"Seuraavaksi Rydman kommentoi Helsingin Sanomien “Miljaksi” nimittämän naisen kertomusta. Hän kuvaa tapahtumia, jolloin Rydman on ollut 25-vuotias ja Milja 16-vuotias. Milja ja Rydman ovat tutustuneet Miljan ollessa 14-vuotias tet-harjoittelija kokoomusnuorissa.
Miljan poliisille kertoman mukaan Rydman oli kutsunut hänet kotiinsa, kun hän oli täyttänyt 16 vuotta.
“Hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleen minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14-15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ‘kuumana’, mikä tuntui Willestä ‘kamalalta, koska olit niin nuori’, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta.”
Helsingin Sanomat siteeraa myös kertomuksen osaa, jonka poliisi on peittänyt tiedotusvälineille luovuttamastaan esitutkintapöytäkirjasta. Miljan mukaan sohvalla Rydman “kosketteli ja kähmi takapuolta ja koetti myös suudella minua, jolloin peräännyin tilanteesta”."
Lähde: IL