4v:n aamu- ja iltapesut ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti28

Vieras
Niin, mitä teillä muilla keillä n.4v tyttöjä (tai miks ei poikiakin) kuuluu aamurutiineihin? Entä ilta?

Meillä pestään aamuisin kädet, naama, hampaat ja pylly. Ja siis samat toistuu illalla ennen nukkumaan menoa... Ellei sitten käydä suihkussa, ei sillon enää erikseen pestä kun hampaat :D Lisäksi kesällä pestään jalat tarpeen mukaan kun paljainjaloin ollaan ja ulkona sandaaleilla.

Ja kuinka usein käyvät sen ikäisenne suihkussa? Meillä tarpeen mukaan, kesällä useammin, mutta normaalisti noin 1-2 kertaa viikossa.

Ihan sen takia kyselen kun en tiedä olenko liian vauhko tuon pesemisen kanssa... Olen myös siitä tarkka että pikkarit ja sukat vaihdetaan puhtaisiin joka päivä, muut vaatteet tarpeen mukaan. Kuinka te muut? B)

Meidän tyttö täyttää vuodenvaihteessa 4-vuotta.

Aamutoimiin kuuluu käsien pesu (vessassa käynnin jälkeen kun ne kuuluu pestä, muuten ei pestäisi). Joskus saa itse pestä hampaat, jos haluaa, mutta silloin se on lähinnä leikkiä ja harjoittelua, aikuiset ei auta. Pylly pestään vain, jos on tullut yöllä pissa housuun eli tosi harvoin.

Illalla sitten pestään hampaat silleen, että aikuinen auttaa ja tarkistaa, että tuli pestyä hyvin. Kädet ja naama pestään, jos ne on likaiset esim. ruuasta.

Suihkussa ja saunassa käydään ehkäpä noin 2 kertaa viikossa. Silloin pestään hiukset shampoolla ja sitä samaa vaahtoa levitetään sitten vähän keholle. Saippuaa ei käytetä ellei ole jotain erityistä syytä, miksi pitäisi käyttää.

Käsiä pestään aina pihalta tullessa ja vessassa käynnin jälkeen tai jos ne ovat muuten jossain likaantuneet. Muuten ei turhaa lutrata vedellä. Meillä mahdetaan siis olla tosi epähygieenisiä?...

Niin, piti vielä lisätä, että tosiaan alushousut vaihdetaan joka päivä puhtaisiin. Sukkia välttämättä ei, jos ne ei näytä tai haise likaiselle. Ja muut vaatteet vaihdetaan parin päivän välein, jos niissä ei ole niin paljon ruokatahroja, että pitää vaihtaa aikaisemmin.

Meillä poika on vasta kolme ja käy vähintään joka toinen päivä suihkussa tai saunassa. Ja saippuaa ette käytä, mitä, mitä?? Kyllä meillä ainakin poika hikoaa leikeissä yms. <br><br>

Meillä neidit 4.5v ja vajaa 3.5v; aamusin ei ole sen kummemmin pesuja, tarvittaessa aamupalan jälkeen jos naama likainen pesaistaan, hampaita pesevät joskus itse. Iltaisin sit pestään kasvot kädet ja pylly sekä aikuinen pesee hampaat. Suihkussa käydään kesällä lähes päivittäin, talvella harvemmin (2-3 kert/vko). Saippuaa ei juurikaan käytetä, n.1-2 kertaa viikossa hiukset pestään shampoolla samalla kertaa myös nestemäistä pesuainetta vartalolle, muutoin käyvät vaan pelkässä vesisuihussa. Käsiä pestään lisäksi aina vessakäynnin jälkeen, ainakin kakan jälkeen. Sukat ja pikkarit vaihdetaan päivittäin muut vaatteet tarpeen mukaan, t-paita kyllä vaihtuu usein päivittäin kun likaantuu helposti.

Meillä 3 v poika pesee aamuisin säännöllisen epäsäännöllisesti omatoimisesti hampaansa, sekä sitten kätensä ja kasvonsa. Tyttö 1,5v kädet ja kasvot aamupalan jälkeen, sekä pyllypesu, hampaat usein yhdessä veljensä kanssa pesaisee.

Iltaisin yleensä kylvetään ammeessa tai pikaisesti suihkutellaan näin kesäisin, tämä harvenee sitten syksyisin joka toiseen päivään, kesällä ovat niin hiekkaisia ja pölyisiä päivän leikeistä, että heidät on liotettava puhtaaksi =) siinä se tulee sitten koko tenava pestyä, kun köllivät ammeessa vaahtokylvyssä. Tukkaa en pese shampoolla erikseen joka päivä, tarpeen mukaan siis, suihkusaippua korvataan välillä öljyllä tai saunahunajalla. Hampaat pestään illalla, no se kyllä välillä tuppaa unohtumaan, aamuisin se muistetaan paremmin hoitaa.

3v. osaa jo omatoimisesti käydä jokaisen ulkoilun jälkeen pesemässä kädet, kun tullaan sisälle.

Niin ja pikkarit ja sukat vaihdetaan päivittäin. Muut vaatteet tarvittaessa.

Ja vasta luin otsikon, jossa kysyttiin 4 v pesuja, mutta näin siis meillä 3 v ja 1,5 v.<br><br>

Me käymme kesällä joka ilta suihkussa ja talviaikaan joka toinenpäivä.pyllypesu ja hampaat joka ilta,välillä lapset pesee hampaat itse
,mutta yleisestiottaen me pesemme heille ne.Kädet pestään aina,kun olemme käyneet veskissä,kaupassa tai oltu ulkona.Vaatteet vaihdamme päivittäin

aamupesut meiän 4v3kk tyttö osaa tehdä nykysin itse, laitan vaan hammastahnan valmiiksi harjaan, ettei laita liikaa. mut aamupesulla pesee siis hampaat, naaman ja kädet. joskus tosi tosi harvoin jos on tullut yöllä pissavahinko, niin pestään pylly mut muuten ei. kädet pestään aina kun tullaan kotiin sisälle ja vessan jälkeen. iltapesulla sit varmuudeksi pestään ne hampaat, niin et mies tai minä pesee ensin ja sit tyttö itse. ja sit käytetään suihkussa. normaalisti vaan vesipesulla suihkussa mut sit käy saunassa 1-2 kertaa viikossa ja sillon pestään hiukset ja vartalo lasten pesuaineella. aluspöksyt vaihdetaan aina päivittäin iltapesujen jälkeen.

Yhteistyössä