä